Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 22:43




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Elektrowozy] 1967 Škoda 57E 122 (E 469.2) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post [Elektrowozy] 1967 Škoda 57E 122 (E 469.2)
Image
Image
Image Skoda-Club.com
Image
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com
Cytuj:
Škoda 57E (seria 122 [57E1] ČD, seria E 469.2 [57E2] ČSD) to typy normalnotorowych towarowych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych w roku 1967 i 1971 przez zakłady Škoda w Pilźnie w Czechosłowacji. Lokomotywy tego typu są eksploatowane obecnie w Czechach.

Konstrukcja
Lokomotywy serii 122 i 123 powstały w wyniku dalszego (po produkcji elektrowozów serii 121) zapotrzebowania na elektrowozy przeznaczone wyłącznie do ruchu towarowego. W nowej lokomotywie wykorzystano pudło znane z serii 130, z wejściami do kabin maszynisty po obu stronach pudła. Część elektryczna nie zmieniła się znacznie w stosunku do serii 121, a najważniejszą modyfikacją było wprowadzenie sterowania wielokrotnego. Lokomotywa wyposażona jest w 4 silniki (po 2 na każdy wózek) prądu stałego 3 kV z rozruchem oporowym. Wyprodukowano ogółem 85 egzemplarzy – 55 typu 57E1 i 30 typu 57E2. Lokomotywy serii 122 i 123 różnią się tylko typem sprężarki i (nieznacznie) siłą pociągową.

Eksploatacja
Elektrowozy serii 122 i 123 eksploatowane są wyłącznie w ruchu towarowym. Obecnie na terenie Czech stacjonują w lokomotywowni Ústí nad Labem.

Dane techniczne
Państwo: Czechosłowacja
Typ: 57E
Seria: E 469.2
Seria (UIC): 122
Producent: Škoda, Pilzno, Czechy
Okres produkcji: 1967
Wyprodukowanych: 55 egz.
Eksploatacja: od 1967
Operator: (ČSD, ČD), ČDC
Trakcja: elektryczna
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 3 kV DC
Liczba członów: 1
Liczba pantografów: 2
Liczba wózków: 2
Układ osi (międzynarodowy): Bo'Bo'
Silnik(i) trakcyjne: 4 typu 6 AL 4846 ZT
Układ rozruchu: oporowy
Moc ciągła: 2774 KM (2040 kW)
Moc godzinna: 3182 KM (2340 kW)
Długość całkowita (ze zderzakami): 17 210 mm
Szerokość: 2950 mm
Wysokość (z opuszczonymi pantografami): 4650 mm
Średnica kół: 1250 mm
Masa służbowa: 85 000 kg
Maksymalna siła pociągowa: 224 kN
Przełożenie przekładni: 1:3,11
Prędkość konstrukcyjna: 90 km/h
Minimalny promień łuku: 120 m



(C) Skoda-Club.com
Wikipedia.org
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 02.02.2024, 23:54
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018