Switch to full style
Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

Nie, 12.11.2006, 20:59

ixxos napisał(a):uĹĽywamy opcji szukaj


BijÄ™ siÄ™ w pierĹ› :oops:

Pią, 24.11.2006, 18:04

johnus napisał(a):Taaak... nic nie wspomnieliĹ›cie o tym, ĹĽe sÄ… uĹĽywane w straĹĽy poĹĽarnej zarĂłwno lotniskowej, jak i zwykĹ‚ej jako ciężkie pojazdy ratunkowe, na lotniskach ciężkie armatki pianowe przewaĹĽnie.


To prawda, a także jako gruszki do przewozu betonu. Ale mnie się udało złapać wojskową ciężarówkę. Zaskoczyło mnie, że ma niezależne zawieszenie przednich kół, chyba niecodzienne rozwiązanie w takim samochodzie. Ale deska rozdzielcza, wstyd. KRAZ miał podobną 30 lat temu i też była już przestarzała.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Pią, 24.11.2006, 19:03

Kraz hmmmm .... ta świetna dźwignia zmiany biegów taka powyginana :) Świetny wóz - trochę kiedyś z ojcem miałem okazję zrobić kilometrów.
Ale wracając do tematu - deska rozdzielcza rzeczywiście niezbyt "efektowna", ale może właśnie w "wojaku" taka powinna być - prosta i przejrzysta. Podobna jest też do Kraza kierownica - trójramienna - jeszcze tylko gwiazdy ZSRR brakuje na środku :)

Pią, 24.11.2006, 20:45

Ursus napisał(a):Kraz hmmmm ....Ĺšwietny wĂłz - trochÄ™ kiedyĹ› z ojcem miaĹ‚em okazjÄ™ zrobić kilometrĂłw.


Mówiąc o KRAZie, pracowałem w Transbudzie jako pomocnik na ciągniku balastowym Tatra. W pewnym okresie Transbud dostał nowy ciągnik KRAZ i z zazdrością podziwialiśmy kierowcę, któremu go przydzielono. Wiadomo, nowe zawsze nowe. Mył go w zakładowej myjni, która była płytką betonową niecką, w wężem z wodą i szczotką na kiju. Był lekki mróz i jak już kierowca skończył pucowanie swego nowiutkiego KRAZa, został w tej niecce, nie mogąc z niej wyjechać. Trzy koła mieliły w miejscu, a trzy przymarznięte do betonu, trzymały auto. Oczywiście zazdrość zamieniła się w śmiech, kpiny i wyrazy współczucia. Tatra miała oprócz blokady międzymostowej także blokadę dryfów, więc mogła przenosić napęd przez wszystkie sześć kół i nieraz tego używaliśmy, wioząc na budowę po 40-60 ton elementów z fabryki domów, po rozmiękłej glinie. Ten KRAZ nie miał szans bez możliwości blokady wszystkich mostów. Nawet z blokadą nie raz trzeba było odpiąć przyczepę, przejechać najgorszy odcinek samym ciągnikiem i na lebiodce podciągnąć przez błoto przyczepę. Kierowcę KRAZa, a zwłaszcza jego pomocnika czekało wiele biegania z liną po błocie po kolana. :D. Ech, wspomnienia. A teraz przynajmniej wiem, że moje Volvo nawet przez trawnik nie przejedzie, więc trzymam się autostrad. :D

A wracając do Oshkosha, to nie zdziwiłbym się, gdyby jeszcze jedną różnicą między nim, a KRAZem była klimatyzacja jako standartowe wyposażenie ;)

Pią, 24.11.2006, 22:11

No aĹĽ tak prymitywny to on napewno nie jest :)

A o Krazie możemy pogadać w tym temacie ;) - KLIK - nie będziemy bałaganu robić :)

Czw, 30.11.2006, 20:10

Znalazłem w necie fotke starszego oshkosha
Image

Czw, 30.11.2006, 20:44

Właśnie tego "staruszka" w armii US zastapił M-1070. Ten staruszek zwie sie M-911, na swoich barkach (a własciwie siodle) dzielnie dzwigal takie tanki jak M-48 i M-60. Niestety - kiedy przyszla era Abramsa woz ten stal sie troszke slaby - dlatego na jego miejsce wszedl M-1070.
Tu fotka modelu "staruszka" z M-60 :
Image

I jeszcze ciekawostka dotyczaca nastepcy M-911 - czyli M-1070. Woz ten jest tez uzywany przez armie brytyjska. Rozni sie nieco od wersji amerykanskiej maska (obla w ksztaltach). Brytole kupili te pojazdy, poniewaz sie okazalo ze ichnie Scammele i Leylandy nie daja rady sobie z przewozeniem Chellengerow II.

Czw, 30.11.2006, 23:39

spoko wozy do zadani specjalnych, ale teĹĽ na treningi sÄ… dobre.

Pią, 01.12.2006, 20:02

bobaz2 napisał(a):spoko wozy do zadani specjalnych, ale teĹĽ na treningi sÄ… dobre.

i mocne....pelen wypas!!! nareszcie mam pelen transfer.... witek11 wrocil! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Sob, 02.12.2006, 9:22

Ten stary o wiele bardziej przypadł mi do gustu - wygląda groźniej :twisted:

Pon, 25.12.2006, 9:28

Kilka złapanych w drodze OshKoshów-betoniarek. Mają napęd także na przednią oś, z przodu mała kabina na jedną osobę, z tyłu silnik. Gruszka skierowana jest otworem do przodu, więc łatwo kierowcy precyzyjnie podjechać na budowie do miejsca, gdzie trzeba beton wylać. Warunki pracy kierowcy wydają się jednak dalekie od komfortu, jaki jest w betoniarkach na podwoziu zwykłych ciężarówek.

Image
Image
Image

Pon, 25.12.2006, 13:31

hiob

Tego dziwolÄ…ga juĹĽ gdzieĹ› mamy na forum. 8)
Jak napisałeś na budowie świetnie sobie radzi, ale na drodze to już niezbyt wygodnie się tym jeździ -ale to chyba tylko na krótkie odległości

Czw, 04.01.2007, 19:12

Image
(c) http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=5964

Oshkosh Defense LTV (Light Tactical Vehicles)

Nie, 22.01.2012, 22:03

L-ATV (Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle):

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


SANDCAT - lekki pojazd wielozadaniowy:

Base:

Image

Image

Image

Image

M-LPV (Mine-Protected Light Patrol Vehicle):

Image

SOV (Special Operations Vehicle):

Image

Image

TPV (Tactical Protector Vehicle):

Image

Image


M-ATV (MRAP-All Terrain Vehicle):

Base:

Image

Image

Image

SFV (Special Forces Vehicle):

Image

Image

M-MV (Multi-Mission Vehicle):

Image

2.5 Cargo:

Image

Image

oshosh.com

Oshkosh Defense MTV (Medium Tactical Vehicles)

Nie, 22.01.2012, 22:40

FMTV :

5-Ton Tractor:

Image

Image

8.8-Ton LHS:

Image

Image

Cargo 4x4 / 6x6:

Image

Image

Image

10-Ton Dump:

Image

Image


MTVR :

MK23 and MK25 Standard Cargo Truck:

Image

Image

MK27 and MK28 Extended Cargo Truck:

Image

Image

MK29 and MK30 Dump Truck:

Image

Image

MK31 Tractor:

Image

Image

MK36 Wrecker:

Image

Image

MK37 HIMARS Resupply Vehicle:

Image

Image

4x4 Short Bed Cargo:

Image

Image

9-Ton Load Handling System 6x6:

Image

Image

16.5-Ton Load Handling System 8x8:

Image

Image


MTT :

Image

Image

Image

Image

oshkoshdefense.com

Re:

Pon, 23.01.2012, 10:30

zygix, teraz Twoja kolej na OPR :lol:

RR ltd Co. napisał(a):
ixxos napisał(a):uĹĽywamy opcji szukaj


BijÄ™ siÄ™ w pierĹ› :oops:

Ale kolekcja zdjęć jest świetna

Re: Re:

Pon, 23.01.2012, 14:20

RR ltd Co. napisał(a):zygix, teraz Twoja kolej na OPR :lol:

RR ltd Co. napisał(a):
ixxos napisał(a):uĹĽywamy opcji szukaj


BijÄ™ siÄ™ w pierĹ› :oops:

Ale kolekcja zdjęć jest świetna


Przyznaję,kursor nawet nie był w pobliżu opcji 'Szukaj' Image,
BijÄ™ siÄ™ w pierĹ› :oops:
Dzisiaj będzie tego więcej Image

Re: Oshkosh Truck

Pon, 23.01.2012, 14:23

To postaraj się jakoś dzielić te nowe materiały na marki, OK? W momencie update'ów będzie łatwiej o porównanie modeli i zaobserwowanie rozwoju marek.

Oshkosh Defense HTV (Heavy Tactical Vehicles)

Wto, 24.01.2012, 0:03

HEMTT A3 Diesel Electric :

HEMTT A3 Diesel Electric:

Image

Image

Image

Image


HEMTT A4 :

M1120A4 LHS:

Image

Image

M977A4 Cargo Truck:

Image

Image

M978A4 Fuel Servicing Truck (Tanker):

Image

Image

M983A4 Light Equipment Transporter (LET):

Image

Image

M983A4 Patriot Tractor:

Image

M984A4 Recovery Truck (Wrecker):

Image

Image

M985A4 Guided Missile Transporter (GMT):

Image

M985A4 Cargo Truck / MLRS Resupply:

Image


HET (Heavy Equipment Transporter) :

Global:

Image

Image

M1070A1:

Image

Image


LVSR (Logistics Vehicle System Replacement) :

MKR15 Wrecker:

Image

Image

MKR16 Tractor:

Image

Image

Image

MKR18 Cargo:

Image

Image

Image

Image

Image


PLS (Palletized Load System) :

M1074A1:

Image

Image

M1075A1:

Image

Image

M1076 Trailer:

Image

oshkoskdefence.com

Re: Oshkosh Truck

Czw, 26.01.2012, 21:52

Tymczasem w Polsce a konkretniej w Lubleskim.
http://www.kurierlubelski.pl/artykul/49 ... l?cookie=1
będą dwa Oshkosh w wersji firefiighters :D
Wyślij odpowiedź