Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 12:23




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Mercedes-Benz O520 Cito 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Mercedes-Benz O520 Cito
Zakopane:
Image
(C) PKS Zakopane

Belgia:
Image

Reims, Francja:
Image
Image
(C) Wikipedia

Cytuj:
Mercedes-Benz O520, to niskopodłogowy autobus miejski, o napędzie hybrydowym (silnik wysokoprężny + elektryczny), produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz w latach 1999-2003. oferowany w trzech wersjach o długości 8 m, 9 m lub 10 m. Silnik o mocy 132 kW (180 KM). W Polsce eksploatowanych jest 26 egzemplarzy w przedsiębiorstwach MPK Tarnów (12 szt.), Pawelec Biechów (3 szt.), Transrem Gdańsk (2 szt.), MPK Opoczno (2 szt.), Artex Czarnochowice (2 szt.), PKS Zakopane (1 szt.), Wilga Otwock (1 szt.), PKS Brzeg (1 szt.), Uni-Metal Koniecpol (1 szt.) i V- Bus Żory (1 szt.).

Dane techniczne:
okres produkcji 1999-2003
typ nadwozia: MIDI
układ drzwi: 2-2-0
liczba drzwi: 2
(C) Wikipedia, PKS Zakopane, Phototrans.eu, SÄ…decki Portal Komunikacyjny spk.eev.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 12.09.2010, 1:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 488
Miejscowość: Kozy k. Bielska-Białej
Samochód: '83 Fiat 126p
Post Re: Mercedes-Benz O520 Cito
Jeśli jakiś autobus zasługuje na miano muflona to ten. Pominę już tą narośl na przodzie i dziwnie zakryte tylne koło, ale ten tył to jakaś kpina.

_________________
EcoNegative


Pon, 13.09.2010, 13:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes-Benz O520 Cito
Wprawdzie może nienajlepiej wygląda, ale jest to pierwszy na świecie autobus z napędem hybrydowym, posiadający innowacyjne rozwiązanie 100% niskiej podłogi i zespołu napędowego (z tyłu jest zblokowany silnik wysokoprężny, silnik elektryczny i akumulatory).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 15.09.2010, 1:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 488
Miejscowość: Kozy k. Bielska-Białej
Samochód: '83 Fiat 126p
Post Re: Mercedes-Benz O520 Cito
Moim zdaniem napęd hybrydowy w autobusie nawet ma sens, ale dzisiaj są to tylko ogromne koszty i wcale nie taka duża oszczędność. A jak jeszcze taka hybryda ma wyglądać tak jak ten potworek to dziękuję. Idealną opcją do autobusu wydaje się być CNG.

_________________
EcoNegative


Pią, 17.09.2010, 15:13
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018