Obecny czas: Pon, 29.04.2024, 23:33




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 2022 Skoda 36T (ForCity Smart RNT 2020) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2022 Skoda 36T (ForCity Smart RNT 2020)
2022 Skoda 36T (ForCity Smart RNT 2020)

Mannheim, Niemcy
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image TransPhoto.org
Image Dopravacek.eu
Cytuj:
Rhein-Neckar-Tram 2020 (RNT 2020) (oznaczenie producenta ForCity Smart 36T, 37T i 38T) to serie tramwajów niskopodłogowych wyprodukowanych przez Škoda Transportation dla regionu Rhein-Neckar. RNT 2020 ma być eksploatowany na wszystkich trasach obsługiwanych przez przedsiębiorstwo Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) i zastąpić tramwaje wyprodukowane w latach 1960–2000.

Konstrukcja
Tramwaje Rhein-Neckar-Tram 2020 zaprojektowano jako dwukierunkowe. Jest to szczególnie ważne w przypadku eksploatacji w Heidelbergu, ponieważ jest tam eksploatowanych tylko kilka pętli tramwajowych. Dzięki zamontowaniu drzwi po obu stronach pudła możliwa jest eksploatacja na liniach sieci kolejowej międzymiastowej, w której perony znajdują się po lewej lub po prawej stronie toru. Tramwaje rozwijają prędkość maksymalną 80 km/h.

Zamówienie
Zamówienie obejmuje 80 tramwajów (w tym 31 typu 36T, 37 typu 37T oraz 12 typu 38T) i ma wartość 265 milionów euro. Wagony są produkowane przez czeskiego producenta Škoda Transportation w zakładach w Czechach i Finlandii. RNT 2020 opiera się konstrukcyjnie na tramwaju Škoda Artic. Tramwaje 36T mają po cztery wózki (z których trzy są napędowe), obustronnie troje drzwi dwuskrzydłowych oraz dwie kabiny na obydwu końcach.

Wagony 37T i 38T zostały zaprojektowane jako „pozornie” dwukierunkowe, ponieważ posiadają tylko jedną kabinę motorniczego i drzwi po obu stronach. Są one eksploatowane wyłącznie w składach podwójnych. Drugi koniec tramwaju jest wyposażony w przejście, dzięki czemu pasażerowie mogą przejść z jednej części składu do drugiej. Zaletą jest to, że w przypadku usterki drugą połowę składu można łatwo złożyć ponownie, a następnie wyekspediować w dalszą podróż z pasażerami.

Rozwiązanie z tramwajami łączonymi przejściem ma na celu uniknięcie konieczności każdorazowego zestawiania składów dla pasażerów w godzinach szczytu. Co więcej, na tej samej przestrzeni jest więcej miejsca dla pasażerów. 60-metrowe składy traktowane jako jednostka są obecnie (2024 r.) najdłuższymi tramwajami wąskotorowymi na świecie.

Eksploatacja
Pierwszy tramwaj, o numerze 1402 (typu 36T), został oddany do eksploatacji 14 kwietnia 2023 roku.

Dane techniczne
Inne nazwy: ForCity Smart Rhein-Neckar-Tram 2020
Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy
Škoda Transtech, Oulu, Finlandia
Okres produkcji: od 2022
Wyprodukowanych: 9 egz. (docelowo 31 egz.)
Liczba członów: 3
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 2-/2-/2
Szerokość toru: 1000 mm
Zasilanie: 750 V DC
Układ osi: Bo'Bo'Bo'Bo'
Liczba miejsc siedzących: 72
Liczba miejsc stojących: 106
Liczba miejsc ogółem: 178
Silniki trakcyjne: 6, asynchroniczne, 6×154 KM (6×113 kW)
Moc ciągła: 925 KM (680 kW)
Długość: 30 500 mm
Szerokość: 30 500 mm
Wysokość: 2400 mm
Rozstaw wózków: 3600 mm
Niskopodłogowość: 100 %
Prędkość maksymalna: 80 km/h


(C) Wikipedia.org
TransPhoto.org
Dopravacek.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 12.04.2024, 15:41
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018