Mercedes-Benz O530K Citaro K
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/test/opis_O530k.htmlhttp://www.mercedes-benz.pl/content/poland/mpc/mpc_poland_website/pl/home_mpc/bus/home/new_buses/models/regular_service_busses/citaro/technical_data.htmlWarszawa (test):(C) Przegubowiec
Bielsko-Biała:(C) Wikipedia
Cytuj:
W październiku 2007 na testy do MZA Warszawa przyjechało krótkie Citaro K. Autobus był wcześniej prezentowany w ramach wystawy taboru na Dniach Transportu Publicznego. Kursował na liniach 122 i 180.
Citaro K to 10,5 metrowa wersja podstawowego miejskiego modelu koncernu Evobus. Po produkowanych do 1999 roku O405NK i późniejszych O520 z lat 1999-2003 nastąpiła luka w ofercie, zapełniona dopiero prezentacją w 2007 roku Citaro K. Autobus ten z przeznaczenia jest midibusem dedykowanym do obsługi linii o mniejszym natężeniu ruchu. Zakres jego zastosowania obejmuje również trasy, na których wymagana jest większa zwrotność.
nr taborowy: 990
nr rejestracyjny: WPR 69N3
rok produkcji: 2007
nr VIN: WEB62848313113069
zajezdnia: R-7
poczÄ…tek eksploatacji: 05.10.2007
koniec eksploatacji: 10.2007
linie: 122 180
Dane techniczne
długość [mm]: 10503
szerokość [mm]: 2550
wysokość [mm]: 3076
rozstaw osi [mm]: 4398
zwis przedni [mm]: 2705
zwis tylny [mm]: 3400
promień zawracania [m]: 8,6
masa własna [kg]: 10037
masa całkowita [kg]: 19000
obciÄ…ĹĽenie przĂłd [kg]: 7245
obciążenie tył [kg]: 12000
pojemność zbiornika paliwa [l]: 280
ilość miejsc: 85
miejsc siedzÄ…cych: 29
ilość drzwi: 2
układ drzwi: 2-2-0
układ stopni: 0-0-0
szerokość drzwi [mm]: 1250
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 340
silnik: OM 906 hLA, 6-cylindrowy rzędowy, leżący
pojemność skokowa [cm3]: 6370
moc maksymalna [kW (KM)]: 210 (286)
maksymalny moment obrotowy [Nm]: 1120
skrzynia biegĂłw: ZF
hamulce: tarczowe
(C) Przegubowiec, Mercedes-Benz