Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 6:24




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Fso Polonez Truck vs. Lada Samara pick-up 

Co byś wybrał?
Lada Samara\Samara II pick-up 7%  7%  [ 2 ]
Fso Polonez Truck 93%  93%  [ 26 ]
Razem głosów : 28

Fso Polonez Truck vs. Lada Samara pick-up 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 456
Miejscowość: Lublin
Post Fso Polonez Truck vs. Lada Samara pick-up
Lada Samara\Samara II pick-up(1994-?)

Image

Image

Image

Auta produkuje firma Vis-znana z ''udostawczania'' Lad.

Silniki:
VIS-2348-10 - 1.7 4x4
VIS-2347-1 - 1.5
VIS-2347-1 - 1.5 Carb.






Fso Polonez Truck(1979-2006?)





Image

Image

Image

Prace nad dostawczym samochodem, zbudowanym na bazie Poloneza, trwały niemal od początku jego produkcji. Nowe auto, miało zastąpić podstarzałego juz Fiata 125p pickup, oraz wciąż produkowane Syreny R20. Powstało kilka prototypów . Założeniem dla nowej konstrukcji było wykorzystanie przedniej części samochodu Polonez z ramową konstrukcją tyłu, samochód miał mieć nośność 1 tony.
W Ośrodku Badawczo-Rozwojowym FSO, pod kierunkiem inż. Stanisława Łukasiewicza, powstała konstrukcja, w której podłużnice płyty podłogowej "przechodzą" w ramę skrzyni ładunkowej. Dział Konstrukcji Nadwozi zaproponował odmienne rozwiązanie - wsunięcie profili ramy w progi przedniej, samonośnej części. Zespół z Działu Konstrukcji Podwozi, kierowany przez mgr inż Leszka Dubiela opracował układ tylnego zawieszenia dla samochodu. Jako "szoferka", posłużyła przednia część wersji Poloneza coupe - wersja ta poiadała szersze drzwi oraz mocniejszy i dalej niż w wersji pięciodrzwiowej umieszczony środkowy słupek. Rozwiązanie to pozwoliło na uniknięcie problemu ciasnej kabiny, znanego z wersji pickup opartej o samochód Fiat 125p. Zespół napędowy, hamulcowy, przednie zawieszenie - pozostały bez zmien - takie jak w osobowej wersji.
Ramę części ładunkowej (towarowej) wykonano z prostokątnych profili o przekroju 100x50x3 mm, takich samych jak w samochodach Żuk czy Nysa. Sztywność i wytrzymałość tej konstrukcji potwierdzone zostały badaniami przeprowadzonymi na Politechnice Warszawskiej. Rama była przystosowana do montażu różnego typu zabudowy. Powstało kilka próbnych egzemplarzy samochodu , do zamontowania na ramie, zaprojektowano skrzynię ładunkową z odchylanymi burtami oraz zamkniętą zabudowę sanitarki.
W 1986 roku, we włączonej w struktury FSO Fabryce Samochodów Dostawczych w Nysie, rozpoczęto produkcję Polonezów truck - zunifikowanych projektów nyskich i warszawskich konstruktorów W roku 1988, również z taśm montażowych żerańskiej fabryki, zaczęły zjeżdżać dostawcze Polonezy. 1992 rok, przyniósł truckowi sporo nowości. Po pierwsze wprowadzono zmiany stylistyczne przodu oraz wnętrza samochodu, takie jak w osobowej wersji - Caro . Rozszerzono także liczbe oferowanych modeli . Obok standardowego trucka, nowe wersje ze zwiększonym do 3116 mm rozstawem osi. Model LB - Long Bad charakteryzował się dłuższą o 50 cm skrzynię ładunkową, z kolei DC - Double Cab miał standardową skrzynię, ale przedłużoną kabinę w mogącą pomieścić do 5 osób.
W 1995 roku, w związku z dużą popularnościa pięcioosobowej wersji DC, do produkcji trafił model ROY - miał on pełnowymiarową czterodrzwiową kabinę z Poloneza oraz normalna skrzynię ładunkową - Polonez "long vehicle".
Po roku 1997, w związku z wprowadzeniem na rynek zmodyfikowanych osobowych Polonezów - wersji plus - również trucki otrzymały "nowe dodatki" . W ofercie silnikowej, pozostały modele enzynowy 1.6 oraz diesel 1.9
Do wszystkich wersji trucka, dostępnych było i jest wiele typów nadbudów i zabudów , produkowanych zarówno w ZSD w Nysie jak i przez niezależne firmy.


źródło:
globalautoindex
auta-prl
motofakty.pl

_________________
Evolution GT-Winner and Losers!


Czw, 23.08.2007, 15:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 504
Miejscowość: Częstochowa
Samochód: Polonez '95 1.6
Post 
Polonezy Trucki do dziś wiernie służą zwłaszcza budowlańcom, wiadomo dlaczego (wytrzymała konstrukcja). To dobre auta do ciężkiej pracy, przy tym niewiele wymagające opieki.

_________________
zapraszam na mojego bloga: http://quattrospalla.cba.pl o motoryzacji po mojemu


Czw, 23.08.2007, 16:58
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
Z tej 2 to od biedy i z ogromnym trudem podejmuje tę decyzję ale wybieram Poloneza wiadomo Polonez to Polonez a Łada to niewiadomo gdzie się dostanie do tego części czy każdy mechanik byłby w stanie ją naprawić gdyby się zepsuła


Czw, 23.08.2007, 17:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
Tylko POlonez - moze polska produkcja ale napewno lepsza niz chiska podrĂłba


Pią, 24.08.2007, 9:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 225
Post 
Łada to raczej rosyjska jest. :wink: Ale bez żadnych wątpliwości większy i lepszy jest Polonez. Poza tym łatwiej z częściami do niego niż do Łady. :roll:


Pią, 24.08.2007, 11:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 456
Miejscowość: Lublin
Post 
Szakall69 napisał(a):
moze polska produkcja ale napewno lepsza niz chiska podrĂłba


co to znaczy chiska podrĂłba?

_________________
Evolution GT-Winner and Losers!


Pią, 24.08.2007, 12:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 383
Miejscowość: BI
Samochód: Astra classic
Post 
polonezy truck maja powazne problemy z przednimi podluznicami , pekaja przez korozje i duze obciazenie dosc czesto , ale te podluzniece sa na tyle proste ze latwo to naprawic ,a zazwyzcaj te problemy sa spowodowane tym ze te auta sa notorycznie przeciazane. w ladzie niezdziwil bym sie jakby wystapil podobny problem , tyle ze trudniej to naprawic , podluzniece maja bardziej skomplokowany ksztalt. lada jest nowoczesniejsza , nowoczesny silnik , przendi naped , ale w polskich warunkach nie ma szans z poldkiem , ktorego kazdy "kowal" naprawi

a co do podrob samara nie jest chinska podruba , conajwyzej radziecka podruba mieszanki golfa 1 i 2 (mimo ze wyglada duzo inaczej zdziwilibyscie sie ile ma z nimi wspolnego)


glos na poldka

_________________
Opel astra classic 1,4 60 ospałych rumaków "asterix"
Java CZ 350 '84 "cezeta"


Śro, 29.08.2007, 23:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Polonez. Ojciec miał wiele z nimi do czynienia, a za jego pośrednictwem i ja. Siedzi się w tym jak w kurniku, do tego miałem takiego farta, że czy w starszczym czy w nowszym Trucku zawsze padało ogrzewanie i jak akurat trafiała się jakaś trasa w Trucku, to zimą i cholernie wiało :twisted:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 30.08.2007, 0:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1357
Miejscowość: Kolonia Łucka
Post 
Polskie to polskie. KaĹĽdy na niego narzeka ale coĹ› w nim jest ĹĽe go wszyscy kochajÄ… :roll:

_________________
"Powiedzcie mi, jak żyć w świecie w którym wiele jest dla niewielu, a niewiele dla reszty...?"


Czw, 30.08.2007, 10:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post 
Znam goscia który kupił sobie Trucka chyba 2002r i sam sobie go przerobił aby jezdzic nim. Dobre alufelgi obnizył go na wiosne chce inny silnik do niego wpakowac. Prawdopodobnie 2litrówka z Miriafiori!!

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Czw, 30.08.2007, 12:02
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Swoja drogą fajne te dostawcze łady, u nas mogliby zrobić w FSO podobne pickupy z budą od Lanosa (furgony produkcji ukarińskiej już widziałem, że nie wpadli na pomysł sprowadzania ich do nas :roll: ). RR

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 30.08.2007, 12:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 78
Miejscowość: WWA
Post 
hmm polonez ma podstawową zalete, tania eksploatacja :) wyglada jak półtora nieszczescia ale i tak lepiej od łady :lol: wiec biore poldasa

_________________
Była Honda będą Volva, tak to wygląda...


Śro, 12.09.2007, 7:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 163
Miejscowość: Warszowice
Samochód: Koń
Post 
Rysiob napisał(a):
Polonezy Trucki do dziś wiernie służą zwłaszcza budowlańcom

Nie tylko budowlańcom gdyż w niejednej OSP są truck-i link
http://www.osp-warszowice.neostrada.pl/ ... %20sc2.htm


Pią, 30.11.2007, 11:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post 
ale zabytek, po za tym co ale odkop!


Pią, 30.11.2007, 13:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 328
Miejscowość: Olkusz
Post 
głos na naszą rodzimą produkcję. Polonez.
To auto bardzo często spotykane na naszych ulicach.
Ludzie go kochajÄ… i nienawidzÄ…, mimo spalania wyglÄ…du itp.
Ale jest kilka rzeczy które są niesamowite jeśli chodzi o ten wóz.
Jest praktycznie bezawaryjne, mimo upływu tylu lat i katowania przez kierowców one jeżdżą i jeżdżą. Części zamienne to kolejny"+" nie dość że tanie to jak coś jest nie tak to bierzesz część powiedzmy z malucha i też pasuje.
poza tym jest Polski.
A no i najwaĹĽniejsze RWD :D

_________________
Komputer i akcesoria: 2000zł
Wygodne krzesło: 200zł
Uczestnictwo w forum " SamochodySwiata" : BEZCENNE.
To forum to istna motoryzacyjna encyklopedia ;)


Sob, 01.12.2007, 21:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 280
Miejscowość: Bory Tucholskie
Post 
wspieram PolskÄ… motoryzacje.Polonez.Jak dla mnie jest poprostu przyjemniejszy.

_________________
Granica poślizgu kontrolowanego znajduje sie daleko za punktem, w którym instynkt samozachowawczy ustepuje miejsca manii samobójczej


Pon, 10.12.2007, 16:00
Profil

Postów: 1
Post Re: Fso Polonez Truck vs. Lada Samara pick-up
A mnie tam bardziej podoba siÄ™ Lada... sam nie wiem czemu.

_________________
Łada Samara


Pon, 18.08.2008, 23:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 163
Miejscowość: Warszowice
Samochód: Koń
Post Re: Fso Polonez Truck vs. Lada Samara pick-up
POLONEZ u nas w OSP jest truck i nigdy nas niezawiódł..

_________________
http://c33.grono.net/194/0/gallery-1025 ... 00x500.jpg


Wto, 19.08.2008, 10:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re:
kielek napisał(a):
(…) samara (…) conajwyzej radziecka podruba mieszanki golfa 1 i 2 (…)


Mylisz siÄ™. Samara to licencja protypu Renault 21.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 14.09.2008, 22:55
Profil

Postów: 1
Post Re: Fso Polonez Truck vs. Lada Samara pick-up
stawiam na POLONEZA
mój wujek miał go pare lat i był dobry
poza tym polski, polską motoryzację trzeba wspierać
jest Ĺ‚adniejszy niĹĽ Ĺ‚ada, mnie siÄ™ podoba
tanie części
po prostu go lubiÄ™ :)


Wto, 24.03.2009, 14:52
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018