Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:10




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
1980-1998 Renault Master I 
Autor Wiadomość
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 1980-1998 Renault Master I
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

(C) AutoCentrum

_________________
Rover 75 V6 & other...


Wto, 22.06.2004, 10:08
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Fajne zdjęcia :P ... auto też fajne :)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Wto, 22.06.2004, 14:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Słyszałem od zaprzyjaźnionego mechanika, że nagminnie pękają w nich bloki. Coś w tym musi być, bo w pobliskim pogotowiu ratunkowym jakieś 2 lata temu zakupili 4 Mastery, a do teraz ostał się tylko jeden. Reszta zamieniona na Sprintery, Ciekawe czemu? :wink:

_________________
http://www.exoticcars.pl


Wto, 22.06.2004, 15:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1666
Miejscowość: Zamość
Post 
Jak dla mnie Renault to master :D wśród dostawczaków, bo w tak użytkowym segmencie potrafią stwożyć ładne autko(chociaż bardziej podoba mi się traffic)


Wto, 22.06.2004, 15:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9888
Miejscowość: Gród Kraka
Samochód: 1.4 + 2.0
Post 
Fajny, powiem więcej, bardzo fajny (szczególnie w żółtym kolorze)

_________________
ExoticCars.pl - rzadkie auta z polskich dróg!


Wto, 22.06.2004, 17:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Ładna krówka :mrgreen:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 22.06.2004, 17:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7080
Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
Post 
Ice napisał(a):
Ładna krówka :mrgreen:

Trafne spostrzeĹĽenie. ;)

_________________
"Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura,
na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)

http://www.astraklub.pl


Wto, 22.06.2004, 19:46
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Ciekawe czy można zamuwić w kolorze krowy :lol:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Wto, 22.06.2004, 20:51
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Zamiawiasz białe, pozniej lekko brudzisz i masz krówcie jak nic xD

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 22.06.2004, 22:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Renault Master
1980-1998: pierwsza generacja
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Cytuj:
Renault Master - duża furgonetka produkowana od 1981 roku przez Renault. Obecnie powstają modele trzeciej generacji.

Pierwsza wersja Renault Mastera weszła do produkcji w 1981 roku. W tym samym roku wszedł do produkcji także Renault Trafic pierwszej generacji. Auto miało dość charakterystyczny wygląd oraz nowatorską konstrukcję. Podobnie jak w Fiacie Ducato zastosowano w nim napęd na przednią oś, jednak wzdłużny silnik wymusił dość wysoką pozycję kierowcy w kabinie, w której znalazły się także pokrywy, umożliwiające (poza przednią maską) dostęp do niego. Dostępny był w trzech rozstawach osi (2,87 m, 3,23 m, 3,70 m) i w kilku wersjach nadwozia (furgon o pojemności 9-12,7 m³, mikrobus, ramy pod zabudowy). Master występował w czterech wersjach DMC: 2,8t, 3,0t, 3,1t, 3,5t. Zastosowano w nim dość nowoczesne jak na owe czasy silniki Diesla Fiat-SOFIM (później Iveco-SOFIM, a obecnie Iveco) o pojemności 2,4 dm³ z pośrednim wtryskiem paliwa (o mocy maksymalnej 72 KM), oraz silniki Renault z rodziny Dourvin: wysokoprężny 2,1 dm³ (61 KM), benzynowy 2,0 (80 KM) i 2,2 dm³ (90 KM). Po pewnym czasie do produkcji wszedł Master w wersjach B90 i B110. Nowe wersje Mastera posiadały napęd na tylną oś, lub napęd na cztery koła (później zmieniono nazwę tych wersji z Master na Messenger).

W 1989 silnik 2,4 dm³ został zastąpiony przez nieco większą jednostkę o pojemności 2,5 dm³ produkcji Iveco-SOFIM. Nowy silnik dostępny był w Masterze w kilku wersjach mocy maksymalnej. Wolnossący o mocy 75 KM i turbo o mocy 88 KM.
W 1990 roku podniesiono moc wersji wysokoprężnej z turbodoładowaniem do 94 KM. W wersjach B90/B110 występował silnik 2,5 dm³ z turbosprężarką o mocy podniesionej do 106 KM.

W 1994 roku przeprowadzono ostatni facelifting Mastera, zmieniając nieco jego stylistykę. Od tego roku były dostępne silniki: wysokoprężny wolnossący Renault 2,1 dm³ (64 KM), wysokoprężne Iveco 2,5 dm³ w wersji wolnossącej (75 KM) i turbo (94 KM), benzynowy Renault (90 KM).
Dane techniczne:
Producent: Renault, Batilly, Francja
Okres produkcji: 1980-1998
Konkurencja: Fiat Ducato
Volkswagen LT
Iveco Daily
Mercedes-Benz T1
Nadwozie: 3-drzwiowy, 2-miejscowy furgon
3-drzwiowy, 2-miejscowy furgon podwyższony
3-drzwiowe, 2-miejscowe podwozie
5-drzwiowe, 7-miejscowe kombi
Silniki: benzynowy lub wysokopręzny lub wysokoprężny doładowany, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Benzynowe:
2,0 l 78-80 KM
2,2 l 90 KM
Diesla:
2,1 D 61-64 KM
2,4 D 71 KM
2,5 D 75 KM
2.5 TD 88-94 KM
Pojemność skokowa: 1955-2499 ccm
Moc maksymalna: 61-94 KM
Maksymalny moment obrotowy: 118-200 Nm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Rodzaj napędu: przedni
4×4
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe
Zawieszenie przednie: niezależne, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: oś sztywna, wahacze wzdłużne
Ogumienie: 185R16-205R16C
Długość: 5000-5804 mm
Szerokość: 2000-2146 mm
Wysokość: 2353-2690 mm
Rozstaw osi: 2870-3840 mm
Prześwit: 145-165 mm
Śrenica zawracania: 12,1-15,1 m
Długość przestrzeni ładunkowej: 2940-3700 mm
Szerokość przestzeni ładunkowej: 1800-2050 mm
Wysokość przestrzeni ładunkowej: 1862-2115 mm
Masa własna: 1400-2215 kg
Ładowność: 1155-2100 kg
Masa całkowita: 2800–3500 kg
Masa przyczepy: 750 kg (niehamowana)
1500-2000 kg (z hamulcami)
Objętość przestrzeni ładunkowej: 9,9-14,2 m3
Pojemność zbiornika paliwa: 62-67 l
Prędkość maksymalna: 108-127 km/h
Zużycie paliwa: 9,5-16 l/100 km


(C) Renault.moto24.tv
World-viewer.com
Careos.com
Wikipedia
Histomobile.com
Autofirmowe.pl
Autocentrum.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 12.09.2012, 2:34
Profil

Postów: 117
Post Re: 1980-1998 Renault Master I
Ma syndrom Citroena CX: co by się nie działo wygląda na zepsutego :)


Śro, 12.09.2012, 19:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1980-1998 Renault Master I
Cytuj:
Ma syndrom Citroena CX: co by się nie działo wygląda na zepsutego :)


CX to bardzo oryginalne i ciekawe auto :D . Awaryjność jest związana z dużą ilością elektroniki i hydrauliki, z którą nie jest w stanie sobie poradzić mało doświadczony w jego budowie lub zadufany w ambicjach, używający jedynie młotka, mechanik.

Co do omawianego Mastera, to boczne drzwi w wersji furgon sprawiają wrażenia niedopasowanych do reszty pojazdu


Czw, 13.09.2012, 11:34
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1980-1998 Renault Master I
Widać po prostu, że wygląd tego projektu został podporządkowany funkcji.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 13.09.2012, 11:44
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018