Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 8:14




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Tedom Kronos 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Tedom Kronos
Image
Image
Image
Image
[img][img]http://bus.tedom.cz/galerie/3_5_big.jpg[/img]
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image

Siniki:
1. Renault DXI 7 (EURO IV), 7140 cm3, moc 235 kW przy 2300 obr/min, max moment obrotowy 1200 Nm przy 1200-1700 obr/min.(w oryginale: zdvihový objem 7 140 cm3, výkon 235 kW při 2300 ot/min., max. točivý moment 1200 Nm při 1200-1700 ot/min):)
2. TEDOM TG 210 AV 04 (EURO IV) 11946 cm3, moc 210 kW przy 2000 obr/min, max moment obrotowy 1200 Nm przy 1200-1450 obr/min
Skrzynia biegĂłw ZF.
(C) Tedom, transport.asi.pwr.wroc.pl, wpk.katowice.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Ostatnio edytowany przez RR ltd Co., Sob, 25.11.2006, 23:55, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 24.11.2006, 12:05
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
część fotek nie działa - porób printscreeny i daj na fotosika 8)

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Pią, 24.11.2006, 23:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Autobusik przyjazny dla oka. Podoba mi siÄ™ nawet deska rozdzielcza - prosta, bez bajerĂłw - i przez to przejrzysta i napewno zdaje to egzamin podczas jazdy takim autobusem.

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Sob, 25.11.2006, 10:45
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Informacja o rozwoju tej firmy: http://infobus.com.pl/text.php?id=9009

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 22.12.2006, 9:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
WyglÄ…da bardzo dobrze. Jedyne co mi przeszkadza to ten garb na dachu. Wydaje mi siÄ™ ĹĽe konstrukcyjnie jest podobny do Solarisa.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pią, 22.12.2006, 9:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7825
Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
Post 
Jeden z najładniejszych autobusów miejskich

_________________
PB RWD jest wysoko


Pią, 22.12.2006, 12:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post 
Jezdim na zemny plyn :!: i wszystko jasne :mryellow:

_________________
locha lover


Pią, 22.12.2006, 16:46
Profil

Postów: 58
Miejscowość: Lublin
Post 
Obecnie autobus jest testowany przez miasto Zamość. 3 styczni 2007 na 3 tygodnie przyjedzie do Lublina.
Należy podkreślić że pojazd nie jest własną konstrukcjią. Licencja została wykupiona od włoskiej firmy Mauri. Nie jest już także pierwszej młodości dlatego niektóre rozwiązania są już trochę przestarzałe albo kiepsko zaplanowane ( np. mejsce pracy kierowcy, pulpitem się nie podniecajcie bo jest to VDO Siemens stosowany z zasadzie u wszystkich producentów). Obecnie Tedom pracuje nad wersją z dieslem ( 123D) oraz wersją podmiejską dwu rzwiową (122D). Co ciekawe 123G ma moc większą niż Solaris Urbino 18 CNG.


Sob, 23.12.2006, 15:59
Profil

Postów: 1
Post 
Jestem z Zamościa i miałem okazje jechać kilka razy tym autobusem. Muszę przyznać, iż poza wyglądem Tedom niczym nie zaskakuje a wrecz budzi watpliwosci. Miasto Zamośc ma w taborze 3 Solarisy Urbino CNG, ktore wedlug mnie sa lepsze jakosciowo niz Tedom. W srodku jest dosyc podobny do wspomnianego solarisa. Dla przykladu jedna z niepokojacych spraw to telepiace sie elementy wnetrza podczas jazdy(niczym w starym Jelczu), odksztalcone uszczelki na drzwiach :?...ciekawe co by bylo po dluzszym okresie uzytkowania... Oba pojazdy sa podobno dzielem jednego konstruktora... Z Solarisem konkuruje jedynie cena. Zakup tedoma to koszt ok. 750 tys. zl, za Solarisa trzeba zaplacic 782 tys. zl. I teraz najlepsze: pojazd jezdzacy po Zamosciu jest... 16 autobusem wyprodukowanym przez ta firme :?


Pią, 29.12.2006, 23:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 23
Miejscowość: Niderlandy
Post 
The inside of the bus (chairs and so on) look very much like Dutch VDL buses! :D

Image
Image
(c) http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=7426

_________________
Click here for my car pictures


Czw, 04.01.2007, 17:46
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
You have really huuuuuge collection of fotos :shock:
Alex Miedema napisał(a):
look very much like Dutch VDL buses

Maybe because this two busses use the same wheelbase?
I don't really know...

I've already made VDL gallery
http://samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=16350

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 05.01.2007, 16:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 23
Miejscowość: Niderlandy
Post 
RR ltd Co. napisał(a):
You have really huuuuuge collection of fotos :shock:
Alex Miedema napisał(a):
look very much like Dutch VDL buses

Maybe because this two busses use the same wheelbase?
I don't really know...

I've already made VDL gallery
http://samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=16350


I will post in the VDL gallerylater, thanks! They have about 80% market share overhere in public transport. And same hairs and so on as in Tedom! :D But, well, I prefer the Karosa chairs ;)

_________________
Click here for my car pictures


Pią, 05.01.2007, 18:31
Profil

Postów: 58
Miejscowość: Lublin
Post 
W czwartek pojazd wyjechał na testy w Lublinie. Oczywiście wybrałem się na prawie dwu godzinne testowanie. A więc zaczijmy od wyglądu wnątrza i nadwoznia.
WyglÄ…d: ocena 8/10

Ogólny wygląd bryły można powiezieć że jest nie banalny. Wszystko jst modnie zaokrąglone i dobrze przemyślane. Bardzo ładnie wygląda zielony wyświelacz diodowy. Oczywiście wygląd jak najbardziej na +.
WnÄ…trze: 5/10

Z wnętrzem też najgorzej nie jest. Folele są w miarę miękkie i dobrze rozplanowane. Obicia ścian są pokryte nie gładkim tworzywem( tzn że takie chropowate jest :)). Wszystko utrzymane w odcieniach szaro- niebieskich. Trochę gorzej jest z uchwytami. Te są trochę kiepsko rozplanowane. Ciężko jest się złapać szczególnie w pierwszej części pojazdu. Na przeciwko środkowych drzwi znajduje się przedział na wózek inwalidzki albo dziecięcy Pojazd standardowo wyposażony jest w klimatyzacię, ale nie wiedzieć dlaczego ogrzewanie zapewniały dwie nagrzewice... Z tyłu pojazdu znajduje się ogromna wieża silnikowa. Wyciszenie jest powiedzmy mizerne. Z przodu nie słychać tak bardzo ale już z tyłu po dłuższej jeździ można zwariować... Miejsce pracy kierowcy jest kiepskie. Sytuacie ratuje pulpit VDO ale poanim brakuje wielu drobiazgów jak np mocowanie rozkładu jazdy czy kasetka na pieniądze. Podczas skrętu kierowca słyszy dość głośne pipcczenie mówiące o włączonym kierounkowskazie( zwariować można). Kabina jest zrobiona w systemie otwartym. Kierowca jest niczym nie zabezpieczony przed ew napastnikem. Firma Tedom mogła się zastanowić przynajmniej nad pół otwartą kabiną albo zabezpieczyć ją jakąś plastikową szybką. Pozatym w środku razi brak wyświetlacza. Podczas zamykania drzwi słychać charakterystyczne dla nowych utobusów "pipczenie" niestety zagłusza je syczenie zamykania drzwi. Uwagę wzbudzają zamki znajdujące się przy każdych drzwiach umożliwiające otwarcie np. tylko jednej połówki.
OsiÄ…gi: 6/10
Autobus jest wyposażony w 12 litrowy silnik o mocy 210 KW. Zapewnia on dość płynną jazdę. Nie powiem że ma ogromnego "kopa" ale przyspieszenie jest dość dobre. Niestety przy dużej ilości pasażerów silnik trochę słabnie jadąc pod górę. Zawieszenie jest dobre ale trochę skacze na dołach których w LBN nie brakuje. Pojazd ma dość dużą siłę hamowania.
Koszty: 8/10
Cena pojazdu ( z tego co mówił kierowca) kształtuje sę na poziomie około 700 000 zł co czyni go najtańszym "zagazowanym" niskopodłogowcem na rynku. Koszty eksploataci są podobno o 20% niższe w porównaniu z pojazdami podobnej klasy.

Ocena ogólna: 6,75/10( dobry-). Pojazd jest warty zainteresowania ze wzglądu na niską cenę. Moje refleksie są raczej dośc ogólne. Nie mam pojęcia jak wygląda koszt części zamiennych albo awaryjność. Osobiście wolałbym zainwestować te 80 000 zł więcej i kupić dobrego sprawdzonego Solarisa ( jak wiadomo Tedom sprzedał dopiero 5 pojazdów toteż nie jest to dość dużo, nie wiem ile sprzedało Mauri poprzedni właściciel Kronosa).
Obiecuję że w okolicy czwartku pojadę jeszcze raz i dostarczę zdięcia.


Nie, 07.01.2007, 12:42
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: Tedom Kronos
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: transport.asi.pwr.wroc.pl

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Czw, 31.01.2008, 14:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Tedom Kronos
Przod bez wyrazu, wnetrze brzydkie z fotelikami jak dla dzieci :roll: Nie podoba mi sie :?

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 31.01.2008, 15:13
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Tedom Kronos
A czego oczekiwałeś - foteli ze skóry z bocznym trzymaniem :P

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 01.02.2008, 9:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Tedom Kronos
RR ltd Co. napisał(a):
A czego oczekiwałeś - foteli ze skóry z bocznym trzymaniem :P

BA :!: Recaro w kazdym autbusie :twisted:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 01.02.2008, 13:37
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Tedom Kronos
Wersja międzymiastowa
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ww.tedom.eu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 11.04.2008, 14:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post Re: Tedom Kronos
no bardoz ładny - w żółtym wyglada swietnie
wnetrze nie wyroznia sie z posrĂłd innym\ch miejskich autobusĂłw ale jest dobrze zrobione :)


Pią, 11.04.2008, 14:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Tedom Kronos
Manualna skrzynia biegow to juz chyba przezytek w nowoczesnych autobusach :? Taki drazek to mi sie kojarzy ze starym Ikarusem i starym Jelczem :twisted:
Image

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 11.04.2008, 14:59
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018