Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 8:03




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autobusy miejskie Volvo 7000 A i Volvo 7000 CNG 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Autobusy miejskie Volvo 7000 A i Volvo 7000 CNG
Volvo 7000A to przegubowa wersja Volvo 7000. Jest to autobus caĹ‚kowicie niskopodĹ‚ogowy. PĹ‚aska na caĹ‚ej powierzchni podĹ‚oga usprawnia przepĹ‚yw pasaĹĽerĂłw na przystankach i wpĹ‚ywa na przyspieszenie funkcjonowania komunikacji publicznej. Pojazd ma 18 metrĂłw dĹ‚ugo¶ci i moĹĽe jednorazowo zabrać do 175 pasaĹĽerĂłw.

To predestynuje go do obsĹ‚ugi najbardziej przeci±ĹĽonych tras miejskich, szczegĂłlnie podczas komunikacyjnego szczytu. Jest on zbudowany ze stali nierdzewnej, dziÄ™ki czemu jego trwaĹ‚o¶Ä‡ szacujemy na 20 lat Przyciemniane szyby, wygodne, obite tkanin± siedzenia montowane do ¶cian bocznych, wydajna wentylacja - to tylko kilka cech, dziÄ™ki ktĂłrym pasaĹĽerowie podróżuj± komfortowo.

Ergonomiczna deska rozdzielcza, ktĂłrej poĹ‚oĹĽenie moĹĽna regulować orazwygodny fotel kierowcy pozwalaj± mu zachować czujno¶Ä‡ podczas caĹ‚ego dnia pracy.

Jako¶Ä‡
Volvo 7000A to autobus zaprojektowany z my¶l± o dĹ‚ugoletniej eksploatacji. SĹ‚uĹĽ± temu sprawdzone elementy ukĹ‚adu napÄ™dowego, a takĹĽe poszycie karoserii wykonane ze stali nierdzewnej. To ostatnie umoĹĽliwia nam udzielenie 10-letniej gwarancji na perforacjÄ™ korozyjn± nadwozia, minimalizuje koszty konserwacji i stanowi o wysokiej cenie przy ewentualnej odsprzedaĹĽy autobusu na rynku wtĂłrnym.

Komfort pracy kierowcy
Komfort pracy kierowcy to jeden z kluczowych elementĂłw zapewnienia bezpieczeĹ„stwa aktywnego. Bardzo waĹĽne jest, aby przez caĹ‚y dzieĹ„ pracy zachowaĹ‚ on czujno¶Ä‡ i mĂłgĹ‚ skupić siÄ™ na bezpiecznej jeÄ˝dzie. W Volvo 7000A wszystkie wskaÄ˝niki i przeĹ‚±czniki znajduj± siÄ™ w zasiÄ™gu rÄ™ki kierowcy, za¶ przyjÄ™ciu najlepszej pozycji sprzyja regulacja kierownicy, ktĂłrej towarzyszy regulacja caĹ‚ej deski rozdzielczej. Wygodny fotel, doskonaĹ‚a widoczno¶Ä‡ zapewniona dziÄ™ki duĹĽej szybie przedniej i duĹĽe lusterka wsteczne rĂłwnieĹĽ podnosz± komfort pracy kierowcy.

Przyjazny pasaĹĽerom
Volvo 7000 jest autobusem caĹ‚kowicie niskopodĹ‚ogowym. W praktyce oznacza to, ĹĽe w drzwiach przednich wej¶cie znajduje siÄ™ tylko 32 cm nad ziemi±, w pozostaĹ‚ych drzwiach jest ono 2 cm wyĹĽej. Dodatkowo autobus posiada funkcjÄ™ przyklÄ™ku, ktĂłr± moĹĽna zastosować na przystanku. UmoĹĽliwia ona obniĹĽenie podĹ‚ogi przy drzwiach wej¶ciowych o 9 cm. DziÄ™ki takiemu rozwi±zaniu nawet osoby mniej sprawne bez problemu mog± wsiadać i wysiadać z autobusu. Niska podĹ‚oga wpĹ‚ywa rĂłwnieĹĽ na szybk± wymianÄ™ pasaĹĽerĂłw na przystankach, dziÄ™ki czemu skraca siÄ™ czas kursowania autobusu. Otwierana rampa w drzwiach ¶rodkowych umoĹĽliwia wjazd do wnÄ™trza autobusu osobom na wĂłzkach inwalidzkich.

Łatwa obsługa
Aby uĹ‚atwić obsĹ‚ugÄ™ serwisow± konstruktorzy autobusu umie¶cili punkty obsĹ‚ugowe w kilku Ĺ‚atwo dostÄ™pnych miejscach. DziÄ™ki temu kierowca a takĹĽe pracownicy serwisu s± w stanie szybko sprawdzić np. stan pĹ‚ynĂłw eksploatacyjnych.
DĹ‚ugo¶Ä‡ 17 944 mm
Szeroko¶Ä‡ 2 550 mm
Wysoko¶Ä‡ 2 962 mm
¦rednica zawracania 21 450 mm
Liczba miejsc 175 (od 36 do 48 siedz±cych)
Układ drzwi 2-2-2-2 (możliwe również inne konfiguracje)
Szer. drzwi 1250 mm
Silnik Volvo D7C 275, stoj±cy, ulokowany z tyĹ‚u, z lewej strony.
6-cylindrowy, z turbodoĹ‚adowaniem i chĹ‚odzeniem powietrza doĹ‚adowanego, z bezpo¶rednim, elektronicznie sterowanym
wtryskiem paliwa.
Moc maks. 275 KM przy 2200 obr/min.
Maks. moment obr 1200 Nm przy 1100 - 1400 obr./min
Norma czysto¶ci Euro 3
Skrzynia biegów automatyczne: pięciobiegowa ZF HP592
lub czterobiegowa Voith D864.3
Zawieszenie pneumatyczne, niezależne z przodu, funkcja przyklęku i podnoszenia
Wysoko¶Ä‡ podĹ‚ogi 320 mm w przednich drzwiach i 340 w pozostaĹ‚ych. Przy wykorzystaniu funkcji przyklÄ™ku wysoko¶Ä‡ ta zmniejsza siÄ™ o 90 mm
Volvo 7000 CNG
Autobus napędzany gazem ziemnym. Jest to Volvo 7000CNG, który podobnie jak autobus o napędzie tradycyjnym występuje jako pojazd solo,
12 - metrowy i przegubowy, 18 – metrowy. Jest to niskopodĹ‚ogowy autobus, bez stopni po¶rednich we wnÄ™trzu. Jedynie w tylnich drzwiach do wnÄ™trza prowadzi jeden stopieĹ„ wej¶ciowy. Autobus o napÄ™dzie gazowym to rozwi±zanie dla przewoÄ˝nikĂłw i miast, ktĂłre chc± inwestować w ochronÄ™ ¶rodowiska naturalnego. Volvo 7000 CNG jest znacznie bardziej ekologiczny od pojazdĂłw o napÄ™dzie dieslowskim. JuĹĽ dzi¶ speĹ‚nia on np. wymogi normy Euro 4, ktĂłra zacznie obowi±zywać dopiero w 2005 roku.

Bezpieczeństwo
Gaz ziemny to paliwo bezpieczne. Jest lĹĽejszy od powietrza, wiÄ™c w przypadku wycieku unosi siÄ™ w gĂłrÄ™ i szybko rozrzedza do mieszanki niepalnej. Temperatura spalania gazu wynosi 580°C – jest zatem znacznie wyĹĽsza od temperatury zapĹ‚onu np. oparĂłw benzyny. Zbiorniki w Volvo 7000 CNG sĹ‚uĹĽ±ce do przechowywania paliwa stanowi± ukĹ‚ad zamkniÄ™ty o duĹĽej wytrzymaĹ‚o¶ci, za¶ dopĹ‚yw gazu po wyĹ‚±czeniu silnika oraz zapĹ‚onu zostaje automatycznie odciÄ™ty. Pojemniki wyposaĹĽono w zawory nadci¶nieniowe, ktĂłre otwieraj± siÄ™ kiedy ci¶nienie przekroczy normalny poziom (np. w przypadku poĹĽaru) – rozwi±zanie to zabezpiecza je przed wybuchem w warunkach ekstremalnych.
CaĹ‚a instalacja gazowa, jak i jej poszczegĂłlne komponenty odpowiadaj± miÄ™dzynarodowym normom ECE 110R, okre¶laj±cym wymagania wobec tego typu pojazdĂłw.

Ekologia
Autobusy napÄ™dzane gazem ziemnym stanowi± alternatywÄ™ dla pojazdĂłw o tradycyjnym dieslowskim napÄ™dzie przede wszystkim ze wzglÄ™du na mniejszy wpĹ‚yw na ¶rodowisko. JuĹĽ dzi¶ Volvo 7000 CNG speĹ‚nia wymagania normy Euro 4, ktĂłra zacznie obowi±zywać w 2005 roku. Dodatkowym atutem przemawiaj±cym za gazem ziemnym jest znacznie cichsza praca silnika, ktĂłry na niskich obrotach jest praktycznie niesĹ‚yszalny.

Komfort podróżowania
Volvo 7000 CNG jest autobusem niskopodĹ‚ogowym. Różni siÄ™ jednak nieco od Volvo 7000 o napÄ™dzie tradycyjnym, gdyĹĽ w ostatnich drzwiach znajduje siÄ™ jeden stopieĹ„ wej¶ciowy. Jednak we wnÄ™trzu nie ma ĹĽadnych stopni po¶rednich, za ¶rodkowymi drzwiami podĹ‚oga Ĺ‚agodnie siÄ™ wznosi . Volvo 7000 CNG to zatem pojazd bardzo „przyjazny” nie tylko dla ¶rodowiska, ale i dla pasaĹĽerĂłw. Niska podĹ‚oga uĹ‚atwia wsiadanie i wysiadanie, wpĹ‚ywa zatem na szybszy przepĹ‚yw pasaĹĽerĂłw na przystanku.

DĹ‚ugo¶Ä‡ 11 944 mm (autobus solo)
17 944 mm (autobus przegubowy)
Szeroko¶Ä‡ 2500 mm
Wysoko¶Ä‡ 3265 mm
Silnik Volvo GH10C, montowany z tyĹ‚u w pozycji leĹĽ±cej, 6-cylindrowy,
10-litrowy napÄ™dzany gazem ziemnym b±dÄ˝ biogazem
Liczba miejsc 105 (od 28 do 36 siedz±cych) +1
Układ drzwi 2-2-2 (możliwe również inne konfiguracje)
Szer. drzwi 1250 mm
Silnik Volvo D7C 250, stoj±cy, ulokowany z tyĹ‚u, z lewej strony.
6-cylindrowy, z turbodoĹ‚adowaniem i chĹ‚odzeniem powietrza doĹ‚adowanego, z bezpo¶rednim, elektronicznie sterowanym
wtryskiem paliwa.
Moc maks. 250 KM przy 2000 obr/min. (autobus solo)
290 KM przy 2000 obr/min. (autobus przegubowy)
Maks. moment obr 1050 Nm przy 1400 obr/min. (autobus solo)
1200 Nm przy 1400 obr/min. (autobus przegubowy)
Norma czysto¶ci Euro 4

¬rĂłdĹ‚o Volvo BUS

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Nie, 05.10.2003, 9:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Volvo 7000
Warszawa - testy (09.2001, 06.2002, 08-09.2003, 6-10.10.2003):
Image
Image
(C) Przegubowiec

Łódź - wersja CNG:
Image
(C) Wikipedia

Cytuj:
Volvo 7000 to niskopodłogowy autobus miejski, produkowany w latach 1998-2003 przez szwedzką firmę Volvo. Model ten powstawał również w latach 1999-2003 w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu.

Produkcja rozpoczęła się w 1998 roku w Finlandii w zakładach firmy nadwoziowej "Carrus Oy", która 1 stycznia tego roku została przejęta przez Volvo Bus Corporation. Od 1999 roku model ten był również produkowany w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu. W obu zakładach wytwarzano także wersje przegubowe Volvo 7000A. Stosowano silniki Volvo D7C o trzech poziomach mocy maksymalnej: ok. 220 KM, 250 KM i 290 KM. Według różnych źródeł miały one pojemność 6,7 dm³ lub 7,3 dm³.

Obecnie pojazdy te eksploatują następujące polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne:
PrzewoĹşnik Liczba
Kaliskie Linie Autobusowe 7
MPK Łomża 8
MPK Łódź 39
MPK Olsztyn 11
MPK Siedlce 2
MPK Wrocław 14
MZK Jelenia GĂłra 1
Ornowski Travel Rumia 3
PKM Gdynia 4
PKS Bielsko-Biała 1
Wiraż-Bus Swarzędz 2


Firma Volvo wielokrotnie wypożyczała swoje testowe autobusy dla MZA pomimo iż przewoźnik nie zamierzał i nadal nie zamierza kupować autobusów pojedynczych.
Pierwszy z egzemplarzy trafił do firmy Ornowski Travel, a drugi jeździ obecnie w PKS Bielsko-Biała.
Pierwszy z rzeczonych Volvo 7000 odbywał również jazdy testowe w PKS Grodzisk Maz. w nadziei na wygranie przetargu na obsługę 50 brygad.

Dane techniczne
Producent: Volvo-Carrus, Vantaa, Finlandia / Volvo Polska, Wrocław, Polska
Okres produkcji: 1998-2003
Typy nadwozia: Niskopodłogowy autobus miejski klasy MAXI
Długość: 12000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3050 mm
Rozstaw osi: 5945 mm
Masa własna: 10600 kg
Masa całkowita: 18000 kg
Ilość miejsc: 108
Miejsc siedzÄ…cych: 27...36
Ilość drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
Wysokość podłogi w I drzwiach: 340 mm
Wysokość podłogi w II drzwiach: 340 mm
Wysokość podłogi w III drzwiach: 340 mm
Po zastosowaniu przyklęku: -90 mm
Szerokość drzwi: 1210 mm
Silnik: Volvo D7C 215
Pojemność skokowa: 7,30 dm3
Moc maksymalna: 215 KM
Skrzynia biegĂłw: ZF 5HP502-N
(C) Przegubowiec, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 06.11.2010, 20:28
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018