Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 5:43




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
1980-2000 Renault Trafic I 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7455
Miejscowość: Warszawa
Post 1980-2000 Renault Trafic I
1980-2000: Pierwsza generacja
1980-1984: pierwsza seria
Image
Image
1985-2000: face-lifting
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Cytuj:
Pierwsza generacja Trafika została zaprezentowana w 1980 roku. Nieco przypominała ona wyglądem ówczesną wersję Renault Mastera. Samochód wytwarzała niezależna firma nadwoziowa Chausson. Debiutował z 3 silnikami benzynowymi i 2 dieslami; najsłabszy silnik benzynowy miał 35 kW (48 KM) mocy. W 1989 r. pierwsza generacja przeszła face-lifting polegający między innymi na przeniesieniu kierunkowskazów na wysokość reflektorów i pewnym skróceniu samochodu. Zmieniono wówczas także i wygląd przesuwanych drzwi, a wygląd unowocześniono. Samochód był sprzedawany w wersjach z trojgiem drzwi, jak również z drzwiami przesuwanymi (wówczas było 5 drzwi). Dostępna była również wersja z oddzieloną tylną przestrzenią. Najlepiej sprzedawały się te pierwsze. Van miał z przodu 3 siedzenia. W przypadku wersji bez oddzielonej części bagażowej, w aucie mogło się zmieścić od 6 do 9 osób. Samochód był dostępny w wersji z pojedynczymi i skrzydłowymi drzwiami, jednakże te skrzydłowe zdobyły większą popularność. Trafic 1. generacji występował także w wersji skrzyniowej i jako podwozie pod zabudowę (tylko z pojedynczą kabiną). Wprowadzono także wersję 4x4, rzadko spotykaną na obecnym rynku wtórnym. W czasie produkcji auto było chętnie kupowane, jednak w latach 90. już nieco przestarzałe. W 1997 r. rozszerzono sprzedaż z wykorzystaniem sieci dilerskiej General Motors, wprowadzając model Arena (głównie na rynek niemiecki i angielski, jako Vauxhall). W 2000 roku zaprzestano produkcji modelu z powodu wprowadzenia na rynek nowej generacji auta. Jeszcze na początku 2001 r. wyprzedawano resztki z produkcji 1. generacji; w sumie w latach 1981-2001 sprzedano około 930 tys. sztuk. Renault Trafic pierwszej generacji był produkowany w Batilly we Francji a także w Argentynie, a montowano go m.in. w Chinach. W 2007 roku koncern Tata Motors zaprezentował model Winger będący kolejnym wcieleniem Renault Trafic pierwszej generacji. Jednak Marubeni Motors nie importuje tego modelu do Polski.
Dane techniczne:
Producent: Renault, Batilly, Francja
Argentyna
Okres produkcji: 1980-2001
Wyprodukowanych: 930 tys. szt.
Poprzednik: Renault Estafette
Konkurencja: Mercedes-Benz MB100
Volkswagen Transporter
Typy nadwozi: furgon
furgon podwyższony
kombi
skrzyniowy
Liczba drzwi: 3-5
Liczba miejsc: 3-9
Wersje:
P1200
P1200D
P1400
P1400D
T900
T1100
T1100D
T1200
T1200D
T1400
T1400D
T5B1
T6B1
Silniki:
Benzynowe:
1,4 l 1397 ccm 49 KM 36 kW 4750 obr/min 97 Nm 2750 obr/min
1,6 l 1647 ccm 65 KM 48 kW 5000 obr/min 120 Nm 2500 obr/min
1,7 l 1721 ccm 68 KM 50 kW 5000 obr/min 123 Nm 2750 obr/min
2,0 l 1995 ccm 80 KM 59 kW 5000 obr/min 147 Nm 2750 obr/min
Diesla:
2,1 l 2068 ccm 58 KM 43 kW 4000 obr/min 118 Nm 2000 obr/min
2,1 l 2068 ccm 60 KM 44 kW 4000 obr/min 118 Nm 2000 obr/min
2,5 l 2500 ccm 75 KM 55 kW 4200 obr/min 162 Nm 2200 obr/min
Skrzynia biegów: mechaniczna, 5-biegowa
Rodzaj napędu: przedni
tylny
4×4
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe
Zawieszenie przednie: niezależne, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: oś sztywna, resory wzdłużne
Ogumienie: 165R14C
175SR14
185R14C
195R14
205R14
205R14C
Długość: 4337-5144 mm
Szerokość: 1905-2180 mm
Wysokość: 2037-2425 mm
Rozstaw osi: 2550-3200 mm
Rozstaw kół przednich: 1560-1573 mm
Rozstaw kół tylnych: 1513-1528 mm
Prześwit: 148-222 mm
Długość przestrzeni ładunkowej: 2235-2755 mm
Szerokość przestrzeni ładunkowej: 1650-1955 mm
Wysokosć przestrzeni ładunkowej: 1370-1900 mm
Średnica zawracania: 10,6-11,8 m
Masa własna: 1230-1580 kg
Ładowność: 930-1570 kg
Masa całkowita: 2200-3000 kg
Masa przyczepy: 590-735 kg (niehamowana)
700-1450 kg (z hamulcami)
Pojemność zbiornika paliwa: 60-70 l
Pojemność przestrzeni ładunkowej: 4,5-10,5 m3
Prędkość maksymalna: 106-127 km/h
Zużycie paliwa: 8,8-15,8 l/100 km (średnio)


(C) Wikipedia
Flickr.com
Renault.moto24.tv
Autocentrum.pl
OSSOWSKI Antoni - Samochody dostawcze i minibusy; Wydawnictwa Kommunikacji i Łączności, Warszawa, 1992

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 11.09.2012, 23:15, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 11.09.2012, 2:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Renault Trafic
wersja po faceliftingu to jeden z ładniejszych dostawczaków tamtego okresu


Wto, 11.09.2012, 10:05
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018