Czw, 16.09.2010, 8:29
MAN Concept S radykalnie zrywa z dotychczasowym wzornictwem samochodów ciężarowych. Zaawansowana aerodynamika pojazdu pozwala na obniżenie emisji spalin o 25 proc.
Znacząca redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 w pojazdach ciężarowych z silnikiem Diesla jest możliwa do osiągnięcia i można ją szybko zrealizować. Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez MAN Nutzfahrzeuge, które po raz pierwszy zostanie zaprezentowane na targach IAA 2010 w Hanowerze.
Opływowy kształt nowego ciągnika siodłowego radykalnie różni się od obecnie stosowanej sześciennej konstrukcji pojazdów ciężarowych. Kształt MAN Concept S był konsekwentnie dopracowywany w tunelu aerodynamicznym w celu uzyskania ekstremalnie niskiego oporu powietrza, który poziomem dorównuje nowoczesnej limuzynie.
Tylko dzięki swojej linii aerodynamicznej MAN Concept S zużywa (w połączeniu z odpowiednio zmodyfikowaną naczepą) do 25 proc. paliwa mniej niż porównywalny 40-tonowy ciągnik o tradycyjnej budowie. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 25 proc.
Poprzez Concept S firma MAN chce wnieść swój wkład w aktualną dyskusję na temat obecnych ustawowych ograniczeń długości samochodów użytkowych w Europie. Aby faktycznie wykorzystać stwierdzony w Concept S potencjał efektywności, ciągniki siodłowe i przyczepy muszą zostać wydłużone w celu osiągnięcia dotychczasowej pojemności wnętrza i pojemności ładunkowej. Zmiany w infrastrukturze drogowej nie są natomiast konieczne.
Czw, 16.09.2010, 10:53
Czw, 16.09.2010, 17:57
Śro, 13.10.2010, 20:11