|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 6:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
Autor |
Wiadomość |
Osiek
Moderator
Postów: 4079 Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
|
Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
_________________ >>>
|
Wto, 15.05.2012, 23:03 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
Świetne tramwaje, fajne zdjęcia, piękne miasto - chyba się przeniosę
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 16.05.2012, 8:31 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
ad. Skoda 19T FILM: http://www.youtube.com/watch?v=dINov-biXxUPudło wagonu zaprojektowane przez Porsche Design Studio. Producent: Skoda Transportation, Pilzno, Czechy Premiera: 2010 Okres produkcji: 2010-2011 Liczba członów: 5 Liczba drzwi: 2 × 6 Układ drzwi: 1-2-2-2-2-1 Liczba miejsc ogółem: 252 Liczba miejsc siedzących: 51 Liczba miejsc stojących: 201 Długość: 30250 mm Liczba silników: 4 × 12 MLU 3486K/4 Typ rozruchu: tranzystorowy Układ rozruchu: falownik Moc ciągła: 517 KM (4 × 95 kW) Szerokość: 2460 mm Wysokość: 3400 mm Rozstaw wózków: 10600 mm Rozstaw osi w wózkach: 1880 mm Szerokość drzwi: 725 mm (1 i 6) / 1450 mm (2-5) Wysokość podłogi w drzwiach: 350 mm Niskopodłogowość: 65% Masa: 37360 kg Prędkość maksymalna: 60 km/h (C) Wikimedia.org Tuwroclaw.com Garnek.pl Streemo.pl Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 07.10.2014, 22:02 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
Miałem ostatnio przyjemność wiedzieć takowego na własne oczy.
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 08.10.2014, 7:48 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
RR ltd Co. napisał(a): Miałem ostatnio przyjemność wiedzieć takowego na własne oczy. Ja mam wątpliwą przyjemność poruszania się tym Strasznie głośne i to w bardzo nieprzyjemny sposób Jeżdżą też stare tramwaje po Wrocławiu i są zdecydowanie cichsze niż te nowe Nie wiem czemu tak
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Śro, 08.10.2014, 17:11 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: [Tramwaje] 2006-2007 Škoda 16T
2006-2007 Škoda 16TWrocław: Wikipedia.org TWB PhotoTrans.eu Flickr.com MHDfoto.cz TransportDzynowy.pl Cytuj: Škoda 16T to tramwaj produkowany w latach 2006–2007 w zakładach Škoda Transportation w Pilźnie w Czechach, z rodziny tramwajów Elektra. Wyprodukowano tylko 17 sztuk, z przeznaczeniem dla Wrocławia.
Konstrukcja Tramwaj ten oparty jest konstrukcyjnie na tramwaju Škoda 14T dla Pragi, wywodzącym się z kolei z prototypowego modelu Škoda 05T. Jest pięcioczłonowym tramwajem niskopodłogowym z 65% niskiej podłogi w środkowych członach. Pudło oparte jest na trzech dwuosiowych sztywnych wózkach pod członami 1, 3 i 5. Dwa skrajne wózki wyposażone są w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT, a środkowy jest toczny. Dzięki rezygnacji z wózka napędowego pod środkowym członem, możliwej dzięki stosunkowo płaskiemu profilowi tras we Wrocławiu, udało się zwiększyć długość niskiej podłogi w porównaniu z tramwajem 14T. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Siedzenia w 1., 3. i 5. członie ustawione są bokiem do kierunku jazdy, tyłem do okien. Istnieje tylko jedno miejsce na wózki, naprzeciwko drugich drzwi; tam też jest wysuwana elektrycznie rampa dla wózków inwalidzkich, aczkolwiek jej wykorzystanie z uwagi na kąt wychylenia możliwe jest tylko na przystankach wyposażonych w podwyższone perony. Tramwaj posiada cztery pary drzwi dwuskrzydłowych (w członach 2 i 4) i dwoje drzwi jednoskrzydłowych (w członach 1 i 5). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Tramwaj wyposażony jest w jeden pantograf, dodatkowo posiada funkcję jazdy do kilkuset metrów przy użyciu akumulatorów. W skład wyposażenia wchodzi komputer pokładowy i tempomat.
Zbliżony konstrukcyjnie i o podobnym wyglądzie jest tramwaj dla Pragi (Škoda 14T) i wersja dwukierunkowa dla Wrocławia – Škoda 19T.
Eksploatacja W marcu 2005 «MPK Wrocław» podpisało ze spółką «Škoda Transportation» umowę na dostawę ośmiu sztuk. W listopadzie 2005 spółka z Pilzna podpisała następną umowę, dzięki której powiększyła dostawę o kolejnych dziewięć wozów. Zamówione do Wrocławia 16T posiadały 38-miesięczną gwarancję, a jeden wagon kosztował 1,72 mln euro.
Pierwszy wagon przybył do Wrocławia 22 grudnia 2006 roku, a ostatni (siedemnasty) w listopadzie 2007. 23 marca 2007 roku dwa pierwsze wozy (o numerach taborowych 3001 i 3002) wyruszyły na jazdę liniową. Daty dostarczenia wozów i rozpoczęcia ich eksploatacji zamieszczone są w tabelce poniżej. Wdrożenie do eksploatacji tramwajów o szerokości pudła większej o 6 cm od typowych Konstal 105Na wymagało odsunięcia krawężników na peronach niektórych przystanków.
Warunki dofinansowania zakupu ze środków Unii Europejskiej w ramach ZPORR, w związku z programami przebudowy ulic, zobowiązały MPK do wysyłania wagonów o numerach 3001–3008 na linię średnicową przebiegającą ul. Szewską (linia 6, 7), natomiast wozów z drugiego przetargu (3009–3017) na linię tramwajową przechodzącą przez pl. Powstańców Wielkopolskich (linia 7). W związku z remontami, używane były jednak tymczasowo także na linii nr 2. Po wygaśnięciu 5-letnich ograniczeń Škody 16T jeżdżą na różnych liniach.
Tramwaje typu 16T były w chwili dostawy nowoczesną konstrukcją pod względem technicznym, cechują się dobrą ergonomią stanowiska pracy motorniczego. Przyjęty układ konstrukcyjny, z trzema sztywnymi wózkami i znacznie większym od dotychczas eksploatowanych tramwajów naciskiem na oś (6,23 Mg), jest jednak krytykowany z powodu szarpania na ostrych zakrętach i podczas jazdy na śliskich szynach, a także powodowania przyspieszonego niszczenia torowisk, w tym łuków. Plusem z punktu widzenia pasażerów jest znaczna liczba miejsc siedzących, jednakże z drugiej strony umieszczenie części siedzeń plecami do okien, w pewnym oddaleniu od okien, wiąże się z utrudnieniem w przejściu pasażerów przez środek z uwagi na kolana osób siedzących, a także z ograniczeniem miejsca dla stojących pasażerów. Wydajne jest ogrzewanie, natomiast niewystarczająca jest wentylacja latem, tylko za pomocą okien uchylnych (jedynie kabina motorniczego wyposażona jest w klimatyzację).
W czerwcu 2020 «MPK Wrocław» podpisało umowę z firmą «Saatz» na remont kapitalny wszystkich 17 składów. Obejmował on m.in. montaż klimatyzacji, oświetlenia LED, przerobienie elektrycznego mechanizmu wysuwania platformy na mechaniczny, kompleksowy remont części mechanicznej i elektrycznej (w tym wymianę wiązek przewodów i pantografu), aktualizację oprogramowania oraz zmianę zewnętrznego wyglądu. 29 marca 2021 pierwszy wyremontowany tramwaj wrócił do przewoźnika.
Wozy Lp. Numer taborowy Numer fabryczny Dostarczony Początek eksploatacji liniowej 1. 3001 9450 2006-12-22 2007-03-23 2. 3002 9451 2007-01-11 2007-03-23 3. 3003 9452 2007-03-09 2007-03-26 4. 3004 9453 2007-03-21 2007-03-26 5. 3005 9454 2007-03-30 2007-04-17 6. 3006 9455 2007-04-13 2007-04-19 7. 3007 9456 2007-04-21 2007-05-02 8. 3008 9457 2007-05 2007-05-07 9. 3009 9503 2007-07-11 2007-08 10. 3010 9504 2007-07-14 2007-08 11. 3011 9505 2007-07-25 2007-08 12. 3012 9506 2007-08-02 2007-08 13. 3013 9507 2007-09-13 2007-10-30 14. 3014 9508 2007-10 2007-10-31 15. 3015 9509 2007-10 2007-11-01 16. 3016 9510 2007-10-25 2007-12-23 17. 3017 9511 2007-11 2007-12-22
Dane techniczne Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy Miejsce produkcji: Okres produkcji: 2006–2007 Wyprodukowanych: 17 egz. Liczba członów: 5 Zasilanie: 600 V DC Szerokość toru: 1435 mm Układ osi: Bo' + 2' + Bo' Liczba drzwi: 6 Układ drzwi: 1-/2-2-/0-/2-2/1 Liczba miejsc siedzących: 69 Liczba miejsc stojących: 174 Liczba miejsc ogółem: 243 Niskopodłogowość: 65% Silniki trakcyjne: typu 12 MLU 3496 K/4, asynchroniczne, 4×129 KM (4×95 kW) Moc ciągła: 517 KM (380 kW) Układ rozruchu: impulsowy Długość: 30 250 mm Szerokość: 2460 mm Wysokość: 3400 mm Masa służbowa: 37 360 kg Prędkość maksymalna: 60 km/h Przyspieszenie rozruchu: 1,21 m/s2 Opóźnienie hamowania: 1,4 m/s2 Wysokość podłogi: 650 mm 398 mm (człon środkowy) 300 mm (człony wiszące, drzwi) Średnica kół: 610 mm (nowe) 530 mm (zużyte) Hamulce: elektrodynamiczny z rekuperacją energii, tarczowe, szynowe (C) Wikipedia.org TWB PhotoTrans.eu Flickr.com TransportSzynowy.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 08.02.2024, 22:28 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
ad. 2010-2011 Škoda 19TWrocław Flickr.com Vik87.flg.pl TWB Phototrans.eu (C) Flickr.com Vik87.flg.pl TWB Phototrans.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 11.02.2024, 23:02 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |