Widziałem na waszym forum kilka zagranicznych pojazdów typu MRAP jednak nie widziałem Polskich odpowiedników.
Oto Tur 2 z Polskim modułem uzbrojenia Kobuz.
PRZEZNACZENIE POJAZDU:
przystosowany do przewozu 5 żołnierzy
SPECYFIKACJA TECHNICZNA POJAZDU:
SILNIK: 4.5l, 4 cylindrowy Diesel, EURO 3 (4) o mocy 220KM
Maksymalny moment obrotowy 800 Nm
SKRZYNIA BIEGĂ“W: Allison 2500, automatyczna 6 biegowa + bieg wsteczny
PRZEKĹADNIA REDUKCYJNA (AXELTECH T232): NiezaleĹĽna od skrzyni biegĂłw, staĹ‚y napÄ™d na 4 koĹ‚a
Przełożenia : standard 1/1 , redukcja 1/ 2.5, pneumatyczna blokada dyferencjału
ZBIORNIK PALIWA: Pojemność 200l
Opancerzenie pojazdu
Poziom 2 STANAG 4569 (w opcji poziom 3 STANAG 4569)
Ochrona przeciw minowa
Poziom 2A/2B STANAG 4569
WAGA
DMC 9400kg
Nacisk przednia/tylna oĹ› 3400kg/6000kg
WYMIARY
Rozstaw osi 3780mm, długość cakowita 5814mm
Szerokość 2300mm, wysokość 2300mm
Prześwit 630mm
Prześwit przedniej/tylnej osi - 330/310mm
Natomiast tutaj mamy Żubra.
Tutaj mamy Żubra WD (wersja do przewozu żołnierzy)
SPECYFIKACJA TECHNICZNA POJAZDU:
Silnik: N60 ENT C Iveco Tector, max. moc: 202 kW (275KM) przy 2500 rpm, Max. moment: 930 Nm przy 1250 rpm, 6 cylindrowy rzędowy diesel, bezpośredni wtrysk w systemie common rail, pojemność: 6 l, Euro 3/4
Skrzynia biegów: Manualna (Automatyczna), 6 biegów do przodu, 1 do tyłu
Opancerzenie (Klasa wg Stanag 4569):
Kuloodporność - Klasa 4
Odłamki pocisków artyleryjskich - Klasa 4
Ochrona przeciw minowa - Klasa 3a/3b
Waga:
DMC - 14000 kg
Ĺadowność bez zaĹ‚ogi - 2000 kg
Masa własna - 12000 kg
Max. nacisk oĹ› przedniÄ… - 5200 kg
Max. nacisk oĹ› tylnÄ… - 9500 kg
Dop. masa przyczepy - 1500 kg
Wymiary:
Rozstaw osi - 3240(3690) mm
Rozstaw kół - 2040 mm
KÄ…t natarcia - 35 st.
Kąt zejścia - 33 st.
Długość całkowita - 6450 mm
Szeroko całkowita - 2450 mm
Głębokość brodzenia - 700 mm
Maszyny wyprodukowane przez firmÄ™ AMZ-Kutno i sÄ… rĂłwnie dobre co najnowsze zachodnie odpowiedniki.
Więcej informacji na stronie producenta-
http://www.amz.pl/pl/pojazdy_wojskowe/transporter/tur2/tur2/#