|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 19:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Polskie szynobusy na eksport
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7465 Miejscowość: Warszawa
|
Polskie szynobusy na eksport
PESA ATR220 Nicolaus dla Włoch (C) TransportSzynowy.pl (C) Wikipedia Cytuj: ATR220 (typ 219M, Atribo, Nicolaus) - trójczłonowy, trzydrzwiowy spalinowy zespół trakcyjny produkowany przez PESA Bydgoszcz dla włoskich przewoźników kolejowych: Ferrovie Emilia Romagna, Ferrovie Nord Milano i Ferrovie del Sud Est.
ATR220 jest wersją rozwojową zespołu trakcyjnego SA133, a konstrukcyjnie wersją bliźniaczą z polskimi pojazdami szynowymi SA136 jednak wyposażoną w silniki MAN, a nie MTU PowerPack. Pierwsze dostawy dla Ferrovie del Sud Est rozpoczęto w 2008 (ATR220 Nicolaus), w 2009 dostarczono dwa egzemplarze dla Ferrovie Nord Milano (ATR220 Luca, ATR220 Sofia), a od 2009 rozpoczęto dostawy dla Ferrovie Emilia Romagna (ATR220 Atribo).
Dane techniczne Rodzaj: trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny Przewoźnicy: Ferrovie del Sud Est (23 szt.), Ferrovie Emilia Romagna (12 szt.) i Ferrovie Nord Milano (2 szt.) Producent: Pojazdy Szynowe PESA S.A. Holding, Bydgoszcz, Polska Okres produkcji: od 2007 Liczba wyprodukowanych: 37 szt. Układ osi: B'2'2'B' Szerokość toru: 1435 mm Układ wagonów: s-d-s Liczba miejsc ogółem: 304 Liczba miejsc siedzących: 154 Długość całkowita: 55570 mm Szerokość: 2883 mm Wysokość: 4185 mm Średnica kół: 840 mm Masa służbowa: 98,5 t Liczba i moc silników: 2 x 382 kW Moc ciągła: 764 kW Typ silników trakcyjnych: MAN D2876LUE623 Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h Drzwi pasażerskie: odskoczno przesuwne o szerokości 1300mm (C) Wikipedia, TransportSzynowy PESA 610M szynobus inspekcyjny dla Ukrainy (C) Wikipedia (C) InfoRail.pl Cytuj: 610M - szynobus inspekcyjny przystosowany do poruszania się po torze kolejowym o prześwicie 1520 mm. Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz dla Kolei Ukraińskich. Jest wersją rozwojową jednoczłonowego spalinowego pojazdu szynowego Partner (typ 214M).
Jedyny egzemplarz pojazdu szynowego serii 610M, o numerze 610M-001, został zbudowany na specjalne zamówienie Kolei Ukraińskich w latach 2004 - 2005. W odróżnieniu od pierwowzoru, którym był szynobus SA106, poszycie wagonu wykonano ze stali kwasoodpornej, zwiększono również skrajnię i wyposażono w sprzęg samoczynny.
Wagon jest użytkowany na przez Kolej Południowo-Zachodnią i pełni rolę salonki. Wnętrze, podłoga oraz niektóre elementy obić szynobusu zostały wykonane ze szlachetnego drewna tekowego. Siedzenia pokryto skórzaną tapicerką. W wagonie zainstalowano cyfrowe systemy audiowizualne, kontrolne i komputery, oraz podzielono go na komfortowo wyposażone przedziały: biurowo-sypialny dla dyrektora Kolei Ukraińskich, konferencyjny z kuchnią i dwa salony pasażerskie z fotelami dla inspektorów. Te ostatnie zostały zintegrowane z kabiną maszynisty.
Dane techniczne Inspekcyjny spalinowy wagon silnikowy Przewoźnik: Koleje Ukraińskie - Kolej Południowo-Zachodnia Producent: Pojazdy Szynowe PESA S.A. Holding, Bydgoszcz, Polska Okres produkcji: 2004 - 2005 Liczba wyprodukowanych: 1 szt. Szerokość toru: 1520 mm Skrajnia: 1-T GOST 9238-83 Nacisk na oś: 160 kN Układ osi: Bo'Bo' Masa służbowa: 58 t Długość ze zderzakami: 27350 mm Szerokość: 3000 mm Wysokość: 4220 mm Średnica kół: 840 mm Typ silnika: MTU PowerPack 6H1800R48P Liczba i moc silników: 2 x 315 kW Rodzaj przekładni: hydrodynamiczna Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h Liczba miejsc ogółem: 15 Liczba miejsc siedzących: 12 Przyspieszenie rozruchu: 0,8 m/s2 Zasięg: 1000 km (C) Wikipedia, InfoRail PESA 620M dla Ukrainy i Litwy (C) Wikipedia (C) InfoRail Cytuj: 620M - jednoczłonowy, dwudrzwiowy spalinowy pojazd szynowy produkowany przez PESA Bydgoszcz dla Kolei Ukraińskich i Kolei Litewskich. Wagon spalinowy przystosowany jest do poruszania się po torze kolejowym o prześwicie 1520 mm.
Szynobus serii 620M zostaĹ‚ opracowany w ramach kontraktu podpisanego pomiÄ™dzy Kolejami UkraiĹ„skimi i PESA Bydgoszcz w 2004. Jest wersjÄ… rozwojowÄ… spalinowego pojazdu trakcyjnego Partner (typ 214M). Pierwotnie zamĂłwienie opiewaĹ‚o na cztery spalinowe wagony motorowe, ktĂłre miaĹ‚y być wykorzystywane na maĹ‚o obciÄ…ĹĽonych trasach obsĹ‚ugiwanych przez Kolej PoĹ‚udniowo-ZachodniÄ…. Pozytywne doĹ›wiadczenia z eksploatacji pojazdĂłw spowodowaĹ‚y, ĹĽe Koleje UkraiĹ„skie zamĂłwiĹ‚y kolejne partie szynobusĂłw, ktĂłre przekazaĹ‚y w uĹĽytkowanie Kolei PoĹ‚udniowo-Zachodniej i Kolei Lwowskiej. ĹÄ…cznie w latach 2005-2009 dostarczono na UkrainÄ™ 10 wagonĂłw silnikowych serii 620M.
W 2008 zamówienie na szynobusy serii 620M, do obsługi linii lokalnych o małym natężeniu ruchu, złożyły Koleje Litewskie. W latach 2008-2009 dostarczono 4 pierwsze pojazdy. Do 2011 ma być w eksploatacji na Litwie 12 sztuk.
Dane techniczne Spalinowy wagon silnikowy Przewoźnik: Koleje Litewskie (11 szt.) i Koleje Ukraińskie (10 szt., Kolej Południowo-Zachodnia 8szt. i Kolej Lwowska 2 szt.) Producent: Pojazdy Szynowe PESA S.A. Holding, Bydgoszcz, Polska Okres produkcji: od 2004 Liczba wyprodukowanych: 21 szt. (docelowo 22 szt.) Szerokość toru: 1520 mm Skrajnia: 1-T GOST 9238-83 Układ osi: Bo'2' Masa służbowa: 50 t Nacisk na oś: 160 kN Długość ze zderzakami: 27350 mm Szerokość: 3000 mm Wysokość: 4435 mm Średnica kół: 840 mm Silnik: MTU PowerPack 6H1800R48P (620M-001) lub MTU 6H1800R80 Liczba i moc silników: 315 kW (620M-001) lub 350 kW Rodzaj przekładni: hydrodynamiczna Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h Liczba miejsc ogółem: 171 Liczba miejsc siedzących: 91 Zasięg: 1000 km Przyspieszenie rozruchu: 0,8 m/s2 (C) Wikipedia, InfoRail
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 21.10.2010, 13:40, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 21.10.2010, 13:13 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Fiu fiu radio Alpine pod multimedia
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Czw, 21.10.2010, 13:16 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Niedługo kolejne dwa ATR220 trafią do Włoch, jeden właściwie jest już skończony, a drugi jest na wykończeniu
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 21.10.2010, 13:52 |
|
|
kulikowski
Postów: 7465 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Szynobusy dla WĹ‚och sÄ… dostosowane do ruchu lewostronnego (przy czym bliĹşniaczÄ… do nich konstrukcjÄ… jest SA136), zaĹ› szynobusy dla Litwy i Ukrainy sÄ… skonstruowane jako szerokotorowe.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 26.10.2010, 12:29 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Fakt to nie forum PociÄ…gi Ĺšwiata, ale dla mnie temat ciekawy.
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Śro, 27.10.2010, 6:26 |
|
|
zygix
Postów: 929
Samochód: Viggen
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Nom,można się czegoś nowego dowiedzieć,nauczyć,pooglądać,powspominać..
_________________ ,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca, niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln
http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488
|
Śro, 27.10.2010, 12:42 |
|
|
kulikowski
Postów: 7465 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Szynobus inspekcyjny z PESY dla RŻD (Kolei Rosyjskich): Cytuj: Pesa Bydgoszcz wyprodukuje pociąg dla RŻD Kategoria: Biznes Data dodania: 2011-10-12 16:52:39 (źródło: wś, Rynek Kolejowy)
Dziś w Gdańsku podczas drugiego dnia targów TRAKO została podpisana umowa między polskim producentem taboru Pesą Bydgoszcz a Kolejami Rosyjskimi (RŻD) na dostawę specjalnego pojazdu inspekcyjnego.
Umowę podpisali: reprezentujący Koleje Rosyjskie Iwan Susłow (wicedyrektor ds. zakupów RŻD) oraz Walentin Gapanowicz (wiceprezydent RŻD) oraz reprezentujący Pesę Tomasz Zaboklicki (prezes PESY) i Zygfryd Żurowski (członek zarządu). - To jest pierwsze takie wydarzenie od kilkudziesięciu lat. Pesa będzie producentem specjalnego pojazdu inspekcyjnego dla Kolei Rosyjskich – zakomunikował Tomasz Zaboklicki. – To jest dowód ocieplenia stosunków między naszą stroną a stroną rosyjską – dodał.
- Dzisiaj jesteśmy świadkami bardzo znaczącego wydarzenia. Za nami jest długa droga do podpisania tego kontraktu. Niestety wybuch kryzysu znacznie opóźnił ten moment. To jest pierwszy krok, ale myślę, że nie ostatni, na drodze do współpracy z firmą Pesa – powiedział po podpisaniu umowy Walentin Gapanowicz.
- Wielkość Kolei Rosyjskich pozwala na współpracę nie tylko z wielkimi firmami, jak Siemens czy Bombardier, ale jest u nas miejsce również dla takich firm, jak Pesa. Dzisiaj wizytowaliśmy zakład w Bydgoszczy i muszę powiedzieć, że rozwiązania konstrukcyjno-techniczne w nim zastosowane zrobiły na nas duże wracanie – zaznaczył wiceprezydent RŻD. (C) Rynek-kolejowy.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 25.10.2011, 1:04 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Kobi będzie miał co robić
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Nie, 30.10.2011, 19:57 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
kulikowski napisał(a): Szynobusy dla WĹ‚och sÄ… dostosowane do ruchu lewostronnego. Ale jak to PrzecieĹĽ tam jest taki sam ruch jak u nas kulikowski napisał(a): zaĹ› szynobusy dla Litwy i Ukrainy sÄ… skonstruowane jako szerokotorowe. A no wĹ‚aĹ›nie ilość tych miejsc na szerokość (5) jakoĹ› za duĹĽa mi siÄ™ wydawaĹ‚a
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Nie, 30.10.2011, 21:07 |
|
|
kulikowski
Postów: 7465 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Polskie szynobusy na eksport
Alfisti4ever napisał(a): kulikowski napisał(a): Szynobusy dla WĹ‚och sÄ… dostosowane do ruchu lewostronnego. Ale jak to PrzecieĹĽ tam jest taki sam ruch jak u nas ruch kolejowy we WĹ‚oszech jest lewostronny, zaĹ› drogowy - prawostronny
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 31.10.2011, 1:03 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |