Obecny czas: Pon, 20.05.2024, 23:55




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 1991-1998 Tatra T6A5 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7522
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 1991-1998 Tatra T6A5
Praga (Czechy)
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Transportpedia.org
FILM: https://www.youtube.com/watch?v=sBmu6pbV4GU FilipBartak at Youtube.com

Brno (Czechy)
Image Wikipedia.org
Image TWB PhotoTrans.eu

Ostrawa (Czechy)
Image Wikipedia.org

Bratysława (Słowacja)
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com
Image Imhd.sk

Koszyce (Słowacja)
Image
Image
Image Wikipedia.org

Kijów (Ukraina)
Image Wikipedia.org

Sofia (Bułgaria)
Image Wikipedia.org

Cytuj:
Tatra T6A5 to typ tramwaju wytwarzanego w latach 1991–1998 w zakładach ČKD w Pradze w Czechach.

Konstrukcja
T6A5 to jednoczłonowy, jednokierunkowy, wysokopodłogowy wagon silnikowy wyposażony w troje odskokowych drzwi (początkowo montowano także drzwi harmonijkowe). Silnik wyposażono w regulację tyrystorową (typu TV3). Ogółem wyprodukowano 297 egzemplarzy na tory o rozstawie szyn 1000 mm i 1435 mm.

W Pradze w 1998 dokonano modernizacji wozu T3 poprzez montaż pudła tramwaju T6A5 na standardowym podwoziu T3, z zastosowaniem nowego wyposażenia elektrycznego typu TV14. Wóz ten oznaczono jako T6A5.3 i otrzymał nr taborowy 8600. Zmodernizowano w ten sposób tylko jeden wagon, gdyż koszty równały się cenie nowego tramwaju.

Dostawy
Państwo Miasto Typ Rozstaw szyn Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Czechy Brno T6A5 1435 mm 1996 20 1201–1220
Ostrawa T6A5 1435 mm 1994–1998 38 1101–1138
Praga T6A5 1435 mm 1995–1997 150 8601–8750
nadwozie 1435 mm 1998 1 8600 [4]
Słowacja Bratysława T6A5 1000 mm 1991-1997 58 7901–7958
Koszyce T6A5 1435 mm 1992–1993 30 600–629
Łączna liczba: 296

Eksploatacja
Pierwsze dwa prototypy wyprodukowane w roku 1991 testowane były początkowo w Pradze (nr 0026 i 0027), a następnie zostały sprzedane do Bratysławy, gdzie są eksploatowane do dziś pod nr. 7901 i 7902. W wozach 0030 i 0032 wyprodukowanych w 1996 testowano nowe wyposażenie elektryczne typu TV14 i TV30, ale po upadku ČKD zamontowano w nich standardowe dla serii wyposażenie TV3 i sprzedano do Bratysławy (nr 7957 i 7958).

Fabrycznie nowe tramwaje T6A5 eksploatowane są na terenie Czech (Brno, Ostrawa, Praga) i Słowacji (Bratysława, Koszyce), a wagony używane w Bułgarii (Sofia) i Charkowie (Ukraina). Najwięcej (150 sztuk) zakupiło przedsiębiorstwo komunikacyjne Pragi.

W 2016 r. przewoźnik z Sofii zakupił 20 używanych tramwajów T6A5 z Pragi. Pierwsze dziesięć wagonów (wszystkie wyprodukowane w 1995 r.) dostarczono do Bułgarii na przełomie czerwca i lipca 2016 r. W tym samym roku z Pragi do ukraińskiego Charkowa dostarczono 10 używanych tramwajów T6A5.

19 czerwca 2021 roku, największy odbiorca tramwajów T6A5 jakim było przedsiębiorstwo komunikacyjne w Pradze zakończyło eksploatację tramwajów T6A5.

Eksploatacja liniowa tramwajów T6A5
Państwo Miasto Rozstaw szyn Lata dostaw Liczba Numery taborowe
Czechy Brno 1435 mm 1996, 2019-2020 48 1201-1248
Ostrawa 1435 mm 1994-1998 32 1101-1138
Słowacja Bratysława 1000 mm 1991-1997 58 7901-7958
Koszyce 1435 mm 1992-1993 22 600-629
Bułgaria Sofia 1435 mm 2016-2021 53 4140-4195
Ukraina Charków 1524 mm 2017 8 4519, 4520, 4523, 4532, 4543, 4547, 4556, 4563
Kijów 1524 mm 2017-2018 6 005, 027, 309, 315-317
Kamieńskie 1524 mm 2020 5 2020-2024
Łączna liczba: 232

Dane techniczne
Producent: CKD Tatra, Praga Smichov, Czechy
Okres produkcji: 1991–1998
Wyprodukowanych: 297 egz.
Zasilanie: 600 V DC
Szerokość toru: 1000 mm
1435 mm
1524 mm
Liczba członów: 1
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 4-4-4 (oryginalny)
2-2-2 (po NR)
Liczba wózków: 2
Liczba miejsc siedzących: 25–31
Liczba miejsc stojących: 75-84
Liczba miejsc ogółem: 100–115
Niskopodłogowość: 0%
Układ rozruchu: tyrystorowy TV3
Silniki trakcyjne: typu TE 023, 4 × 61 KM (45 kW)
typu TE 026A02, 4 × 64 KM (46,8 kW)
Moc silników: 4 × 61 KM (45 kW)
4 × 64 KM (46,8 kW)
Moc ciągła: 245 KM (180 kW)
255 KM (187,2 kW)
Długość: 14 700 mm (bez sprzęgów)
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3165 mm
Rozstaw czopów skrętu: 6700 mm
Wysokość podłogi: 920 mm pgs
Szerokość drzwi: 1230 mm
Masa własna: 18 700–19 500 kg
Prędkość maksymalna: 65 km/h


(C) Wikipedia.org
Transportpedia.org
FilipBartak at Youtube.com
TWB PhotoTrans.eu
Flickr.com
Imhd.sk

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 17.07.2023, 14:55
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018