Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 22:00




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Jelcz M081 Edi 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Jelcz M081 Edi
Edi tzn - figlarny i rezolutny
Image
Jelcz M081 Edi powstaĹ‚ on na podwoziu Mercedesa 814 Vario, z przeznaczeniem do obsĹ‚ugi linii o maĹ‚ym natężeniu ruchu. Wg specjalistĂłw jego odbiorcami bÄ™d± przede wszystkim maĹ‚e i ¶rednie miasta, choć moĹĽe być teĹĽ z powodzeniem wykorzystywany w duĹĽych aglomeracjach. Tam bÄ™dzie mĂłgĹ‚ nie tylko bez problemĂłw jeÄ˝dzić do ich centrĂłw w godzinach szczytu (dĹ‚ugo¶Ä‡ 7725 mm gwarantuje znaczn± swobodÄ™ ruchu), ale rĂłwnieĹĽ peĹ‚nić funkcje optymalnego ¶rodka publicznego transportu np. na liniach nocnych, czy w osiedlach domĂłw jednorodzinnych, charakteryzuj±cych siÄ™ zwart± zabudow±.
"Ediego" napÄ™dza sprawdzony silnik Mercedesa o symbolu OM 904 LA. Ten 4-cylindrowy diesel osi±ga moc maksymaln± 100 k W/136 KM przy 2300 obr/min i maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 1400 obr/min.
W ukĹ‚adzie przeniesienia napÄ™du zainstalowano 5-biegow±, synchronizowan±, sterowan± mechanicznie skrzyniÄ™ biegĂłw ZF S 5-42 oraz jednotarczowe sprzÄ™gĹ‚o z hydraulicznym ukĹ‚adem wspomagania MF 362.
Image

Podwozie tworzy rama podĹ‚uĹĽnicowa z nitowanymi poprzecznicami. Przednia o¶ o przekroju teowym i no¶no¶ci 2,5 t zawieszona jest na resorach parabolicznych, ze stabilizatorem i amortyzatorami teleskopowymi. Tylny most o no¶no¶ci 5,6 t zawieszono pneumatycznie - na poduszkach powietrznych.
UkĹ‚ad kierowniczy wyposaĹĽono w integralne wspomaganie hydrauliczne, na obu osiach zamontowano za¶ wentylowane hamulce tarczowe.
Spawane nadwozie wykonano ze stali o podwyĹĽszonej odporno¶ci na korozjÄ™. Boczne poszycia zewnÄ™trzne z blach stalowej oraz aluminiowej przyklejono do szkieletu. Dach, opaski gĂłrne boczne, ¶ciany przedni± i tyln± zrobiono z tworzyw sztucznych, co powinno wydĹ‚uĹĽyć czas eksploatacji pojazdu, jego ĹĽywotno¶Ä‡. WnÄ™trze ¶cian wypeĹ‚niono materiaĹ‚em izolacyjnym, a od wewn±trz obĹ‚oĹĽono je pĹ‚ytami Unilam. Wszystkie szyby - przednia, tylna, boczne - wklejono do szkieletu. PodĹ‚ogÄ™ ze sklejki drewnianej pokryto wykĹ‚adzin± wodoodporn± Taraflex.

W Jelczu 081 w komfortowych warunkach moĹĽe podróżować do 45 pasaĹĽerĂłw, z czego 20 na miejscach siedz±cych, w wygodnych indywidualnych fotelach Ster MS-4. Wej¶cie do autobusu uĹ‚atwia dwoje dwuskrzydĹ‚owych drzwi sterowanych elektropneumatycznie oraz brak stopni wej¶ciowych na tylnym zwisie (niska podĹ‚oga na szeroko¶ci drugich drzwi).
Ogrzewanie wnętrza, wodne, wykorzystuje ciepło z układu chłodzenia silnika oraz dodatkowo pochodzi z niezależnego agregatu grzewczego.
Nowym produktem Jelcz chce zdecydowanie wkroczyć na rynek autobusĂłw midi, na ktĂłrym dotychczas praktycznie nie byĹ‚ reprezentowany. Edi ma za zadanie konkurować ze znan± juĹĽ rodzin± Autosana H6, a zwĹ‚aszcza z wyrobem Kapeny - City - opartym na podwoziu IVECO TurboDaily.
Mi się podoba taki mały figlarny Edi :wink:
¬rĂłdĹ‚o Komunikacja KrakĂłw Eurocity

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Ostatnio edytowany przez Kobi, Nie, 05.10.2003, 19:02, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 05.10.2003, 11:46
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Małe i pokraczne :/

_________________
Rover 75 V6 & other...


Nie, 05.10.2003, 13:38
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018