mikrobusambulans1980: 2907 (specjalny olimpijski)1994: 2915 (fl)FILM:http://www.youtube.com/watch?v=1MLw3y0U_XMSamochód dostawczy na podwoziu GAZa 24 Wołgi, produkowany w Ryskiej Fabryce Autobusów (RAF) w latach 1976-1997, następca modelu RAF 977 Latvija. Nadwozie wzorowane było na zatrzymanym polskim prototypie 40. W 1980 roku wypuszczono krótką serię wersji specjalnych 2907, przeznaczonych do obsługi olimpiady. Wersja 11-osobowego mikrobusu z biegiem czasu stała się charakterystycznym elementem krajobrazu miast byłego ZSRS, eksploatowana jako tzw. marszrutnoje taxi (marszrutka - taksówka z określoną trasą). W 1994 r. przeprowadzono modernizację, obejmującą mocniejszy silnik i przednią atrapę, zmieniając nazwę modelu na 2915. Powstały wtedy również wersje laweta i opancerzony bankowóz.
Producent: Rigas Autubusu Fabrika, JeĹ‚gawa, Ĺotwa (d. ZwiÄ…zek Socjalistycznych Republik Sowieckich)
Okres produkcji: 1976-1997
Nadwozie: 4-drzwiowy furgon
mikrobus 11-osobowy
ambulans
radiowĂłz
karawan
Silnik: typu ZMZ-2401, benzynowy, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, gaźnikowy, wolnossący, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą, umieszczony wzdłużnie z przodu
ZMZ-402.10
Pojemność skokowa: 2445 ccm
Ĺšrednica cylindra: 92,0 mm
Skok tłoka: 92,0 mm
Stopień sprężania: 6,7:1 (ZMZ-2401)
8,2:1 (ZMZ-402.10)
Układ zasilania: gaźnik K-126 dwugardzielowy
Moc maksymalna: 85 KM przy 4400 obr/min (ZMZ-2401)
98 KM przy 4500 obr/min (ZMZ-402.10)
Maksymalny moment obrotowy: 171 Nm przy 2200-2400 obr/min (ZMZ-2401)
180 Nm przy 2400-2600 obr/min (ZMZ-402.10)
Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa
Napęd: tylny
Długość: 4980 mm
Szerokość: 2035 mm
Wysokość: 1970 mm
Rozstaw osi: 2630 mm
Rozstaw kół przednich: 1420 mm
Rozstaw kół tylnych: 1474 mm
Prześwit: 180 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Prędkość maksymalna: 120 km/h
(C) Wikipedia
Denisovets.narod.ru
Carblueprints.info
Oldrussiancars.com
Hobbyport.ru
Youtube.com