|
|
Obecny czas: Pon, 13.05.2024, 11:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
JZS Jelcz 422
Jelcz S 422 Grzegorz-Fortuna.xaa.pl Jelcz P 422 z zabudową gaśniczą Wikipedia.org Jelcz P 422 z zabudową polewaczki Wikipedia.org Jelcz P 422 z zabudową beczkowozu TWB PhotoTrans.eu Jelcz C 422 Facebook.com/Samochody i autobusy marki Jelcz 40ton.net Truck-Spotters.eu Cytuj: Jelcz 422 to druga generacja samochodów ciężarowych Jelcz serii "400", następcy rodziny Jelcz 410. Wraz z wprowadzeniem do produkcji nowej rodziny samochodów ciężarowych wprowadzono w nich nowe podzespoły. W palecie silników oprócz zmodernizowanych jednostek WSK Mielec znalazł się także Detroit Diesel Series 60 wraz z 12 biegową skrzynią Eaton, który miał zachęcić do kupna klientów zagranicznych. Po dość dobrych opiniach na temat silnika Series 60 wprowadzono do sprzedaży także tańszy wariant z silnikiem Steyr WD 615, a jako opcję dla skrzyń FPS wprowadzono skrzynie biegów ZF z 16 przełożeniami. Po przejęciu Jelcza w 1995 roku przez Zasada Group wprowadzono także do produkcji pojazdy z silnikiem Mercedes-Benz OM 441 LA. Jednocześnie modernizowano stare jednostki napędowe, czego ukoronowaniem był silnik WSK Mielec MD111E spełniający wymagania normy emisji spalin Euro 2. W związku z wprowadzeniem normy emisji spalin Euro 3, zrewidowano istniejącą paletę silnikową i na przełomie lat 1999/2000 wprowadzono do sprzedaży jednostki Iveco Aifo. Pozostałe silniki praktycznie zostały wycofane z oferty.
W zależności od silnika wyróżniano modele 422, 423, 424, 425, a ponadto model 442 różniący się napędem 4x4, używany głównie do specjalistycznych zabudów, np. pożarniczych.
Dane techniczne Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe, Jelcz-Laskowice, Polska Segment: samochód ciężarowy średniej ładowności Prototypy: 1984 Okres produkcji: … Wyprodukowanych: … Typy nadwozi: skrzyniowy (S 422) podwozie pod zabudowę (P 422) ciągnik siodłowy (C 422) Kabina kierowcy: typu 134 R (krótka), wagonowa, o konstrukcji skorupowej, 2-3-miejscowa, odchylana hydraulicznie o kąt 60°, zawieszona nad silnikiem na elementach metalowo-gumowych z amortyzatorami teleskopowymi typu 136 R (długa, 2-miejscowa, z 2 leżankami Ogrzewanie kabiny: cieczą, zależne, nagrzewnice z wentylatorami Przewietrzanie kabiny: za pomocą opuszczanych szyb okien w drzwiach, klapy w dachu oraz wentylatorów nagrzewnic Silniki: wysokoprężne, rzędowe 6-cylindrowe, chłodzony cieczą WSK Mielec SW680, 242 KM WSK Mielec SW680, 260 KM WSK Mielec SWT11, 272 KM WSK Mielec SWT11, 290 KM WSK Mielec MD111E: 320 KM Euro 2 Detroit Diesel Series 60, 400 KM Detroit Diesel Series 60, 425 KM Euro 2 Steyr WD 615, 306 KM Steyr WD 615, 316 KM Steyr WD 615, 320 KM Euro 1 Mercedes-Benz OM 441 LA, 340 KM Euro 2 Iveco Aifo, 239 KM Euro 2/3 Iveco Aifo, 345 KM Euro 2/3 Iveco Aifo, 375 KM Euro 2/3 Iveco Aifo, 430 KM Euro 2/3 Układ zasilania: wtrysk paliwa, wolnossący wtrysk paliwa, turbosprężarka Pojemność skokowa: 11 100 ccm (SW680) Średnica cylindra: … mm Skok tłoka: … mm Moc maksymalna: 239 KM 242 KM 260 KM 272 KM 290 KM 306 KM 316 KM 320 KM 340 KM 345 KM 375 KM 400 KM 425 KM 430 KM Sprzęgło: cierne, jednotarczowe, sterowane mechanicznie ze wspomaganiem pneumatycznym Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90, manualna 6-biegowa, synchronizowana, z przystawką wyprowadzenia mocy P70/N70 FPS Tczew TS12-90 FPS Tczew TS12-100 Eaton TSO 15612A ZF 16S-130 ZF 16S-151 Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, klasyczny 4×2 Długość: 7216 mm (P 422) Szerokość: 2460 mm (P 422) Wysokość: 3030 mm (P 422) Rozstaw osi: 4100 mm (P 422) 3800 mm (C 422) Rozstaw kół przednich: 1940 mm (P 422) 1957 mm (C 422) Rozstaw kół tylnych: 1825 mm (P 422) 1800 mm (C 422) Wznios siodła: 1355 mm (C 422) Masa własna: 7000-8000 kg Ładowność: 9000-11 000 kg Masa całkowita: 16 000 kg (P 422) Dopuszczalny nacisk na siodło: 9000 kg (C 422) Dopuszczalna masa całkowita zestawu z naczepą: 38 000 kg (C 422) Układ kierowniczy: FMS Szczecin 8065, śrubowo-kulkowy, z integralnym wspomaganiem hydraulicznym Oś przednia: JZS, oś sztywna o nośności 6,5 t (P 422) Oś tylna: Raba 018.44, napędowa o kołach bliźniaczych, sztywny most z blokadą mechanizmu różnicowego, o przełożeniu całkowitym 6,68 (P 422) Zawieszenie: zależne, sztywny most, podłużne półeliptyczne resory piórowe, wahacze, amortyzatory teleskopowe, stabilizatory mechaniczne Hamulce: pneumatyczne, dwuobwodowe, z automatyczną regulacją siły hamowania osi tylnej, z instalacją do podłączenia dwuobwodowego hamulca przyczepy, hamulec ręczny pneumatyczny, zwalniający sprężyny siłowników osi tylnej, hamulec silnikowy pneumatyczny, odcinający wtrysk paliwa i dławiący przepływ spalin w układzie wydechowym Prędkość maksymalna: 85 km/h (P 422 SW680) Zużycie paliwa: 33,5 L/100 km (C 422) Poprzednik: Jelcz 415 Jelcz 417 (C) Grzegorz-Fortuna.xaa.pl Wikipedia.org TWB PhotoTrans.eu Facebook.com/Samochody i autobusy marki Jelcz 40ton.net Truck-Spotters.eu Połomski Wojciech - Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1984-1989; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2013
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 22.04.2024, 21:14 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |