Obecny czas: Pią, 17.05.2024, 13:40




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 1998 Tatra T6C5 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7522
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 1998 Tatra T6C5
Strausberg (Niemcy)
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image TWB PhotoTrans.eu
Image PrazskeTramvaje.cz

Cytuj:
Tatra T6C5 to oznaczenie prototypowego tramwaju wyprodukowanego w jednym egzemplarzu w roku 1998 w zakładach ČKD w Pradze w Czechach.

Konstrukcja
Tramwaj T6C5 (wywodzący się z tramwajów Tatra T6A2 i Tatra T6A5) to jednoczłonowy, dwukierunkowy, wysokopodłogowy wóz z czterema (po dwa na każdą stronę wagonu) drzwiami odskokowymi. Wagon posiada dwie klimatyzowane kabiny motorniczych. Wyposażenie elektryczne typu TV14 wyposażono w tyrystory. Wóz posiada jeden połówkowy pantograf. Montowane mogą być podwozia na rozstaw torów 1435 mm, a także inne rozstawy.

Dostawy
Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe Uwagi
Stany Zjednoczone Nowy Orlean 1998 1 prototyp
Łączna liczba: 1

Eksploatacja
Wagon był początkowo testowany w Pradze, a następnie (po zmianie wózków na rozstaw szyn 1587,5 mm) został przewieziony do Nowego Orleanu. Tam testowany był do roku 2000, a następnie podjęto jego liniową eksploatację. Pomimo tego, że wóz sprawował się dobrze, przewoźnik zaniepokoił się niepewną przyszłością finansową zakładów ČKD i w roku 2001 wagon został zwrócony producentowi.

Nietypowym wagonem zainteresował się wtedy przewoźnik z niemieckiego miasta Strausberg, gdzie niezbędna jest obsługa 6 kilometrowego jednotorowego odcinka bez pętli końcowej. Eksploatowano tu już na liniach nocnych wozy Tatra KT8D5, ale ze względu na ich większą niż potrzebna pojemność, zdecydowano się na zakup tramwaju T6C5. Po zmianie wózków na rozstaw 1435 mm i kolejnych jazdach próbnych w Pradze, wagon jest eksploatowany w Strausbergu od roku 2003 pod nr 30.

Dane techniczne
Producent: ČKD Tatra, Praga Smichov
Okres produkcji: 1998
Wyprodukowanych: 1 egz. (prototyp)
Liczba członów: 1
Liczba drzwi: 2x2
Układ drzwi: 2×0-2-2
Szerokość toru: 1435 mm
1587,5 mm
Zasilanie: 600 V DC
Układ osi: Bo'Bo'
Liczba miejsc siedzących: 24
Liczba miejsc stojących: 97
Liczba miejsc ogółem: 121
Niskopodłogowość: 0%
Moc silników: 4 × 64 KM (46,9 kW)
Moc ciągła: 255 KM (187,6 kW)
Układ rozruchu: tyrystorowy TV14
Długość: 14 700 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3165 mm
Rozstaw czopów skrętu: 7500 mm
Masa własna: 20 500 kg


(C) Wikipedia.org
TWB PhotoTrans.eu
PrazskeTramvaje.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 17.07.2023, 15:32
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018