Pią, 23.04.2010, 19:54
opowa odmiana Scanii R - 730, napędzana jest ośmiocylindrowym silnikiem w układzie V o pojemności 16,4 l, mocy 730 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym równym 3500 Nm. To więcej, niż jest w stanie osiągnąć jakikolwiek konkurent.
Scania chwali się, że pojazdy serii V8 zdominowały rynek samochodów ciężarowych o dużej mocy, stanowiąc ponad połowę wszystkich sprzedawanych pojazdów w klasie od około 600 KM wzwyż. Co więcej, dzięki czterem dostępnym poziomom mocy maksymalnej (500, 560, 620 i 730 KM) Scania oferuje klientom największy wybór jednostek napędowych V8 na rynku.
Ważnym parametrem nowej R 730 jest moc, ale jeszcze ważniejszy jest moment obrotowy. Gdy ma się do dyspozycji 3500 Nm momentu obrotowego, każde zadanie transportowe sprawia radość i wywołuje uśmiech zadowoleni na twarzy każdego kierowcy - zapewnia Henrik Henriksson, wiceprezes odpowiedzialny za samochody ciężarowe w Scania.
Silniki te rozwijają ogromny moment obrotowy już przy obrotach biegu jałowego, co ułatwia ruszanie pojazdu z miejsca. Maksimum momentu obrotowego pojawia się przy 1000 obr/min. W przeniesieniu ogromnych sił na koła pomaga wzmocniona skrzynia biegów, standardowo wyposażona w nowy zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise.
(c)Scania
Sob, 24.04.2010, 9:57
Sob, 24.04.2010, 11:29
Sob, 24.04.2010, 21:44
Wto, 04.05.2010, 17:08
Czw, 13.05.2010, 20:20
Wto, 24.01.2012, 15:48
Ten napędzany 730-konnym silnikiem Scania V8 pojazd zbudowano specjalnie z myślą o transporcie ciężkim, realizowanym w ramach wojskowych misji stabilizacyjnych. Jest to ciągnik siodłowy 8x8, wyposażony w wysoko zamontowaną kabinę załogową Scania CrewCab, z miejscami dla dwóch kierowców oraz fotelami lub leżankami dla dodatkowych 4–6 osób. Zapewnienie komfortu i funkcjonalności było priorytetem, ponieważ załoga przybywająca do nowego miejsca stacjonowania musi być wypoczęta. W konstrukcji pojazdu przewidziano możliwość montażu opancerzenia.
Decydując się na taką a nie inną moc silnika i ogólne osiągi, kierowano się potencjalną potrzebą szybkiej ewakuacji z niebezpiecznego rejonu, tak aby pojazdy przewożące ciężki sprzęt nie spowalniały całej kolumny. Pojazd jest wyposażony w pełni zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise z nadbiegiem, o 12 przełożeniach drogowych i dwóch biegach pełzających. Za przekazywanie momentu obrotowego do kół odpowiadają cztery osie napędowe ze zwolnicami. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 32 t, zaś dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego – 120 t.
Zastosowane podzespoły należą do modułowego systemu produktów Scania, wydatnie ułatwiającego dostęp do części i usług serwisowych. Unifikacja podzespołów z innymi pojazdami Scania, dostępnymi w danym parku samochodowym lub na danym rynku, oznacza, że mechanicy nie muszą przechodzić dodatkowych szkoleń. Dzięki temu nowy pojazd może być serwisowany w istniejącej sieci serwisowej Scania.
Na wystawie Transport 2011 w Lillestrøm, mieście położonym w niewielkiej odległości na północ od norweskiej stolicy Oslo, zaprezentowano także 12 innych samochodów ciężarowych Scania, m.in. pojazd długodystansowy, hakowiec, wywrotkę, pojazdy do przewozu dłużycy drzewnej i transportu zwierząt, pojazd dystrybucyjny, zamiatarkę i samochód pożarniczy. Ze względu na szczególnie wymagającą topografię Norwegii, większość z nich była wyposażona w silniki Scania V8. Samochody ciężarowe V8 stanowią blisko 60 procent wszystkich samochodów ciężarowych Scania sprzedawanych w Norwegii.
Dane techniczne:
- Model- Scania R 730 8x8
-Kabina- Załogowa Scania CrewCab, długa
-Silnik- 16,4-litrowy Scania V8, 730 KM, 3500 Nm
-Poziom emisji spalin - EEV lub Euro 5
-Skrzynia biegĂłw -Scania, 12+2-biegowa z nadbiegiem
-W pełni zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise
-Zwalniacz Scania Retarder
-Osie - Cztery osie napędowe Scania ze zwolnicami w piastach kół, stały napęd na wszystkie koła
-Przełożenia dostosowane do jazdy z prędkością 80 km/h z pełnym obciążeniem
-Zawieszenie- Wzmocnione resory piĂłrowe na wszystkich osiach