Switch to full style
Dźwigi, pojazdy przeładunkowe, budowlane, rolnicze i wszelkie inne
Wyślij odpowiedź

HIAB - ĹĽurawie , ĹĽurawiki - nadwoziowe / inne

Wto, 06.02.2007, 23:05

Jest juz temat o hiabie - forkliftach doczepianych i dźwigach na japońcach. Tu wrzucam różne różniste żurawiki ...

Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image

Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

hiab.com

Śro, 07.02.2007, 20:17

Bardzo dobry sprzęt i nie trzeba drugiego pojazdu do rozładunku. :D

Śro, 07.02.2007, 21:54

Naj fajniejsze sÄ… te najmniejsze :D :D :D

Śro, 07.02.2007, 22:20

bardzo przydatne te ĹĽurawie sa i niektĂłre podnasza dosyc duzo nawet :D

Śro, 07.02.2007, 22:59

A ten to jeĹşdzi po tej "pace" sobie ?? :wink:

Image

A tutaj to chyba jakaś pułapka :lol: :lol:

Image

Czw, 08.02.2007, 8:59

Ursus napisał(a):A ten to jeĹşdzi po tej "pace" sobie ?? :wink:

Image



takie są stosowane zazwyczaj przy długich nadwoziach lub naczepach - tam jest specjalny system rolek i szyn i rzeczywiście może sobie jeździć po całej długosci takiej "platformy".
Stosowane głównie przy ciężarówkach rozwożących materiały budowlane czy np jakieś rury

Sob, 10.02.2007, 20:39

Fajne mnie się na bardziej trafną konstrukcją wydają te na naprawdę małych ciężarówkach (zdjęcie ze zdejmowaniem opony i inne), bo przecież nieraz wiezie się coś ciężkiego potrzeba dwóch lub kilku osób do rozładunku albo na starość kręgosłup sobie trzeba przeszczepić

Re: HIAB - żurawie , żurawiki - nadwoziowe / inne

Czw, 05.09.2013, 18:49

Ale,że Hiab tutaj..trochę archeologii..

Producent dźwigów Hiab, należący do grupy Cargotec, przenosi część swojej działalności ze Szwecji do Polski. W przyszłości ma być przeniesiona cała produkcja systemów do załadunku i rozładunku towarów. Fabryka ma wielu dostawców na terenie Europy Wschodniej, natomiast największym rynkiem zbytu dla producenta są Niemcy. Polska jest zatem pod względem strategicznym bardzo dobrym miejscem na prowadzenie działalności.

Image

Systemy przeładunkowe Hiab są eksploatowane w prawie wszystkich armiach NATO.

Image

W Wojsku Polskim systemy Hiab występują na podwoziu Jelcza.

Image

System załadunkowy Hiab na platformie minowania narzutowego Baobab.

Image

Systemy załadunkowe Hiab montowane są również na transporterach Rosomak.


Hiab jest spółką-córką fińskiej Cargotec, światowego lidera rozwiązań związanych z załadunkiem i rozładunkiem towarów na lądzie i morzu. Spółki wchodzące w skład korporacji Cargotec to: Hiab, Kalmar i MacGregor. Przeniesienie produkcji do Polski związane jest z budową w Stargardzie Szczecińskim dwóch zakładów montażowych na terenie o powierzchni 41 ha. Ich budowę rozpoczęto w 2009. Powierzchnia pierwszego z nich zajmuje 27 tys. m². Obecnie na ukończeniu jest budowa nowoczesnej lakierni. Wartość całego projektu to 64,4 mln Euro. Zakład Hiaba w Stargardzie będzie trzecim, po zlokalizowanych w Hudiksvall w Szwecji i Saragossie w Hiszpanii, które produkują w Europie systemy załadunkowo-rozładunkowe.

Obecnie w Polsce produkuje się 1/3 żurawi Hiaba. W Planach Cargotec jest przeniesienie całkowitej produkcji maszyn przeładunkowych z Szwecji i Hiszpanii, gdzie ich produkcja będzie wygaszana. W Polsce powstanie również biuro konstrukcyjne. Już teraz jego szefem jest Polak.

Andrzej Więcław, dyrektor sprzedaży Cargotec na środkową i wschodnią Europę nie kryje satysfakcji z faktu, że kiedy 19 lat temu rozpoczynał pracę w grupie, nawet w najśmielszych planach nie wyobrażał sobie przeniesienia produkcji żurawi w Polsce. Wtedy maszyny te nazywano Hiab, a ich wartość grubo przekraczała wartość nośnika (samochodu). Dziś stanowi już tylko piątą część tej sumy. Dyrektor Andrzej Więcław wspominał również swój pobyt w amerykańskiej bazie w Afganistanie, nie kryjąc przy tym satysfakcji, że na tabliczce znamionowej używanych tam dźwigów był napis Made in Stargard Szczeciński. Za kilka lat będą tam produkowane wszystkie żurawie HIAB…

Systemy przeładunkowe HIAB są eksploatowane w 80% armii NATO. W Wojsku Polskim występują na podwoziu Jelcza. Są używane w różnych aplikacjach logistycznych np. Hiab 855 EP-5 na podwoziu Jelcz P862D.43 i aplikacjach specjalistycznych, np. do załadunku kaset z rakietami NSM Kongsberga. Montowane są również na stacjach radarowych w wozach amunicyjnych, platformie minowania narzutowego Baobab czy sterowane radiowo, montowane na transporterach Rosomak. WZM z Siemianowic zaproponowały ten systemy Hiaba także w nowo przygotowanej wersji Rosomaka, w wersji wozu rozpoznania technicznego.


altair.com.pl
Wyślij odpowiedź