Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:25




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
MAN NM223 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post MAN NM223
Warszawa (test):
Image
(C) Przegubowiec

Cytuj:
W związku z planowanym przetargiem na obsługę 50 brygad niskopodłogowych taborem midi PKS Grodzisk Maz. testował w 2002 roku rozmaite autobusy. Jednym z nich był niskopodłogowy midibus MAN NM 223.
W samym przetargu zwycięzcą okazała się firma Mobilis z Solarisami Urbinetto.

nr taborowy: -
nr rejestracyjny WPR M941
rok produkcji: 2001
nr VIN: WMAA35ZZZ1C004051
zajezdnia: PKS Grodzisk Mazowiecki
poczÄ…tek eksploatacji: .08.2002
koniec eksploatacji: .09.2002
linie: 148
Dane techniczne:
długość [mm]: 9665
szerokość [mm]: 2350
wysokość [mm]: 2879
rozstaw osi [mm]: 4410
masa własna [t]: .
ilość miejsc: 80
miejsc siedzÄ…cych: 14
ilość drzwi: 3
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 340
silnik: MAN D0836 LOH03
pojemność [l]: 6,87
moc maksymalna [KM]: 220
skrzynia biegĂłw: Voith D851.3-A
(C) Przegubowiec


Warszawa:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Przegubowiec

Cytuj:
MAN NM223.3 jest trzeciÄ… odmianÄ… MANa NM223.

Autobusy tego typu są obecnie eksploatowane tylko w dwóch polskich przedsiębiorstwach: MPK Poznań (nr 1401), oraz MZA Warszawa (nr 1301-1315).

W rozstrzygniętym w 2002 roku przetargu MZA na dostawę 15 autobusów klasy midi zwyciężyła firma MAN oferująca model NM223.

MAN NM 223 jest przedstawicielem trzeciej generacji autobusów budowanych w firmie MAN. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 2000 roku na targach IAA we Frankfurcie. Dzięki zastosowaniu modułowej koncepcji nadwozia możliwe było zastosowanie wielu elementów z modeli większych oraz powiększenie oferty o dowolne warianty długości, układu drzwi i wyposażenia wnętrza.

W autobusie zastosowano silnik MAN D0836 LOH 07 w układzie wieżowym, spełaniający normę Euro-3. Na tylnej osi zastosowano pojedyncze opony Super Single, dzięki czemu uzyskano wewnątrz szersze przejście pomiędzy siedzeniami mimo mniejszej o 15 cm od standardowej szerokości nadwozia. Standardowo, autobus wyposażono w automatyczną skrzynię biegów, siedzenia z miękką wkładką, żółte poręcze, pneumatyczne zawieszenie ze sterowaniem elektronicznym, elektroniczne tablice kierunkowe z informacją pasażerską. Nietypowo, drzwi środkowe i tylne są odskokowe.

Szczegółowa prezentacja NM223 znajduje się tutaj.

Pierwszy midibus MAN NM223 został dostarczony do Warszawy 12 grudnia 2002 r. i był pierwszym egzemplarzem wyprodukowanym w fabryce w Sadach. Zanim wyjechał na trasę musiał pozbyć się licznych niedoróbek. Po dostawie pozostałych 15 sztuk midibusy regularnie pojawiały się na liniach: 104, 126, 132, 133, 134, 304 i 326.

Zdjęcia autobusu MAN NM 223 w Galerii Przegubowca

zajezdnia: R-13
Dane techniczne:
producent: MAN AG, Niemcy
lata dostaw: 2002-2003
typy nadwozia: Niskopodłogowy, klasy MIDI
liczba zakupionych: 15 szt.
długość [mm]: 9665
szerokość [mm]: 2350
wysokość [mm]: 2879
rozstaw osi [mm]: 4410
masa własna [kg]: 9000-9600
ilość miejsc: 80
miejsc siedzÄ…cych: 14
ilość drzwi: 3
układ drzwi: 1-2-2
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 340
silnik: MAN D0836 LOH03
pojemność [l]: 6,87
moc maksymalna [KM]: 220
skrzynia biegĂłw: Voith D851.3-A
ABS: standard
EBS: standard
(C) Przegubowiec, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 27.09.2010, 0:59
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018