Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:32




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Praga V3S 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Praga V3S
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Cytuj:
Praga V3S - model czechosłowackiej ciężarówki wielozadaniowej produkcji zakładów Auto-Praga Hostivař.

Samochód powstał jako wersja rozwojowa projektu V3T zakładów Škoda. Pojazd miał służyć jako wielozadaniowa ciężarówka do zastosowań w wojsku i w cywilu. Produkcję tego prototypu planowano ulokować w Koprzywnicy kosztem skreślenia z programu firmy samochodów osobowych (w tym uskutecznionej przeprowadzki montażu Tatraplanu do Mladá Boleslav), dokonanego przeniesienia produkcji kolejowych wagonów do pobliskiej Studénki, a nawet zamierzonego wstrzymania budowy ciężarowej Tatry 111. Prototyp V3T (powstały w Škodzie) przekazany do testów Tatrze traktowany był w Koprzywnicy z niechęcią, wnikliwymi badaniami i drobnymi atakami sabotażu. W związku z tym w Koprzywnicy na własną rękę rozpoczęto budowę własnego prototypu wykorzystującego możliwie dużą część podzespołów z Tatry 111. Po 72 dniach prac powstała próbna dwuosiowa Tatra 128 która w testach porównawczych rozgramiała zarówno prototyp Škody V3T, jak i ZIS-a 110.

Do roku 1953 trwały prace nad ostatecznym produktem, jakim była ciężarówka Praga V3S. Wersja Praga S5T (S - silniční (drogowa), 5T - masa użytkowa 5 ton) powstała trzy lata później. Samochód produkowano do lat 80. XX wieku.

Zalety:
Pokonywanie bardzo stromych wzniesień
Bardzo wysoka niezawodność i wytrzymałość konstrukcji
Sprawdzała się idealnie w każdych warunkach
Prosta i niezawodna konstrukcja silnika

Wady:
Stosunkowo duĹĽe zuĹĽycie oleju
Hałas we wnętrzu pojazdu
Ciężko działający układ kierowniczy
Niska prędkość maksymalna (ok. 60-70 km/h)
Dane techniczne
Producent: Auto-Praga Hostivař, Czechosłowacja/Czechy
Premiera: 1953
Okres produkcji: 1953-1990
Poprzednik: Tatra T128
Silnik: wysokoprężny, z wtryskiem bezpośrednim, rzędowy 6 cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 7412 ccm
Moc maksymalna: 70 kW (98 KM) przy 2000 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna, 4-biegowa, z reduktorem
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza wszystkie trzy osie (6×6)
Długość: 6910 mm
Szerokość: 2310 mm
Wysokość: 2920 mm
Masa wlasna: 5350 - 5470 kg
Masa całkowita: 8650 - 10650 kg
Prędkość maksymalna: 60 km/h


(C) Autogallery.org.ru
Wikipedia
Flickr.com
Smcars.net
Rhino3d.sk

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 08.11.2011, 21:47
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018