Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
[Parowozy] 1956 Skoda 464.2 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=23&t=44036 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Czw, 21.03.2024, 16:22 ] |
Temat postu: | [Parowozy] 1956 Skoda 464.2 |
Wikipedia.org Vlaky.net ZeleznicniPoklady.cz Reddit.com Idnes.cz Lokomotywa skonstruowana w 2 prototypowych egzemplarzach, przeznaczona do ciągnięcia pociągów pospiesznych. Lokomotywa konstrukcyjnie stanowiła rozwinięcie modeli 464.0 i 464.1, miała być produkowana w kooperacji Skody i ČKD, jednak w tym czasie Skoda zaczęła wdrażanie lokomotyw elektrycznych a ČKD spalinowych, a ponadto nie doszło do produkcji licencyjnej w Polsce. Po przeprowadzeniu testów lokomotywy 464.201 i 464.202 przydzielono do lokomotywowni Praga Smichov, gdzie służyły liniowo do 1974. Lokomotyw 464.201 została zaadaptowana na kocioł grzewczy, a w 1978 została zezłomowana. Lokomotywa 464.202 zaś jest eksponatem Narodowego Muzeum Technicznego, w 1980 została zakonserwowana, w latach 1990-1993 przeszła odbudowę, zaś w 2009 nastąpił wybuch kotła, po usunięciu awarii w 2014 wróciła do ruchu turystycznego. Dane techniczne Państwo: Czechosłowacja Typ: Škoda 72Lo Seria: 464.2 Producent: Škoda, Pilzno, Czechosłowacja Okres produkcji: 1956 Wyprodukowanych: 2 egz. Eksploatacja: 1956–1974 Operator: ČSD NMT Układ osi (międzynarodowy): 2'D2' Silnik: 2 cylindry, para przegrzana Szerokość toru: 1435 mm Długość całkowita (bez doczepianego tendra): 16 570 mm Całkowita powierzchnia ogrzewalna kotła (bez powierzchni przegrzewacza): 178,6 m² Powierzchnia przegrzewacza: 51,8 m² Powierzchnia rusztu: 3,8 m² Nadciśnienie pary w kotle: 18 atm Średnica cylindrów (wysokoprężnych i niskoprężnych): 500 mm Skok tłoków: 720 mm Moc ciągła: 1700 KM (1250 kW) Rozrząd: Heusinger Średnica kół napędnych: 1625 mm Średnica kół tocznych: 880 mm Masa próżnej lokomotywy: 80 000 kg Masa służbowa (bez tendra): 112 000 kg Masa napędowa: 56 000 kg Pojemność zasobnika na węgiel: 7000 kg Pojemność zbiornika wody: 13 m³ Prędkość konstrukcyjna: 90 km/h Minimalny promień łuku: 150 m (C) Wikipedia.org Vlaky.net ZeleznicniPoklady.cz Reddit.com Idnes.cz |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |