Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

IKARUS 260
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=614
Strona 2 z 5

Autor:  Tomasz [ Pią, 27.02.2004, 21:02 ]
Temat postu: 

Hi!
Cyryl napisał(a):
pojazd zawieszony jest na poduszkach powietrznych z systemem samopoziomujÄ…cym.

Bardzo ciekawe to co pisałeś, nogdy bym się nie spodziewał... W moich oczach te Ikarusy były proste aż do bólu i nigdy bym się nie spodziewał tego typu rozwiązań, nawet jeżeli są to rozwiązania banalne :)

Cyryl napisał(a):
a z samochodów osobowych tylna oś skrętną mają Peugeot 306 i Citroen Xantia

Uuuuuuuu nie tylko! Ja nawet w Tavrii miałem belkę skrętną z tyłu...

t.m.

Autor:  lordzofmafia [ Pią, 27.02.2004, 21:37 ]
Temat postu: 

Yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy zaraz. W końcu to jest belka skrętna czy oś skrętna?? Bo to są dwie różne rzeczy. Oś skrętna skręca się cała w przeciwnym kierunku do kół przednich. Natomiast belka skrętna skręca się wokół własnej osi wzdłużnej (tak jakby się gnie).

Autor:  Tomasz [ Pią, 27.02.2004, 21:40 ]
Temat postu: 

Hi!

Racja, nie zauważyłem tego... Jakoś mi się od razu z belką skojarzyło, a przecież Cyryl wymieniając 306 i Xantię mówił o osi... sorki.

t.m.

Autor:  Gość [ Sob, 10.04.2004, 6:05 ]
Temat postu: 

tyle o starym Ikarusie.
nowoczesne miejskie autobusy przegubowe mają całkiem inną budowę i chcąc to zaprezentować zadzwoniłem do Volvo i nawet się nie spodziewałem co z tego wyszło. a możecie sobie przeczytać tam: http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type= ... a2306466f6

Autor:  Tomasz [ Sob, 10.04.2004, 7:33 ]
Temat postu: 

Taaa... ja się szczerze mówiąc nie dziwię... oto Polska właśnie! Takie tutaj mamy "zasady" :/

t.m.

Autor:  lordzofmafia [ Sob, 10.04.2004, 8:08 ]
Temat postu: 

Zupełnie nie rozumiem zachowania tej baby. Przecież konkurencja już dawno poznała nawet najmniejszą śrubkę w tym autobusie. Taka pseudo ochrona własności intelektualnej jest śmieszna. Ta baba chyba za dużo czasu spędziła w PRL i jest już niereformowalna.

Autor:  Cyryl [ Nie, 11.04.2004, 7:04 ]
Temat postu: 

poprzednim razem zapomniałem się zalogować.
właśnie;
tłumaczyłem jej, ze nie chodzi mi o dokładne rysunki techniczne, tylko o tak zwany rysunek anatomiczny.
a na życie w PRL-u chyba jest pani Joanna Waszkiewicz za młoda.

Autor:  Seth [ Czw, 22.12.2005, 14:15 ]
Temat postu: 

kuzma napisał(a):
Silnik:
RABA MAN D2156HM6U czterotaktowy Diesel, z bezpośrednim wtryskiem promieniowym do przestrzeni spalania o kulistym kształcie usytuowanym w środku tłoka
Moc maksymalna:
162kW przy 2200obr./min
Maksymalny moment obrotowy:
765Nm przy 1600obr./min
Skrzynia biegĂłw:
Csepel ASH-75-2, 5-biegowa
Układ kierowniczy:
Csepel 069-08. Przekładnia kulkowa, hydraulicznie scalona. Całkowita ilość obrotów kierownicy 5,75. Kąt obrotu wału kierownicy 90 stopni. Przełożenie układu kierowniczego 1:22,5.
Hamulce:
Hamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, z komorÄ… hamulcowÄ… i z odwadniaczem typu siccomat.
Hamulec postojowy (awaryjny), podwójny sprężynowy siłownik działający na tylny most.
Wymiary:
11000x2500x3160mm
Masa własna:
9000 kg
Liczba miejsc:
22 siedzÄ…ce, 80 stojÄ…cych.
Prędkość maksymalna:
80 km/h
-----------------------------
http://users.uj.edu.pl/~krslowik/autobu ... 260_am.jpg
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=74617
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=74056


(C) WagaCiezka by arkadiusztasior

Autor:  petermos [ Śro, 04.01.2006, 10:45 ]
Temat postu:  Re: IKARUS 260

A tu prosze ja Was.... 24 METRY ZYWEGO IKARUSA !!!!!!

Image
Image
Image
Image

Zdjecia zapozyczone ze strony Buszok Honlapja http://buszok.freeweb.hu/ik293.htm[/img]

Autor:  Kobi [ Śro, 04.01.2006, 13:44 ]
Temat postu: 

To raczej powino być w temacie o Ikarusie 280 , ale niech juz będzie tu ;) Pierwszy raz widze takiego długiego Ikara :mryellow: :shock: Takie w Polsce też jeździły ? Kierowcy tych autobusów to nazwał bym bohaterami , taką maszyną operować :twisted:

Autor:  Guardian [ Nie, 08.01.2006, 21:34 ]
Temat postu: 

Jazda zimą, na śliskiej nawierzchni, na przegubie to naprawdę frajda, w Sosnowcu jeszcze dużo Ikarusów jeździ, ale wymieniają je na MAN'y przgubowe i zwykłe(sprowadzane z Niemiec), nowe Jelcze (bez przegubu) i Solarisy Urbino 12 i 15 (te krótkie i długie)... Coprawda nowe lub nowsze będą te autobusy, ale sentyment do starego, poczciwego Ikarusa zostanie :)

Autor:  Szakall69 [ Pon, 09.01.2006, 11:20 ]
Temat postu: 

Image

heheh fajnie go powyginało :mryellow: :mryellow:

Autor:  Tyomaj [ Sob, 14.01.2006, 8:24 ]
Temat postu:  PROBLEM

nie chodzÄ… mi te fotki na samym poczÄ…tku

Autor:  Kobi [ Sob, 14.01.2006, 11:16 ]
Temat postu: 

Tyomaj napisał(a):
nie chodzÄ… mi te fotki na samym poczÄ…tku


Bo to dość stary temat i zdjęcia z pierwszej strony mają prawo nie dzialać.

Autor:  fischer777 [ Sob, 14.01.2006, 12:17 ]
Temat postu: 

Idealna konkurencja dla Capa City :lol:

Autor:  Osiek [ Sob, 30.09.2006, 23:25 ]
Temat postu: 

tak sobie przeglądałem tematy i musiałem zrobić odkop :twisted:

Sentymenty sentymentami, ale szczerze mówiąc nie cierpię tych autobusów. Jak podjeżdża na przystanek ikarus, to nie wsiadam tylko czekam na następny (na volvo 7000). Podróż tym gratem po wrocławskich wybojach to nie lada wyczyn, na siedzeniu można się zabić, a co dopiero na stojąco :roll:

Jeszcze co do siedzeń: kanapy są dwustronne ze wspólnym, nieusztywnionym oparciem, więc zawsze mi się ktoś wbija w plecy :/ Najgorzej się siedzi na nadkolu, jak się ma 191cm wzrostu i pod nogami to pudło, praktycznie się siedzi po turecku :evil:

żeby nie było, parę fotek z wrocławskich ulic :wink: (wersja 280, nie znam się, to nie wiem, czym się różni)
Image Image Image Image Image
transport.asi.pwr.wroc.pl

p.s. (po fakcie) widzę że jest osobny topic o 280, sorry, mam nadzieję że nie będziecie źli

Autor:  PABEX [ Pią, 06.10.2006, 19:31 ]
Temat postu: 

ikarus 260 moimzdaniem to najlepszy autobus miejski jaki zostal wyprodukowany na nasze polski drogi wsam raz tani w utrzymaniu a jak trzeba to i mozna z przegubowca zrobic solĂłwke

Autor:  kenji [ Nie, 08.10.2006, 20:52 ]
Temat postu: 

PABEX napisał(a):
ikarus 260 moimzdaniem to najlepszy autobus miejski jaki zostal wyprodukowany na nasze polski drogi wsam raz tani w utrzymaniu a jak trzeba to i mozna z przegubowca zrobic solĂłwke

dobry to on może był w latach, w których wyjeżdżal z fabryki, bo teraz na samą myśl o nim mam nudnosci. :roll: Nienawidzę się tym poruszać, ten jego charakterystyczny warkot silnika przyprawia mnie o dreszcze :twisted: :evil:

Autor:  mch [ Sob, 21.10.2006, 18:17 ]
Temat postu: 

Cyryl napisał(a):
musisz się uważniej przyjrzeć tylna oś skrętna w przegubowcach stosowana jest (...) nie stosuje się w doczepach osi innych.



Skrętna oś tylna stosowana jest tylko w autobusach przegubowych z doczepą holowaną. W przypadku tylnonapędowców oś ta nie jest skrętna (tradycyjny most).

Autor:  Pietrzyk [ Nie, 29.10.2006, 15:28 ]
Temat postu: 

ikarusy są zajebi##e często jeżdże nimi do szkoły numer linii 622 ale często się psują

Strona 2 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/