| Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
| 1946 GAZ 51 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=20&t=34969 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | kulikowski [ Śro, 14.09.2011, 2:01 ] |
| Temat postu: | 1946 GAZ 51 |
FILM: http://www.youtube.com/watch?v=A0NIsLaO3Qc Lekki samochĂłd ciężarowy produkowany w latach 1946-1975 przez firmÄ™ GAZ w ZSRS. Prace projektowe nad nastÄ™pcÄ… lekkiego samochodu ciężarowego GAZ-AA i jego zmodernizowanej wersji GAZ-MM rozpoczÄ™to w 1937 roku. Pierwsze prototypy o oznaczeniu GAZ-11-51 zbudowane zostaĹ‚y na poczÄ…tku 1939 roku i skierowane do badaĹ„ drogowych, ktĂłre zakoĹ„czone zostaĹ‚y w czerwcu 1940 roku. Jeszcze w tym samym roku odbyĹ‚a siÄ™ oficjalna premiera tego modelu na WszechzwiÄ…zkowej Wystawie Rolniczej w Moskwie. Do napÄ™du prototypĂłw modelu GAZ-51 wykorzystano 6-cylindrowy silnik benzynowy GAZ-11 o mocy maksymalnej 76 KM. Ĺadowność pojazdu wynosiĹ‚a 2 tony. W 1941 roku dalsze prace rozwojowe zostaĹ‚y przerwane z powodu niemieckiego ataku na ZSRS. W 1943 roku prace badawcze nad tym modelem zostaĹ‚y wznowione. Jednak zmieniono zaĹ‚oĹĽenia konstrukcyjne pojazdu odnoĹ›nie Ĺ‚adownoĹ›ci, ktĂłra miaĹ‚a wynosić 2,5 tony. Ostatecznie pojazd, pod zmienionym oznaczeniem - GAZ-51, zaprezentowany zostaĹ‚ w 1945 roku i skierowany do prĂłbnej produkcji maĹ‚oseryjnej. Produkcja seryjna rozpoczÄ™ta zostaĹ‚a w 1946 roku w zakĹ‚adzie GAZ w Gorki, jednak ze wzglÄ™du na duĹĽe zapotrzebowanie w latach 1950-1952 model ten produkowany byĹ‚ rĂłwnieĹĽ w Irkucku. Do napÄ™du GAZa-51 przewidziano 6-cylindrowy silnik benzynowy typu GAZ-51 o pojemnoĹ›ci skokowej 3480 cmÂł i mocy maksymalnej 70 KM. Jednostka napÄ™dowa zblokowana zostaĹ‚a z 4-biegowÄ… skrzyniÄ… manualnÄ…, poprzez ktĂłrÄ… napÄ™d przenoszony byĹ‚ na koĹ‚a tylne. W ukĹ‚adzie jezdnym zastosowano przedniÄ… oĹ› sztywnÄ… opartÄ… na półeliptycznych wzdĹ‚uĹĽnych resorach piĂłrowych wspartych przez ramieniowe amortyzatory hydrauliczne. Tylny most napÄ™dowy zawieszony zostaĹ‚ na resorach piĂłrowych oraz dodatkowych resorach pomocniczych. W 1955 roku do produkcji skierowano zmodernizowanÄ… wersjÄ™ oznaczonÄ… jako GAZ-51A. W modelu tym zastosowano centralny bÄ™bnowy hamulec pomocniczy, skrzyniÄ™ Ĺ‚adunkowÄ… ze wszystkimi burtami otwieranymi oraz zmodernizowanÄ… kabinÄ™. Produkcja wszystkich odmian modelu GAZ-51 zostaĹ‚a zakoĹ„czona w 1975 roku, po wyprodukowaniu 3 481 033 egzemplarzy tego modelu. Wersje GAZ-51U - Wersja eksportowa GAZa-51. GAZ-51A - Wersja po modernizacji, produkowana w latach 1955-1975. GAZ-51AU - Wersja eksportowa GAZa-51A. GAZ-51B - Wersja wyposaĹĽona w silnik dostosowany do zasilania gazem koksowym. GAZ-51I - Wersja z kabinÄ… zaĹ‚ogowÄ…, produkowana w latach 1956-1975. GAZ-51N - Wersja dla Armii Radzieckiej. GAZ-51P - CiÄ…gnik siodĹ‚owy, dostosowany do pracy w zestawie z jednoosiowÄ… naczepÄ…. GAZ-51R - TaksĂłwka osobowo-towarowa. GAZ-51S - Wersja przeznaczona dla rolnictwa, wyposaĹĽona w powiÄ™kszony zbiornik paliwa. GAZ-51T - TaksĂłwka towarowa. GAZ-51W - Wersja eksportowa o Ĺ‚adownoĹ›ci 3 ton, produkowana w latach 1956-1975. GAZ-51Ĺ» - Wersja wyposaĹĽona w silnik dostosowany do zasilania gazem LPG. GAZ-63 - Wersja z napÄ™dem na obie osie. GAZ-93 - Wersja z tylno zsypowym nadwoziem wyĹ‚adowczym, na bazie skrĂłconego o 320 mm podwozia modelu GAZ-51. GAZ-93A - Wersja z tylno zsypowym nadwoziem wyĹ‚adowczym, na bazie modelu GAZ-51A. Dane techniczne Pokrewne: FSC Lublin-51 / Sungri-58 / Yuejin NJ-130 Producent: Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod, Gorki / Irkuck, ZwiÄ…zek Socjalistycznych Republik Sowieckich Premiera: 1940 (GAZ-11-51) / czerwiec 1945 (GAZ-51) Okres produkcji: 1946 - 1975 Poprzednik: GAZ-MM NastÄ™pca: GAZ-52 Nadwozie: skrzyniowy / furgon / samowyĹ‚adowczy / cysterna / gaĹ›niczy / kinowĂłz Silnik: GAZ-51, benzynowy, gaĹşnikowy, 4-suwowy, rzÄ™dowy, 6-cylindrowy, chĹ‚odzony cieczÄ…, umieszczony w zdĹ‚uĹĽnie z przodu, napÄ™dzajÄ…cy koĹ‚a tylne Pojemność skokowa: 3485 cmÂł Ĺšrednica cylindra: 82,0 mm Skok tĹ‚oka: 110,0 mm Moc maksymalna: 70 KM przy 2800 obr/min Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa, manualna Rodzaj napÄ™du: klasyczny-tylny (4Ă—2) Ogumienie: 7,5-20" DĹ‚ugość: 5525 mm Szerokość: 2200 mm Wysokość: 2130 mm Rozstaw osi: 3300 mm PrzeĹ›wit: 245 mm Masa wĹ‚asna: 2710 kg Ĺadowność: 2,5 t Pojemność zbiornika paliwa: 105 l PrÄ™dkość maksymalna: 70 km/h ZuĹĽycie paliwa: 26,5 l/100 km Liczba miejsc: 2 (C) Wikipedia Autogallery.org.ru Flickr.com Motoryzacja.interia.pl Fotoarmor.narod.ru En.valka.cz Carblueprints.info The-blueprints.com Youtube.com |
|
| Autor: | kulikowski [ Czw, 19.04.2012, 20:03 ] |
| Temat postu: | Re: 1946 GAZ 51 |
![]() ![]() FILM: http://clipiki.ru/video/157502/%D0%A2%D0%B5%D1%81%D1%82-%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%B2-%D0%93%D0%90%D0%97-51 (C) Wikipedia Fire-engine-photos.com Yogi.bubu.w.interia.pl Clipiki.ru |
|
| Autor: | polac [ Czw, 19.04.2012, 20:43 ] |
| Temat postu: | Re: 1946 GAZ 51 |
Na naszym Lublinie 51 bliźniaku GAZA 51 mój Ojciec Prawo Jazdy zdawał |
|
| Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|