Pon, 18.06.2012, 7:44
Wto, 03.07.2012, 12:49
Pon, 08.04.2013, 1:32
Czw, 13.06.2013, 0:44
Czw, 13.06.2013, 20:11
Śro, 12.02.2014, 1:06
Nie, 16.02.2014, 19:44
TVP Warszawa napisał(a):Czy Muzeum Kolejnictwa zostanie przeniesione na Szczęśliwice ?
Po wielu latach pojawiła się nadzieja na zapewnienie przyszłości jedynej w Polsce tego typu placówce.
Przedstawiciele samorządu województwa mazowieckiego, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, PKP SA oraz m. st. Warszawy rozmawiali na temat Muzeum Kolejnictwa.
Uczestnicy spotkania zgodzili się, że rozwiązaniem obecnej sytuacji muzeum byłoby utworzenie na Szczęśliwicach nowoczesnej placówki kulturalno-oświatowej w Centrum Komunikacji i Techniki w Warszawie. Obecnie trwają prace nad wspólnym listem intencyjnym.
– Trwające rozmowy są bardzo obiecujące. Mam nadzieję, że już niebawem uda się wypracować satysfakcjonujące dla wszystkich rozwiązanie. Pomysł utworzenia nowej placówki w miejscu od zawsze związanym z koleją to szansa na zapewnienie odpowiednich warunków dla zbiorów Muzeum Kolejnictwa, a jednocześnie możliwość rewitalizacji cennych, choć zapomnianych dziś terenów kolejowych – podkreślił marszałek Adam Struzik.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Śro, 26.03.2014, 10:05
Już pół roku temu informowaliśmy was, że po stolicy będą jeździć tzw. "elektryki". Miło nam donieść, że coś się w tej sprawie ruszyło i dwie firmy chcą wyprodukować i dostarczyć autobusy elektryczne dla naszej stolicy. Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły oferty w przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych. Wykonawca będzie miał 24 tygodnie na dostawę pierwszych pięciu autobusów, pozostałe dotrą tydzień później. Oferty w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych (ogłoszony został na początku lutego) złożyli BYD Europe Rotterdam Holland oraz Solaris Bus & Coach. Pierwszy z ofertą za 15 576 346,94 zł brutto, drugi - 23 370 000,00 zł. Warszawa przeznaczyła na zakup 23 370 000,00 zł brutto.
Zakup autobusów elektrycznych to fragment wielkiego programu wymiany całego taboru MZA. Od 2007 roku spółka kupiła już 811 autobusów. Na początku marca br. do stolicy trafiła pierwsza partia z 47 przegubowych Solbusów, a w pierwszym kwartale 2015 roku do stolicy przyjedzie 35 sztuk autobusów gazowych, zasilanych skroplonym metanem (LNG).
Autobusy elektryczne będą pierwszymi pojazdami na paliwa alternatywne wobec oleju napędowego w spółce. Ich eksploatacja, poza korzyściami środowiskowymi (brak emisji szkodliwych substancji do atmosfery, niemal bezgłośna praca silnika) przyniesie także znaczne oszczędności. Wszystkie autobusy będzie obsługiwała zajezdnia Woronicza. Zostaną skierowane do obsługi linii 222 i będą jeździły Traktem Królewskim. W następnych dwóch latach MZA planuje zakup kolejnych 20 autobusów elektrycznych.
W czerwcu 2013 r. MZA testowały dostarczony przez firmę BYD autobus elektryczny chińskiej produkcji. Był to model BYD K9 12-metrowy, klimatyzowany, z dwojgiem drzwi oraz obniżoną podłogą. Ładowanie jego ważących trzy tony baterii trwało trzy godziny i wystarczało to na 250-300 km jazdy. Rok wcześniej MZA testowały też polski, w pełni elektryczny autobus marki Solaris, którego zasięg na jednym ładowaniu wynosił około 100 km.
Autobusy komunikacji miejskiej w Warszawie należą do czterech przewoźników - MZA, ITS Michalczewski, Mobilis oraz PKS Grodzisk Mazowiecki. W godzinach porannego szczytu w stolicy jeździ około 1,5 tys. autobusów.
Czw, 27.03.2014, 15:28
Czw, 27.03.2014, 15:40
Czw, 27.03.2014, 16:33
Czw, 27.03.2014, 20:42
Czw, 27.03.2014, 21:17
Pią, 28.03.2014, 0:38
3co napisał(a):Tak na marginesie: Wszyscy przewoźnicy u was mają obowiązkowo autobusy w tych samych barwach?
RR ltd Co. napisał(a):Określona kolorystyka panuje w obrębie miasta lub aglomeracji.
Pią, 28.03.2014, 9:35
Pią, 28.03.2014, 13:13
Pią, 28.03.2014, 21:41
Pią, 11.04.2014, 14:20
Sob, 26.04.2014, 12:55
Ogłoszono zwycięzcę pierwszego w historii przetargu na dostawę autobusów elektrycznych dla Warszawy. Będą to pojazdy chińskiej marki BYD.
"Jesteśmy dumni, że Warszawa wybrała właśnie nas! Ta data przejedzie do historii jako dzień, w którym Warszawa dołączy do grona miast takich jak Amsterdam, Londyn, Mediolan, Tel Aviv, Kuala Lumpur czy Hong Kong, w których nasze autobusy wożą pasażerów od kilku lat - mówi Piotr Dziwiszek, Business Development Director z Automotive Europe Corporation, przedstawicielstwa BYD w Polsce.
"Jesteśmy przekonani, że 18 milionów kilometrów doświadczenia pozwoli nam dostarczyć elektryczne autobusy, które nie tylko spełnią wszystkie wymagania warszawiaków, ale staną się również chlubą i wizytówką nowoczesnej, proekologicznej stolicy".
31 stycznia warszawskie MZA ogłosiło przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych. Oferenci mieli czas do połowy marca na przygotowanie swoich propozycji. 18 marca w siedzibie MZA nastąpiło oficjalne otwarcie kopert z ofertami. Ostatecznie do walki stanęły dwie firmy: BYD oraz Solaris z podpoznańskiego Bolechowa.
"Solaris ma świetny zespół i zapewne niejednokrotnie będziemy mieli przyjemność ze sobą konkurować - dodaje Piotr Dziwiszek.
Autobusy BYD eBus będą woziły warszawiaków i turystów Traktem Królewskim na reprezentacyjnej linii 222 już na jesieni.
Sob, 26.04.2014, 15:35