Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
1986 Jelcz 415 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=20&t=44056 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Pon, 08.04.2024, 15:43 ] |
Temat postu: | 1986 Jelcz 415 |
Jelcz S 415 D Globetrotter-xl.flog.pl wJelczu.pl 40ton.net Jelcz P 415 D (+ cysterna) priv.GTLodz.eu Cytuj: Jelcz 410 – pierwsza generacja samochodów ciężarowych Jelcz serii "400", następcy rodziny Jelcz 300. W jej skład wchodzą modele 415 (4x2), Jelcz 416 (6x2) oraz ciągniki siodłowe Jelcz C417 (4x2). Konstrukcja powstała jako przejściowa z podzespołów od planowanej rodziny Jelcz 420. Produkcji modeli z rodziny 420 (licencyjne silniki i mosty napędowe Steyr) nie zdołano uruchomić w latach 80. ze względu na kryzys gospodarczy i ostatecznie podzespoły importowane za dewizy zastąpiono starszymi komponentami stosowanymi w rodzinie Jelcz 300 (tzn. silnikami SW 680 i importowanymi z Węgier mostami napędowymi Raba). Samochody posiadały już nowe, odchylane kabiny typu 136 i 134, nowe ramy i osie przednie o nacisku 6,5 t bazujące na licencyjnej technologii firmy Steyr. Dane techniczne Producent: Jelczańskie zakłady Samochodowe, Jelcz-Laskowice, Polska Segment: szosowy samochód ciężarowy średniej ładowności Prototypy: 1984 Okres produkcji: 1986-… Wyprodukowanych: … Typy nadwozi: skrzyniowy podwozie do zabudowy Kabina kierowcy: metalowa, długa (typu 134 R), wagonowa, dwumiejscowa z dwoma leżankami do spania, odchylana hydraulicznie o kąt 60°, o konstrukcji skorupowej, zawieszona nad silnikiem na elementach metalowo-gumowych z amortyzatorami teleskopowymi Ogrzewanie kabiny: cieczą, zależne, nagrzewnice z wentylatorami Silnik: typu SW 680, wysokoprężny, turbodoładowany, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą Układ zasilania: wtrysk, turbosprężarka Moc maksymalna: 243 KM przy 2200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: … Nm przy … obr./min Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90 Układ napędowy: 4×2 Długość: 8675 mm Szerokość: 2460 mm Wysokość: 3713 mm (z opończą) Rozstaw osi: 4900 mm Rozstaw kół przednich: 2062 mm Rozstaw kół tylnych: 1800 mm Masa własna: 7700 kg (S 415 D) Ładowność: 8000 kg (S 415 D) Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 15 700 kg Dopuszczalna masa całkowita zespołu z przyczepą: 32 000 kg Skrzynia ładunkowa: drewniano-metalowa z drewnianym pomostem i wszystkimi otwieranymi burtami metalowymi Wymiary wewnętrzne skrzyni ładunkowej (dł.×szer.×wys.): 6190×2420×500 mm Hamulce: pneumatyczne dwuobwodowe, automatyczny regulator siły hamowania osi tylnej, hamulec ręczny działający przez zwolnienie sprężyn siłowników osi tylnej Prędkość maksymalna: 90 km/h (prototyp) 92 km/h (seria) Zużycie paliwa: 29 L/100 km (prototyp) 27,5 L/100 km (seria) Poprzednik: Jelcz 325 Następca: Jelcz 422 Jelcz 622 (C) Globetrotter-xl.flog.pl wJelczu.pl 40ton.net priv.GTLodz.eu POŁOMSKI Wojciech - Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1984-1989; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2013 |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |