Switch to full style
Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

Bus & Coach of the Year - 1990 - 2011

Śro, 30.08.2006, 0:27

Wzorem kenji plebiscyt wśród autobusów.
Na razie wyniki - zdjęcia później zapodam (jak ktoś ma konkretne to niech mnie wyręczy lub mi podeśle bo ciężko mi się szuka)
:wink: :wink:

Coach of the Year 2006
1.Neoplan Starliner

Bus of the Year 2005
1.MAN Lion's City : 53 points
2.Solaris Urbino 12 : 52 points
3.Volvo 7700 : 36 points
(12 members voted)

Coach of the Year 2004
1.MAN Lion'Star & Scania K124 Irizar PB : 43 points
2.Solaris Vacanza & Volvo 9700 : 29 points
3.Hispano Divo & Volvo : 12 points
(12 members voted)

Bus of the Year 2003
1.Van Hool A330 : 32 points
2.Mercedes-Benz Citaro L (15 m) : 27 points
3.Volvo 8700 LE : 18 points

Coach of the Year 2002
1.Setra S 415 HDH : 44 points
2.Bova Magiq : 35 points
3.Berkhof Axial : 17 points

Bus of the Year 2001
1.Mercedes-Benz Cito : 49 points
2.Hispano Habit : 31 points
3.Volvo 7000 : 25 points

Coach of the Year 2000
1.Neoplan Starliner S 516 SHD L : 54 points
2.Irizar Century 13,7 : 44 points
3.Setra S 319 GT-HD : 39 points

Bus of the Year 1999
1.MAN NL 263 : 50 points
2.Mercedes-Benz Citaro : 39 points
3.Iveco CityClass : 34 points

Coach of the Year 1998
1.Van Hool T9 Acron : 46 points
2.Neoplan Starliner : 41 points
3.Setra S 315 GT : 22 points

Bus of the Year 1997
1.Setra NS 315

Coach of the Yar 1996
1.Volvo Drögmöller B 12 600 : 42 points
2.Mercedes-Benz O 350 : 33 points
3.Irizar Century : 10 points

Coach of the Year 1995
1.Iveco EuroClass HD : 60 points
2.Volvo B10L : 24 points
3.Setra S 250 : 14 points

Coach of the Year 1994
1.MAN Lion's Star : 34 points
2.Iveco EuroClass : 18 points
3.Volvo B12 : 9 points

Coach of the Year 1993
1.Setra S300 : 56 points
2.Van Hool AG300 : 28 points
3.Volvo B12-10 : 11 points

Coach of the Year 1992
1.Mercedes-Benz O 404

Coach of the Year 1991
1.Renault FR1 GTX
2.EOS

Bus of the Year 1990
1.Neoplan Metroliner


wiecej na:
ace-europe.org

Coach & Bus Of The Year - 1990 - 2007

Śro, 30.08.2006, 8:53

1990 - Neoplan Metroliner
Image

1991 - Renault FR1 GTX
Image

1992 - Mercedes Benz O404
Image

1993 - Setra S300
Image

1994 - Man Lion's Star
Image

1995 - Iveco EuroClass HD
Image

1996 - Volvo Drögmöller B12 (na fotce B10)
Image

1997 - Setra NS315 (na fotce S315)
Image

1998 - Van Hool T9 Acron
Image

1999 - MAN NL 263
Image

2000 - Neoplan Starliner S 516 SHD L
Image

2001 - Mercedes Benz Cito
Image

2002 - Setra S415 HD
Image

2003 - Van Hool A330
Image

2004 - MAN Lion's Star & Scania Irizar K124 PB
Image
Image

2005 - MAN Lion's City
Image

2006 - Neoplan Starliner
Image

2007 - Mercedes Benz Citaro
Image

2008 - Volvo 9700
Image


2009 - Setra S415NF
Image

2010 - Mercedes-Benz Travego
Image
Ostatnio edytowany przez kenji Śro, 10.02.2010, 14:26, edytowano w sumie 4 razy

Śro, 30.08.2006, 11:40

dzięki kenji
ja nie zdążyłem wszystkich znaleźć więc się wstrzymałem ze zdjęciami,
dobra robota,
:wink: :wink: :wink: :wink:

Śro, 30.08.2006, 12:01

piekna galeria...spoko temat

Śro, 30.08.2006, 12:29

ZwierZ napisał(a):ja nie zdÄ…ĹĽyĹ‚em wszystkich znaleźć wiÄ™c siÄ™ wstrzymaĹ‚em ze zdjÄ™ciami

bardzo ciezko było niektore znalezcz, cisza w necie o tym konkursie jak makiem zasiał :roll:

:wink:

Pon, 04.09.2006, 13:46

W każdym z tych chciałbym powozić du*e. ALE Man Lion's Star
Jakoś mnie najbardziej rozpienił 8)

Pon, 04.09.2006, 16:33

mam pytanie-czy setra i merc sa jakos spokrewnieni? zauwazylem ze czesto serwisy i salony maja razem

Pon, 04.09.2006, 17:02

mam pytanie-czy setra i merc sa jakos spokrewnieni? zauwazylem ze czesto serwisy i salony maja razem

Tak. Nazywa sie to EvoBus. Taka jakaś fuzja między nimi...

Pon, 04.09.2006, 18:22

Setra kozysta z silników Mercedesa z tego co zauwazyłem, na prasówce tez sa. Wydaje mi sie, ze Mercedes wykupił Setre.

Pon, 15.10.2007, 22:39

Volvo 9700 zdobywcą tytułu Autokaru Roku 2008

Jury zĹ‚oĹĽone z czoĹ‚owych dziennikarzy europejskiej prasy branĹĽowej przyznaĹ‚o autobusowi turystycznemu Volvo 9700 tytuĹ‚ „Autokaru Roku 2008”. CzĹ‚onkowie jury podkreĹ›lali w szczegĂłlnoĹ›ci duĹĽy komfort podróży oraz wĹ‚aĹ›ciwoĹ›ci jezdne Volvo 9700 – „super pojazdu do podróży”.


Jury podjęło decyzję po trzech dniach jazd próbnych w Szwajcarii. Konkurencja w porównaniu z poprzednimi latami była niezwykle ostra, wśród sześciu kandydatów znajdowały się pojazdy takich producentów jak Mercedes, Neoplan i Irisbus.
Volvo 9700 wygraĹ‚o, poniewaĹĽ – w ocenie jury – stanowiĹ‚o najlepsze rozwiÄ…zanie kompleksowe. W uzasadnieniu werdyktu jury przedstawiĹ‚o dĹ‚ugÄ… listÄ™ zalet autobusu, ktĂłre zapewniĹ‚y mu zwyciÄ™stwo, podkreĹ›lajÄ…c te cechy, ktĂłre dajÄ… korzyĹ›ci pasaĹĽerom. NaleĹĽaĹ‚ do nich miÄ™dzy innymi amfiteatralny ukĹ‚ad foteli pasaĹĽerĂłw oraz duĹĽe okna zapewniajÄ…ce doskonaĹ‚y widok niezaleĹĽnie od miejsca usadowienia pasaĹĽera. Zdaniem jury fotele wyposaĹĽone w trzypunktowe pasy bezpieczeĹ„stwa zapewniajÄ… wyjÄ…tkowÄ… wygodÄ™, zaĹ› sama jazda autokarem charakteryzuje siÄ™ niezwykĹ‚Ä… pĹ‚ynnoĹ›ciÄ…. Jedna z opinii brzmiaĹ‚a ‘To idealny autokar dla podróżnika’.

Autokar zachwyciĹ‚ jury rĂłwnieĹĽ z perspektywy fotela kierowcy. Oto niektĂłre komentarze dziennikarzy: ‘skrzynia biegĂłw I-Shift drugiej generacji jest niemal idealna,’ ‘wyjÄ…tkowa synchronizacja skrzyni biegĂłw i silnika’ oraz ‘super pojazd do podróży – naprawdÄ™ zrobiĹ‚ na mnie wraĹĽenie.’

Bezpieczeństwo zawsze stanowiło kwestię priorytetową dla Volvo i w ocenie jury nowy autokar firmy to kolejny krok naprzód w tym obszarze. Firma jako pierwszy producent autobusów wprowadziła takie rozwiązania jak system FUP, czyli przednią osłonę zapobiegającą wjechaniu samochodu osobowego pod autobus w przypadku zderzenia.

Volvo 9700 to przedstawiciel najnowszej generacji autokarów i autobusów ekspresowych Volvo i jest on dostępny w szerokiej gamie modeli. W teście uczestniczył trzyosiowy autokar o długości 13 metrów z silnikiem Diesla o mocy 460 koni mechanicznych. Silnik wyposażony jest w katalizator, który zmniejsza zużycie paliwa i pozwala klientom już dziś korzystać z silnika spełniającego surowe wymagania dotyczące emisji spalin, które wejdą w życie dopiero w 2009 roku.


Håkan Karlsson, Prezes Volvo Bus Corporation, odbierze nagrodÄ™ dla Autokaru Roku podczas uroczystoĹ›ci na targach autobusowych Busworld w Belgii w poĹ‚owie paĹşdziernika.

Image
Image
Image
Image


(c) by:
http://www.etransport.pl/
http://www.infobus.pl

można zmienić nazwę tematu ;-) (1990-2008)

Wto, 16.10.2007, 9:33

widac roznice - po roku 2000 - 2002 troche inaczej budowane sa autobusy - juz nie sa takimi klocami tylko nabraly pieknych kształtow :mryellow: :mryellow:

Od jakichs 3-4 lat autobusy wygladaja jak wielkie limuzyny - bardzo dlugie i bardzo piekne 8) 8)

Re: Coach & Bus Of The Year - 1990 - 2007

Wto, 16.10.2007, 10:38

kenji napisał(a):1992 - Mercedes Benz O404
Image

tak mi się wydaje jakby kształtem ten mercedes wyprzedził swoją epokę, po nim były autobusy raczej kańciate, oczywiście do pewnego monentu :wink:

Wto, 16.10.2007, 13:08

Do mnie najbardziej przemawia Scania Irizar. Ma jak na mój gust najładniejszą sylwetkę.

Szakall69 napisał(a):widac roznice - po roku 2000 - 2002 troche inaczej budowane sa autobusy - juz nie sa takimi klocami tylko nabraly pieknych ksztaĹ‚tow


No racja, kiedyś się jeszcze Bova (pierwsza połowa lat 90-tych) wyróżniała mniej kwadratowymi kształtami (głównie przodu).

Re: Bus & Coach of the Year - 1990 - 2008

Nie, 26.10.2008, 20:22

Podczas Berlińskich testów przygotowanych przez Birgit Bauer i Sasche Böhnke z Omnibusrevue zorganizowanych z pomocą lokalnego przewoźnika BVG, dziewiętnastu dziennikarzy motoryzacyjnych z całej europy wybrało autobus roku 2009 - Setre s415 NF.


Wśród finalistów znalazły się niskopodłogowy autobus regionalny Setra S 415 NF, ultralekki niskowejściowy midibus Optare Versa oraz MAN Lion’s City napędzany silnikiem wewnętrznego spalania zasilanym wodorem. Ten ostatni autobus, to pierwszy w historii konkursu pojazd zasilany paliwem alternatywnym. Wstępnie zakładano, że w teście weźmie udział także VDL Citea i Van-Hool A330 Fuell Cells, ale ostatecznie producenci Ci wycofali się ze współzawodnictwa.

Setrze udało się stworzyć autobus, który wyznacza nowe standardy jakości w lokalnej komunikacji publicznej. Jak podkreślali dziennikarze, bogate wykończenie oraz wysoki poziom komfortu dla pasażerów odzwierciedlają wysokie kompetencje i zaangażowanie firmy w konstruowanie autobusów. Jasne wnętrze, wyraźna linia stylistyczna oraz znakomita widoczność zrobiły wrażenie na jury, podobnie jak wyróżniający się komfort jazdy oraz harmonijna współpraca pomiędzy nowoczesnym silnikiem a układem przeniesienia napędu.


(c) flota.com.pl

galeria z www.infobus.com.pl

Image
Image
Image
Image
Image

Re: Bus & Coach of the Year - 1990 - 2008

Śro, 10.02.2010, 14:28

Jury składające się z 17 europejskich dziennikarzy z branży autobusowej wydało podczas targów „Busworld”w Kortrijk jednoznaczny werdykt. Najlepszym autokarem 2010 roku (“Coach of the Year 2010”) został Mercedes-Benz Travego! Nagrodzony pojazd to już trzecia generacja rodziny Travego, która jak do tej pory nie doczekała się tego zaszczytnego wyróżnienia. Warto tutaj dodać, że w całej historii konkursu, Mercedes odniósł w segmencie autobusów turystycznych tylko jedno zwycięstwo –w 1992 r. z modelem O 404, wielkim poprzednikiem Travego. Później laury zdobywały miejskie „gwiazdy”, a wśród autokarów błyszczała Setra. W tym roku druga marka niemieckiego koncernu nie miała żadnej nowości w segmencie turystycznym i dlatego w konkursie Coach Euro Test 2009, który odbył się w czerwcu br. w Senlis, pod Paryżem. W trakcie rywalizacji niemiecki autokar pokonał tak uznanych przeciwników jak: Neoplan Cityliner (drugi, główny pretendent do tytułu), Barbi Maestro HDH na podwoziu Volvo B12B, Plaxton Elite i Van Hool T921 Altano. O szczegółach tej rywalizacji piszemy m.in. w wywiadzie ze Zbigniewem Rusakiem, polskim jurorem „Coach of the Year”. Warto dodać, że w konkursie Mercedes wystawił model Travego M –trzyosiowy o długości 12.960 mm, pojemności 53 + 1 + 1 miejsc pasażerskich z silnikiem Mercedes-Benz OM 457 LA o mocy 315 kW (428 KM). Oczywiście splendor zwycięstwa spada na cała serię Travego.

Dlaczego Travego?
15 października w Kortrijk, pamiątkową statuetkę 'Coach of the Year 2010' wręczył przedstawicielom Mercedesa przewodniczący jury –Stuart Jones. Zaszczytny laur odebrał Michael Göpfarth, dyrektor autobusowego działu Mercedes-Benz w ramach EvoBus GmbH. Co zadecydowało o przyznaniu nagrody akurat Travego? Przede wszystkim bezpieczeństwo. Ten element zawsze był i będzie najważniejszą wartością marki Mercedes-Benz, a wszystkie trzy pokolenia Travego przodowały właśnie pod tym względem wśród europejskich producentów. Już w 1999 r. Travego dysponowało w standardzie elektronicznym układem hamulcowym (EBS), systemami wspomagającymi ABS i ASR oraz hamulcem pomocniczym. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa zostały wprowadzone w drugiej generacji. Bazowały one na bardziej rozbudowanych systemach podnoszących aktywne bezpieczeństwo, takich jak: Asystent Linii (SPA) i tempomat odległości (ART). Trzeciej generacja Travego przyniosła ze sobą światową premierę Asystenta Hamowania (Active Brake Assist - ABA), który znacząco wspomaga kierowcę podczas nagłego hamowania. –„W efekcie wprowadzenia tak doskonale wyposażonych autokarów na europejskie drogi ograniczamy liczbę wypadków drogowych i ich ofiar”–powiedział Hartmut Schick, szef Daimler Buses.
Oczywiście nie tylko bezpieczeństwo aktywne miało wypływ na przyznanie nagrody. Mercedes prowadzi również szeroko zakrojone badania nad bezpieczeństwem biernym i tutaj wprowadził m.in. w Travego jako standard Front Collision Guard, czyli dodatkowe elementy konstrukcyjne chroniące kierowcę i pilota podczas czołowego zderzenia. System ten posiada również kontrolowaną strefę zgniotu, która absorbuje energię kinetyczną uderzenia, przesuwając fotel kierowcy o kilkanaście centymetrów do tyłu. Zalety tego rozwiązania potwierdziły przeprowadzone „crash testy”.

PowerShift i kokpit
Kolejne słowa uznania zebrała nowa zautomatyzowana skrzynia biegów Mercedes-Benz PowerShift. To pierwsza tego typu przekładnia opracowana specjalnie z myślą o autobusach i jak widać po ocenie jury –był to klucz do sukcesu. Stuart Jones określił ją jednym słowem „fantastyczna”. Mniej pochwalnych słów zebrała sama stylistyka Travego, która została określona jako „już dobrze znana”. W trzeciej wersji doczekała się ona minimalnych poprawek. I słusznie. Dotychczasowa stylistyka Travego to elegancja w każdym calu i po prostu nie było sensu jej poprawiać. Natomiast jedna ważna rzecz została zmieniona –montaż przedniej szyby. Dotychczas była ona wklejana do szkieletu i otoczona gumową uszczelką. Teraz jest wykończona równo z karoserią. Brak wystającej uszczelki dodatkowo polepsza wyniki aerodynamiczne autobusu i tym samym obniża hałas opływającego pojazd powietrza. I wygląda lepiej.
Następnym dużym plusem dla Travego w oczach jury był nowy kokpit kierowcy. To według wielu eksportów najważniejsza zmiana wewnątrz nowego Travego i prawdziwe mistrzostwo świata,
jeżeli chodzi o komfort prowadzenia autobusu. Teraz można sterować ważnymi funkcjami pojazdu poprzez przyciski na kierownicy, a wszelkie wskaźniki są widoczne na centralnym wyświetlaczu. Czyli można sobie spokojnie jechać i nie odrywając głowy od zagłówka fotela, sprawdzić na przykład, jakie mamy średnie zużycie paliwa czy zmienić stację w radio. Dzięki tym wszystkim rozwiązaniom komfort pracy kierowcy jest zdecydowanie wyższy, ale także wzrasta bezpieczeństwo jazdy. Kierowca nie musi zmieniać pozycji, żeby coś sprawdzić na wyświetlaczu. Teraz wystarczy tylko rzut oka i z powrotem może skupić się na sytuacji drogowej. Kolejna zmiana to przesunięcie dźwigni zmiany biegów bliżej kierownicy. To umożliwiło umieszczenie obok monitora systemu nawigacyjnego. Nareszcie znajduje się on na tyle blisko, że nie trzeba się podnosić, aby coś zobaczyć. Ważne jest też zgromadzenie wszystkich sterowników na jednej eleganckiej konsoli. Mamy teraz tutaj obsługę urządzeń audio i wideo, ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. O wiele lepsza jest także widoczność tachografu, co jest istotne podczas pracy kierowcy. Wszystko w zasięgu wzroki i ręki. I o to chodziło! Nowy kokpit Travego jest nie tylko ergonomicznie zaplanowany w najdrobniejszym szczególe, ale także …ładny i wykonany z materiałów naprawdę wysokiej jakości. I to kierowcom się podoba - kierownica ze skóry, chromowana obręcz na joysticku zmiany biegów, drewniane wstawki oraz delikatne łuki i zaokrąglenia. Dlatego można powiedzieć, że Travego jest dopracowany w najmniejszych szczegółach.

Kilka słów o historii
Historia konkurs na „Najlepszy Autobus / Autokar Roku”sięga 1989 roku. Jego organizatorem jest organizacja Association of Commercial Vehicle Editors (ACE), zrzeszającą europejskich wydawców czasopism branży samochodów użytkowych, w tym branży autobusowej. Tytuł nadawany jest jesienią danego roku, a obowiązuje przez cały następny rok. W latach 1989-1993 wybierano najlepszy autobus ze zgłoszonych do konkursu, niezależnie od jego typu. Od 1996 roku międzynarodowe jury wybiera naprzemiennie autobus miejski (Bus of the Year) i turystyczny (Coach of the Year) roku. W ciągu 10 lat ukształtowała się praktyka przyznawania tytułu Autobusu Roku podczas targów IAA w Hanowerze. Z kolei tytuł najlepszego Autokaru Roku przyznawany jest w pierwszym dniu autobusowych targów „Busworld”w belgijskim Kortrijk. Konkurs o tytuł Bus of the Year przeprowadza się w latach parzystych, a konkurs o tytuł Coach of the Year w latach nieparzystych. Zasadą jest, że dany kraj reprezentuje z prawem głosu jedynie jeden dziennikarz. Aktualne w skład jury wchodzi 17 dziennikarzy, w tym od 1993 r. polskim jurorem jest Zbigniew Rusak z redakcji „Autobusy TEST”.


(c) infobus.pl

Re: Bus & Coach of the Year - 1990 - 2010

Sob, 25.09.2010, 14:57

VDL Citea z tytułem 'Bus of the Year 2011'

A jednak tym razem Czytelników InfoBusa zawiodła intuicja i wyniki naszej sondy kompletnie nie trafiły w werdykt europejskiego jury, które „Autobusem Roku 2011”wybrały autobus miejski holenderskiego koncernu –VDL Citea. Przypomnijmy, że w naszej zabawie, którą rozpoczęliśmy na początku sierpnia przedstawiliśmy kulisy konkursu Bus Euro Test 2010 (o tym pisaliśmy tutaj) i ogłosiliśmy sondę –który z testowych w Bukareszcie autobusów wygra? Dziękujemy wszystkim za oddalane głosy. Tytuł 'Bus of the Year 2011' według Czytelników InfoBusa powinien dostać turecki Otokar Kent 290LF, który otrzymał 158 głosów (37,3% udziału we wszystkich głosach). Wyprzedził on minimalnie „miejskiego weterana”–Mercedes-Benz O530 Citaro EEV (151 głosów i 35,6%) oraz pozostałych konkurentów: Volvo 7700 Hybrid (83 głosy i 19,6%);VDL Citea CLF120 (26 głosów i 6,1%) oraz Temsa Avenue (6 głosów i 1,4%). Jak widać –tym razem zupełnie nie trafiliśmy w faktyczny werdykt, ale nie ma się czym przejmować…Po pierwsze na taki wynik wpłynęła nieznajomość miejskiej oferty VDL w Polsce, co mamy nadzieję w przyszłości się zmieni. Po drugie intrygujące zwycięstwo Otokara ma naszym zdaniem „drugie dno”. Interpretując ten wynik wydaje się, że jest to chęć Czytelników do nagradzania zupełnie nowych konstrukcji, które dopiero wchodzą na europejski rynek. Takie podejście –podzielane jak najbardziej przez redakcję InfoBusa –oczekuje od jury większej otwartości na nowinki pojawiające się na rynku. Uważamy, że wprowadzenie do testu konstrukcji doskonale znanych mija się troszeczkę z celem takiego konkursu. Decyzja jury powinna być swego rodzaju wybiegającym w przyszłość drogowskazem, a nie potwierdzeniem wyborów dokonanych już przez klientów. Nie mniej jednak jury obstaje przy swojej strategii i jako koronny argument podaje niemożność przewidzenia, jak taki nagrodzony debiutant zachowa się w normalnej eksploatacji. W przypadku „wpadki”tytuł najlepszego autobusu danego roku mocno mógłby na tym ucierpieć i stąd takie bardzo ostrożne werdykty.

Tak też było i w tym roku. Międzynarodowe jury składające się z dziennikarzy z 19 europejskich krajów przyznało prestiżowy tytuł „Bus Euro Test 2011”dla niskopodłogowego autobusu miejskiego VDL Citea, który jest oferowany przez holenderski koncern VDL Bus &Coach. Przypomnijmy, że ten pojazd miał swoją polską premierę w 2008 r. na targach TRANSEXPO w Kielcach. Zdaniem jurorów –podczas Bus Euro Test pokonał on swoich konkurentów głównie dzięki doskonałym wynikom eksploatacyjnym. To efekt ultralekkiej konstrukcji autobusu, która z jednej strony zapewnia większą ładowność, zaś z drugiej mniejsze zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji. Ważna jest także serwisowa podatność Citei, co przekłada się na krótsze pobyty w warsztacie i tym samym niższy koszt utrzymania pojazdu. Ponadto dziennikarze chwalili autobus za świetne rozplanowanie wnętrza i wysoki udział niskiej płaskiej podłogi we wnętrzu. –„Jesteśmy naprawdę dumni z przyznanej nam nagrody 'Bus of the Year 2011' –powiedział Rémi Henkemans, dyrektor VDL Bus &Coach. –Odbieramy to jako zarówno potwierdzenie przynależności VDL do światowej, autobusowej elity, jak i ukłon w kierunku naszej tradycji oraz doświadczenia w zakresie konstruowania autobusów miejskich.'
Przypomnijmy tutaj, że od momentu światowej premiery na Kongresie UITP 2007 w Helsinkach, VDL Bus &Coach sprzedało już kilkuset egzemplarzy Citei. Ten rewelacyjny wynik zapewniły przede wszystkim dwa kontrakty: dla RTA (Road Transport Authority) w Dubaju, które jesienią 2008 r. zamówiło 518 autobusów Citea;oraz dla belgijskiej firmy TWE (Transport en Commun), które od marca br. sukcesywnie odbiera łącznie 217 autobusów Citea.

VDL i wyniki za I połowę
Otrzymanie tytułu 'Bus of the Year 2011', wprowadzenie nowej rodziny Futura (pisaliśmy o tym tutaj) i nowe autobusowe logo nie przełożyło się jeszcze na uzyskanie przez autobusowy dział VDL lepszych wyników finansowych. W przeciwieństwie do innych zakresów działalności VDL Group, obroty transportowego działu w tym zakresie spadły z 353 mln Euro w I połowie 2009 r. do 273 mln euro w I połowie 2010 r. Pocieszające jest jednak to, że portfel zamówień wzrósł z 247 mln Euro do 259 mln Euro w I p. 2010 r. i wciąż rośnie. W tej sytuacji zysk firmy był nieznacznie ujemny, na co m.in. miały też wpływ poczynione inwestycje w nowe produkty. Teraz to one mają z powrotem sprowadzić VDL Bus &Coach na ścieżkę finansowego wzrostu.



Image

Źródło: infobus.pl
Wyślij odpowiedź