Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 10:09




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Made in Poland - STAR. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1889
Post Made in Poland - STAR.
Tak mnie wzielo zeby cos napisac o jakze przeciez waznym samochodzie dla polski. Moj tato, mial 266 i sentyment pozostal:)
Star 66.

- Pierwsze prototypy tej terenowej ciezarowki powstaly w 1953r. Po licznych wpadkach zwiazanych z choroba wieku dziciecego seryjna produkcje rozpoczeto w 1958r. Byl to samochod w pelni terenowy, wyposazony w naped 6x6, skrzynie rozdzielcza, wyciagarke, blokady(tylne mosty).

Star 660.

- Kolejny etap w produkcji polskich ciezarowek terenowych byl Star 660. Produkcje seryjna rozpoczeto w 1965r. W stosunku do 66 mial wieksza moc, calkowicie synchronizowana skrzynia biegow, inne zawieszenie przednie, urzadzenie do zmiany cisnienia w kolach :shock: :shock: , podcisnieniowe urzadzenie wspomagania ukladu hamulcowego, wodoszczelna i ekranowana instalacje elsktryczna, pozwalajaca na glebokie brodzenie.
Uzywany byl takze jako Papa-mobile podczas wizyty Jana Pawla II.

Star 266

- Od 1968r. trwaly prace nad nad rodzina Starow serii 200. Wykonano 11 prototypow modelu 266, ktore katowano w terenie. W 1972r. rozpoczeto produkcje. Byla to ciezarowka terenowa o sredniej ladownosci. Stworzono uniwersalny samochod, ktory rownie dobrze radzil sobie w mrozach Rosji jak i na pustyni. 266 wyposazony Byl w szesciocylindrowa rzedowke z zaplonem samoczynnym o pojemnosci skokowej 6842 ccm i mocy 110,2 KW (150 KM).
Naped 6x6, skrzynia rozdzielcza, blokady, wspomaganie kierownicy, wyciagarka, wodoszczelna elektryka pozwalajaca na brodzenie do glebokosci 180 cm
:!: :shock:
W wojsku samochod ten uzywany byl do transportu zolnierzy, amunicji joko ruchome centrum dowodzenia, cysterna, straz pozarna, dzwigi.
Poczatkowo samochod ten wykorzystywany byl tylko przez wojsko, dopiero od lat 80. zaczely trafiac do cywila. Uczestnicy polskich wypraw naukowych na pustynie Gobi, w Himalaje i wszedzie indziej chwalili sobie Stary 660 i 266. W 1988r. przygotowano 2 Stary 266 do startow w Paryz - Dakar.
Stary 266 byly tez naszym towarowym hitem.
Star 266 to twarda terenowka. Standardowo przystosowany byl do pracy w zakresie temperatur od -40 C do +50 C :shock: , Zapyleniu do 1,5 g/cm3
i wilgotnosci wzglednej do 98%. Pokonywal teren o nachyleniu poprzecznym do 25 stopni i wzlduznym do 35.
Ostatni Star 266 opuscil fabryke w lutym 2001r. Wyprodukowano ogolem 26 523 egzemplarze.

Image

Zrodlo: podpieralem sie tekstem z AutoMoto.
Zdjecie: softland

_________________
Deszcze Niespokojne.

Mecze na żywo


Nie, 17.09.2006, 14:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 330
Miejscowość: Sobótka
Post 
Hehe,moj stary takim wojskowym w drzewo załadował!!

_________________
Miłość do Boga, aut i ciężarówek, która nigdy sie nie skończy...
www.globetrotter.fotosik.pl


Nie, 17.09.2006, 14:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 17041
Miejscowość: Mrągowo
Samochód: Opel Astra G Sedan
Post 
Globetrotter napisał(a):
moj stary


mĂłj ojciec albo mĂłt tata
:? :?

_________________
Motocykle, Quady, ATV, Mule, Skutery Wodne, Ubrania i Akcesoria Kawasaki!


Nie, 17.09.2006, 15:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
To auto jest przykładem że Polskie ,,wynalazki,, są naprawdę bardzo dobre.
Świetny Star w moim mieście używają takiego służby wodociągowe. Samochód budzi respekt chodź by prześwitem który na żywo wygląda naprawdę okazale.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Nie, 17.09.2006, 16:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1683
Miejscowość: Kalisz
Samochód: A8 D2
Post 
Globetrotter napisał(a):
Hehe,moj stary takim wojskowym w drzewo załadował!!

No i ? :roll:

Ile ja się ze swoim ojcem najeździłem nim w delegacje to głowa mała, miłe wspomnienia mam, całe szczęście że nadal nim jeździ :) w terenie radzi sobie znakomicie, jednak nie wszystko co polskie jest gówn*ane.


Nie, 17.09.2006, 17:25
Profil

Postów: 423
Miejscowość: Tomaszów Maz.>okolice
Post 
Jest to świetny samochód wiem bo mieszkam koło jednostki wojskowej w Tomaszowie Maz. (obok TM w Glinniku są powietrznodesantowe wojska też) i obie te jednostki są w iraku, STAR'y oczywiście też. STAR'a mieliśmy(1142) kiedyś wspominamy go dobrze chciaż taa kiedyś jadąc nocą z dwiema przyczepami zboża do naszego młyna zgubił... koło!! i cudem mu się udało wyhamować samochód i przyczepy dobrze że miały hamulce. Potem w nocy szukał w lesie koła. xD Stary są naprawdę dobre w TM mają na nich radiostacje, zwykłe burtowe, kuchnie polowe itd.


Nie, 17.09.2006, 18:40
Profil

Postów: 423
Miejscowość: Tomaszów Maz.>okolice
Post 
tata* tam zjadłem "a" jedno idę coś zjeść głodny jestem widocznie :lol:


Nie, 17.09.2006, 18:41
Profil

Postów: 1378
Miejscowość: Jarocin, Poznań
Post 
ladne bryczki te nasze stary..teraz star przejal po czesci MAN nie?

_________________
http://www.prisonplanet.com/


Nie, 17.09.2006, 19:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Man chyba całego go wchłonoł

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Nie, 17.09.2006, 19:05
Profil

Postów: 423
Miejscowość: Tomaszów Maz.>okolice
Post 
calutkiego... wciÄ…gnÄ…Ĺ‚


Pon, 18.09.2006, 13:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Star-266
To podstawowy samochód ciężarowy Wojska Polskiego opracowany przy współpracy Przyzakładowego Biura Konstrukcyjnego Fabryki Samochodów Ciężarowych w Starachowicach oraz Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku prace te rozpoczęto pod koniec lat sześćdziesiątych, a produkcję uruchomiono w 1973 roku w Starachowicach
- Liczba miejsc w kabinie: 2
- Układ jezdny: 6x6
- Masa własna: 7420 kg
- Ładowność maksymalna: 5000 kg (w terenie 3500 kg)
- Długość: 6,82 m Szerokość: 2,5 m Wysokość: 3,15 m
- Prześwit: 0,33 m Rozstaw kół: 2,004 m Rozstaw osi: 2,99 m + 1,24 m
- Prędkość maksymalna (na drodze): 86 km/h
- Pojemność zbiornika paliwa: 2x150 dm3
- Głębokość brodzenia: 1,8 m
- Typ i pojemność silnika: wysokoprężny, sześciocylindrowy, S-359; 6,842 dm3
Moc silnika: 110 kW (150 KM) przy 2800 obr./min
- Skrzynia biegów: sterowana ręcznie 55-45 (ZF);
5 biegĂłw do przodu (od drugiego do piÄ…tego - zsynchronizowane), 1 - wsteczny
- Sprzęgło: suche jednotarczowe
- Skrzynia rozdzielcza: dwuprzełożeniowa SR-380M
- Układ kierowniczy: z przekładnią kierowniczą śrubowo-kulkową ZF-80-60
ze wspo maganiem hydraulicznym Ĺšrednica zawracania: 17 m
- Zawieszenie : przĂłd –resory piĂłrowe i amortyzatory, tyĹ‚ – odwrĂłcone resory piĂłrowe i drÄ…ĹĽki reakcyjne
- Opony: 12.00x20
- Instalacja elektryczna: 12V, 24V,
Elementem nośnym Stara 266 jest rama podłużnicowa, nitowana, wykonana z blachy stalowej. Samochód napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Star 359M, chłodzony cieczą, o pojemności 6842 cm i mocy 110 kW przy 2800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 432 Nm przy 1800 obr/min. Pojemność zbiorników paliwa 2 x 150 l , za kabiną kosz na kanistry. Zasilanie i smarowanie silnika możliwe jest w skrajnych przechyłach samochodu. Sprzęgło tarczowe MFZ 362, z centralną sprężyną talerzową. Skrzynia biegów o 5 przełożeniach do przodu i 1 do tyłu - ZF S5-45, zsynchronizowana (biegi od drugiego do piątego), skrzynia rozdzielcza napędu typu SR-380M, dwubiegowa, mechaniczna, z możliwością włączania napędu przedniego mostu. Mosty napędowe jednostopniowe, z terenową blokadą mechanizmów różnicowych. Most przedni sztywny z odciążonymi półosiami i przegubami homkinetycznymi Brifield. Mosty środkowy i tylny sztywne z elektropneumatycznym włączaniem blokady mechanizmu różnicowego. Napęd przedniego mostu odłączany, pozostałych - stały. Zawieszenie samochodu na resorach piórowych półeliptycznych, amortyzatory hydrauliczne podwójnego działania (oś przednia) i drążki reakcyjne (oś środkowa i tylna). Koła pojedyncze z oponami o wymiarach 12.00- 20" z bieżnikiem terenowym. Średnica zawracania 17 m . Koło zapasowe umieszczono pionowo za kabiną załogi. Hamulce bębnowe z samoregulacją, dwuobwodowe, hydrauliczne ze sterowaniem pneumatycznym, hamulec postojowy ręczny - tarczowy na wale napędowym. Układ hamulcowy wyposażony jest w sygnalizację uszkodzeń. Układ kierowniczy z przekładnią śrubowo-kulkową ZF-80-60 wspomagany hydraulicznie.
(C) http://www.wojsko-polskie.pl


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

(C) http://www.ratownictwo.org.pl
http://www.militarium.net
http://www.modelik.pl
http://www.motodemont.com.pl
wikimedia.org

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Ostatnio edytowany przez RR ltd Co. Wto, 19.09.2006, 8:26, edytowano w sumie 2 razy

Pon, 18.09.2006, 13:58
Profil

Postów: 1378
Miejscowość: Jarocin, Poznań
Post 
wytrzymale sa... :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
http://www.prisonplanet.com/


Pon, 18.09.2006, 16:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1683
Miejscowość: Kalisz
Samochód: A8 D2
Post 
O widzę Motodemont, byłem tam z ojcem w celu zostawienia starego egzemplarza 66 (do remontu) a po odbiór nówki sztuki :twisted:


Pon, 18.09.2006, 20:57
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Może mnie ktoś oświeci, czy ten model jest jeszcze produkowany, bo znalazłem takie cudo: Star 266 Hibneryt
Image Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 13.12.2007, 12:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
mam nadzieje ze za miesiac bede jezdzil jednym z tych wojskowych :lol: :lol:


Pią, 14.12.2007, 14:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 262
Samochód: Mitsubishi L200 2.5D
Post 
piękne wozy 8) 8)
W moim miescie maja takiego stara 266 w strazy


Pią, 14.12.2007, 15:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 262
Samochód: Mitsubishi L200 2.5D
Post 
P.S. Jak jezdzilem z kolega tym starem na akcje, to z zalem musze przyznac ze za wygodnie sie nim nie jezdzi :( :( :(


Pią, 14.12.2007, 15:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 163
Miejscowość: Warszowice
Samochód: Koń
Post 
dister 5 napisał(a):
P.S. Jak jezdzilem z kolega tym starem na akcje, to z zalem musze przyznac ze za wygodnie sie nim nie jezdzi :( :( :(


Przejechać to TRy możesz na karuzeli a nie wozem Bojowym OSP :twisted:

_________________
http://c33.grono.net/194/0/gallery-1025 ... 00x500.jpg


Pią, 14.12.2007, 16:55
Profil

Postów: 78
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Post 
RR ltd Co. napisał(a):
Może mnie ktoś oświeci, czy ten model jest jeszcze produkowany, bo znalazłem takie cudo: Star 266 Hibneryt
[


Hmmm- jak wszystkie nowe Stary to jest produkowany w Austrii w zakladach Steyera ...
No coz - jest to przyklad wrescie pozadnie opracowanego gun-trucka - ma swoje wady, ale jest to cos na co czekaja nasi wojacy na misjach zagrabanicznych. Byle tylko wojowi starczylo kasy na takie wozy ... Bo swoja droga to nic nie zastapi porzadnego pancerza na porzadnym podwoziu ....


Pią, 14.12.2007, 23:43
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post 
Większość starów 266 w MON to są przebudowy stara rama, nowy silnik kabina zespoły napędowe. Ale dają rade jeździłem starym 266 po zajebistych wertepach (czołgowisko) niezła przygoda tylko że przepał wychodzi nieraz do 50 na 100km

Szakall69 ja bym na twoim miejscu sie tak nie cieszył nadzieją i w ogóle wakacje w mon ;P


Wto, 18.12.2007, 2:44
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018