|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 5:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
piotrmm
Postów: 1
|
MAN Lion's City Hybrid
|
Wto, 30.11.2010, 15:56 |
|
|
Osiek
Moderator
Postów: 4079 Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
|
Re: Lions's city Hybrid, prezentacja w Katowicach [zdjęcia]
Dziś we Fuckcie (czyli wątpię, że to prawda) wyczytałem, że Wro kupuje takich 5 przed Ełro. Dziwne, bo prezydent u nas już jest wybrany.. edit: Teraz przeczytałem w necie że miał być we Wro wczoraj na testach, ale się zjebatował (nowe słówko ) i został w Katowicach
_________________ >>>
|
Pią, 03.12.2010, 0:37 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Lions's city Hybrid, prezentacja w Katowicach [zdjęcia]
MoĹĽe zmienimy temat na "MAN Lion's City Hybrid" ? CzyĹĽby zguba znalazĹ‚a siÄ™ w Warszawie ? Przegubowiec napisał(a): Hybrydowy MANW sobotÄ™ 27.11 do zajezdni R-3 Ostrobramska przyjechaĹ‚ hybrydowy MAN Lion's City. W poniedziaĹ‚ek 29.11 odbyĹ‚a siÄ™ oficjalna prezentacja autobusu., na ktĂłrÄ… redakcja Przegubowca miaĹ‚a przyjemność zostać zaproszona Na zajezdni Ostrobramska przedstawiciele firmy MAN przedstawili profil firmy, jej doĹ›wiadczenia w konstruowaniu autobusĂłw hybrydowych oraz zalety samego autobusu Lion's City Hybrid. NastÄ™pnie odbyĹ‚a siÄ™ przejaĹĽdĹĽka autobusem po GocĹ‚awiu i Saskiej KÄ™pie, podczas ktĂłrej moĹĽna byĹ‚o wsĹ‚uchać siÄ™ w cichÄ… pracÄ™ autobusu, odmiennÄ… od znanych na codzieĹ„ pojazdĂłw. (C) fot. Przegubowiec Nie sÄ… to pierwsze testy autobusu hybrydowego w MZA. Kierowcy mieli juĹĽ szansÄ™ zapoznać siÄ™ z rodzimÄ… konstrukcjÄ… - w 2008 r. testowano Solarisa Urbino 18 Hybrid. (C) Przegubowiec.com (C) Przegubowiec.com Cytuj: 29 listopada 2010 MAN zaprezentowaĹ‚ w MZA swĂłj najbardziej modny produkt - hybrydowy, dwunastometrowy autobus. Lion's City Hybrid to efekt 35 letniej pracy MAN nad konstruowaniem hybrydowych pojazdĂłw i nadawanie tempa współczesnemu trendowi konstruowania spalinowo-elektrycznych autobusĂłw. Zaprezentowany autobus byĹ‚ hybrydÄ… w ukĹ‚adzie szeregowym, czyli bez bezpoĹ›redniego poĹ‚Ä…czenia silnika spalinowego z ukĹ‚adem napÄ™dowym. MAN posiadaĹ‚ 6,9-litrowy, 6-cylindrowy, rzÄ™dowy, stojÄ…cy silnik MAN D0836 LOH, zabudowany w wieĹĽy. Przy silniku zamontowano elektryczny generator o mocy 150 kW oraz 2 silniki elektryczne o mocy 75 kW kaĹĽdy. Na dachu, w przedniej części, umieszczono superkondensatory (ang. ultracaps). W trakcie pracy silnika spalinowego energia elektryczna przekazywana jest przez moduĹ‚ mocy bÄ…dĹş z generatora-prÄ…dnicy do silnikĂłw, bÄ…dĹş do superkondensatorĂłw, ktĂłre peĹ‚niÄ… funkcjÄ™ analogicznÄ… do baterii. W trakcie hamowania, 2 silniki elektryczne pracujÄ… jako prÄ…dnice i energia jest kierowana z nich do superkondensatorĂłw, skÄ…d później powraca do tychĹĽe silnikĂłw podczas ruszania, co pozwala uniknąć wykorzystania silnika spalinowego przy ruszaniu. Autobus posiada zaawansowany system Start-Stop. Silnik spalinowy jest wĹ‚Ä…czany tylko wtedy, gdy jest to niezbÄ™dne i nie pracuje przykĹ‚adowo na przystankach, gdy energia elektryczna zgromadzona w superkondensatorach wystarcza na zasilanie klimatyzacji i innych odbiornikĂłw. Silnik spalinowy pracuje tylko w jednym zakresie prÄ™dkoĹ›ci obrotowych, dla minimalnego zuĹĽycia paliwa. Nie wystÄ™puje zjawisko wchodzenia silnika na obroty, tak jak w tradycyjnym autobusie. gdyĹĽ nie ma takiej potrzeby. NapÄ™d elektryczny z 2 silnikĂłw elektrycznych zapewnia pĹ‚ynny napÄ™d i rozpÄ™dzanie siÄ™. PoniewaĹĽ nie ma skrzyni biegĂłw, nie wystÄ™pujÄ… szarpniÄ™cia ani przy ruszaniu, ani przy hamowaniu. Jazda ogĂłlnie jest wiÄ™c pĹ‚ynniejsza. Dla najefektywniejszego oszczÄ™dzania energii zaleca siÄ™, by przyspieszanie i hamowanie byĹ‚o spokojne, co odbija siÄ™ nieco na minus na dynamice jazdy.
Producent autobusu deklaruje, że superkondensatory są najlepszym rozwiązaniem i wytrzymają pełne 12 lat eksploatacji. Superkondensatory MAN Ultracap, umieszczone na dachu, mają maksymalną moc ładowania i rozładowania równą 200 kW przy maksymalnym natężeniu prądu 500 amperów, zakres napęcia to 400-750 V, energia własna - 0,4 kilowatogodziny, a masa - 400 kg.
MAN odbył krótką przejażdżkę po Gocławiu, podczas której można było się zapoznać z pracą napędu. Niestety, nie było dane warszawiakom zapoznać się z praktyczną pracą napędu na codzień, gdyż bezpośrednio po prezentacji autobus wjechał na lawetę i wyruszył na prezentację do kolejnego polskiego miasta. Pozostaje powiedzieć "zapraszamy ponownie", zwłaszcza by sprawdzić, jak system Start-Stop sprawdziłby się w polskiej, zimie przy 15- i 20-stopniowych mrozach. (C) Przegubowiec
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 03.12.2010, 1:25 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |