Obecny czas: Pon, 29.04.2024, 21:41




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Trolejbusy] 1999-2003 Skoda 15TrSF 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post [Trolejbusy] 1999-2003 Skoda 15TrSF
San Francisco, Stany Zjednoczone
Image
Image Wikipedia.org
Image Imhd.sk
Image TWB PhotoTrans.pl
Image Flickr.com
Image Transport131.com.pl
Cytuj:
Škoda 15TrSF to zmodernizowana eksportowa wersja czechosłowackiego przegubowego trolejbusu Škoda 15Tr, która była przeznaczona dla amerykańskiego miasta San Francisco.

Konstrukcja i modernizacje
Pojazdy 15TrSF były produkowane w podobny sposób, jak standardowe trolejbusy 14TrSF, również przeznaczone dla San Francisco.

W ostrowskich zakładach Škody przygotowywano jedynie szkielet pojazdu, budowa była kontynuowana w przedsiębiorstwie ETI Baltimore, założonym przez firmy Škoda i AAI Baltimore w celu ukończenia budowy trolejbusów.

Mechaniczna i elektryczna konstrukcja trolejbusu pochodzi z modelu 15Tr. Jest to więc trzyosiowy trolejbus złożony z dwóch członów, połączonych przegubem. W stosunku do 15Tr zmianie uległ wygląd pojazdu (zbliżony do 14TrSF) oraz wnętrze i liczba drzwi. Z prawej strony znajdują się trzy dwuskrzydłowe składane drzwi, dwoje z nich znajduje się w pierwszym członie.

Prototyp
W 1999 roku wyprodukowano jeden prototyp trolejbusu 15TrSF (prawdopodobnie był to jedyny trolejbus tego typu dokończony w zakładach w Ostrowie). Po przeprowadzonych przez producenta testach wraz z pozostałymi trolejbusami 15TrSF został dostarczony do San Francisco. Otrzymał numer taborowy 7101 i został wycofany z eksploatacji w kwietniu 2016 roku i zezłomowany w tym samym roku.

Dostawy
W latach 1999–2003 wyprodukowano łącznie 33 trolejbusy 15TrSF.

Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe Rok wycofania z eksploatacji
Stany Zjednoczone San Francisco 2002–2003 33 7101–7133 2016
Łączna liczba: 33

Wszystkie trolejbusy 15TrSF zostały wycofane z eksploatacji w 2016.

Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Ostrov, Czechy
ETI Baltimore, San Francisco, Stany Zjednoczone
Okres produkcji: 1999–2003
Wyprodukowanych: 33 egz.
Typ nadwozia: Wysokopodłogowy trolejbus klasy MEGA
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2-0
Liczba miejsc ogółem: 110
Silniki trakcyjne: 2 × 218 KM (160 kW)
Moc ciągła: 435 KM (320 kW)
Prędkość maksymalna: 60 km/h

(C) Wikipedia.org
Imhd.sk
TWB PhotoTrans.pl
Flickr.com
Transport131.com.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 07.04.2024, 14:58
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018