Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
[Tramwaje] 2022 Skoda 36T (ForCity Smart RNT 2020) https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=44061 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Pią, 12.04.2024, 15:41 ] |
Temat postu: | [Tramwaje] 2022 Skoda 36T (ForCity Smart RNT 2020) |
2022 Skoda 36T (ForCity Smart RNT 2020) Mannheim, Niemcy Wikipedia.org TransPhoto.org Dopravacek.eu Cytuj: Rhein-Neckar-Tram 2020 (RNT 2020) (oznaczenie producenta ForCity Smart 36T, 37T i 38T) to serie tramwajów niskopodłogowych wyprodukowanych przez Škoda Transportation dla regionu Rhein-Neckar. RNT 2020 ma być eksploatowany na wszystkich trasach obsługiwanych przez przedsiębiorstwo Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) i zastąpić tramwaje wyprodukowane w latach 1960–2000. Konstrukcja Tramwaje Rhein-Neckar-Tram 2020 zaprojektowano jako dwukierunkowe. Jest to szczególnie ważne w przypadku eksploatacji w Heidelbergu, ponieważ jest tam eksploatowanych tylko kilka pętli tramwajowych. Dzięki zamontowaniu drzwi po obu stronach pudła możliwa jest eksploatacja na liniach sieci kolejowej międzymiastowej, w której perony znajdują się po lewej lub po prawej stronie toru. Tramwaje rozwijają prędkość maksymalną 80 km/h. Zamówienie Zamówienie obejmuje 80 tramwajów (w tym 31 typu 36T, 37 typu 37T oraz 12 typu 38T) i ma wartość 265 milionów euro. Wagony są produkowane przez czeskiego producenta Škoda Transportation w zakładach w Czechach i Finlandii. RNT 2020 opiera się konstrukcyjnie na tramwaju Škoda Artic. Tramwaje 36T mają po cztery wózki (z których trzy są napędowe), obustronnie troje drzwi dwuskrzydłowych oraz dwie kabiny na obydwu końcach. Wagony 37T i 38T zostały zaprojektowane jako „pozornie” dwukierunkowe, ponieważ posiadają tylko jedną kabinę motorniczego i drzwi po obu stronach. Są one eksploatowane wyłącznie w składach podwójnych. Drugi koniec tramwaju jest wyposażony w przejście, dzięki czemu pasażerowie mogą przejść z jednej części składu do drugiej. Zaletą jest to, że w przypadku usterki drugą połowę składu można łatwo złożyć ponownie, a następnie wyekspediować w dalszą podróż z pasażerami. Rozwiązanie z tramwajami łączonymi przejściem ma na celu uniknięcie konieczności każdorazowego zestawiania składów dla pasażerów w godzinach szczytu. Co więcej, na tej samej przestrzeni jest więcej miejsca dla pasażerów. 60-metrowe składy traktowane jako jednostka są obecnie (2024 r.) najdłuższymi tramwajami wąskotorowymi na świecie. Eksploatacja Pierwszy tramwaj, o numerze 1402 (typu 36T), został oddany do eksploatacji 14 kwietnia 2023 roku. Dane techniczne Inne nazwy: ForCity Smart Rhein-Neckar-Tram 2020 Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy Škoda Transtech, Oulu, Finlandia Okres produkcji: od 2022 Wyprodukowanych: 9 egz. (docelowo 31 egz.) Liczba członów: 3 Liczba drzwi: 3 Układ drzwi: 2-/2-/2 Szerokość toru: 1000 mm Zasilanie: 750 V DC Układ osi: Bo'Bo'Bo'Bo' Liczba miejsc siedzących: 72 Liczba miejsc stojących: 106 Liczba miejsc ogółem: 178 Silniki trakcyjne: 6, asynchroniczne, 6×154 KM (6×113 kW) Moc ciągła: 925 KM (680 kW) Długość: 30 500 mm Szerokość: 30 500 mm Wysokość: 2400 mm Rozstaw wózków: 3600 mm Niskopodłogowość: 100 % Prędkość maksymalna: 80 km/h (C) Wikipedia.org TransPhoto.org Dopravacek.eu |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |