Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:49




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
1954 ZIS 155 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1954 ZIS 155
Image
(C) Autogallery.org.ru
Image
Image
(C) Przegubowiec
Cytuj:
ZiS-155 byl to autobus produkowany przez firmę ZiŁ (wówczas ZiS) w latach 1949-1957. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 28 pasażerów na miejscach siedzących.

W związku z planami zwiększenia ilości taboru, oraz z jego unowocześnieniem, dokonano w roku 1954 zakupu 26 sztuk autobusów produkcji radzieckiej. Była to konstrukcja oparta na samochodzie ciężarowym ZIS-150, z zastosowaniem kilku ulepszeń. 13 maja 1954 roku dotarło do Warszawy 7 pierwszych autobusów z Zakładów imienia Stalina.

Nadwozie było typowe dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej całego ZSRR. Silnik sześciocylindrowy, benzynowy o mocy 95 KM, zużywał 33 l paliwa na 100km. Wejście do wnętrza odbywało się przez bardzo wąskie, składane, harmonijkowe drzwi. Pojazd miał małe, dwudzielne okienka. Kabina kierowcy była oddzielona od wnętrza pojazdu ścianką, konduktor zajmował wydzielone miejsce na podwyższeniu. Ilość miejsc siedzących wynosiła 28, a maksymalna pojemność 50 pasażerów.

Autobusy przybywały sukcesywnie od początku maja 1954 r. Na początku były kierowane do przewożenia wycieczek i delegacji. Na miasto wyjechały po raz pierwszy 1 czerwca 1954 roku na linię 100. Autobusy ZIS, z racji na małą pojemność, kompletnie nie sprawdziły się w warszawskich warunkach i zostały wycofane w 1955 roku. Większość z nich przekazana została do MPK Poznań.

Dane techniczne
Producent: Zawod Imieni Stalina, Moskwa, ZwiÄ…zek Socjalistycznych Republik Sowieckich
Okres produkcji: 1949-1957
Rok dostawy: 1954
Zakupionych: 26 szt.
Nadwozie: wysokopodłogowy autobus miejski klasy MAXI
Długość: 8260 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2490 mm
Rozstaw osi: 4090 mm
Rozstaw kół przednich: 2076 mm
Rozstaw kół tylnych: 1740 mm
Prześwit: 270 mm
Promień skrętu: 8,5 m
Masa własna: 6290 kg
Masa całkowita: 10190 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 150 l
Ilość miejsc: 50
Miejsc siedzÄ…cyh: 28
Ilość drzwi: 2
Układ drzwi: 0-4-4
Silnik: ZIS benzynowy, gaźnikowy, 4-suwowy, rzędowy, 6-cylindrowy, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 5555 ccm
Ĺšrednica cylindra: 101,6 mm
Skok tłoka: 114,3 mm
Stopień sprężania: 6,0:1
Moc maksymalna: 95 KM przy 2800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 273 Nm
Skrzynia biegĂłw: manualna 5-biegowa
Ogumienie o wymiarach: 10,0Ă—20"
Prędkość maksymalna: 65 km/h (załadowany)
Ĺšrednie zuĹĽycie paliwa: 33 l / 100 km

(C) Autogallery.org.ru
Przegubowiec
Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 28.03.2011, 14:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 454
Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
Post Re: 1954 ZIS 155
Nie da się ukryć ze To ruska konstrukcja - -wygląda jakby z gipsu i mokrego kartonu był odlany..


Pon, 16.05.2011, 18:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1954 ZIS 155
FILM:
test drive ZIS 155


(C) Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 10.03.2012, 14:35
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018