Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Mercedes-Benz Zetros 2733 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=20&t=30446 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | drakor [ Sob, 26.12.2009, 14:53 ] |
Temat postu: | Mercedes-Benz Zetros 2733 |
Cytuj: # MercedesÂBenz Zetros to najnowszy czĹ‚onek rodziny MercedesÂBenz. Ten terenowy samochĂłd z silnikiem umieszczonym przed kabinÄ… i napÄ™dem na wszystkie koĹ‚a cechuje siÄ™ duĹĽÄ… zwrotnoĹ›ciÄ… i dobrymi wĹ‚aĹ›ciwoĹ›ciami jezdnymi w terenie. # MercedesÂBenz Zetros w wersji cywilnej po raz pierwszy szerokiej publicznoĹ›ci zostaĹ‚ zaprezentowany podczas targĂłw IAA 2008 w Hanowerze – wersje wojskowe pokazano na paryskich targach Eurosatory w czerwcu. Pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym samochĂłd ten jest przystosowany do eksploatacji w najtrudniejszym terenie – moĹĽna nawet Ĺ›miaĹ‚o zaryzykować twierdzenie, ĹĽe jeĹ›li chodzi o jego zdolnoĹ›ci trakcyjne, bliĹĽej mu do samochodĂłw wojskowych niĹĽ cywilnych. Mercedes-Benz Zetros sprawdzi siÄ™ doskonale wszÄ™dzie tam, gdzie utwardzone drogi sÄ… rzadkoĹ›ciÄ…: w miejscach katastrof, przy gaszeniu poĹĽarĂłw lasĂłw czy w sektorze energetycznym. Ma wszystkie cechy wymagane w ekstremalnych warunkach eksploatacji. Koncepcja niskiej zabudowy jest ponadto uĹ‚atwieniem w transporcie kolejowym i lotniczym. Zetros: terenowy wszÄ™doĹ‚az Zetros uzupeĹ‚nia typoszeregi samochodĂłw ciężarowych Mercedes-Benz Actros, Axor oraz Atego. Jego gĹ‚ĂłwnÄ… zewnÄ™trznÄ… cechÄ… charakterystycznÄ… jest kabina typu klasycznego, czyli z silnikiem umieszczonym z przodu. Zetros z napÄ™dem na wszystkie koĹ‚a jest oferowany w wersji trzyosiowej jako Zetros 2733 A 6Ă—6 oraz dwuosiowej jako Zetros 1833 A 4Ă—4. SamochĂłd ciężarowy z napÄ™dem na wszystkie koĹ‚a nie jest oczywiĹ›cie niczym szczegĂłlnym – wynikajÄ…ca z rodzaju napÄ™du podwyĹĽszona mobilność jest przecieĹĽ powszechnie stosowana w pojazdach budowlanych. Zetros nie jest jednak kolejnym samochodem przeznaczonym do wykorzystania jako typowa wywrotka. IstotÄ… nowej koncepcji jest zastosowanie zmodyfikowanych podwozi ciężarowych Actros z napÄ™dem na wszystkie koĹ‚a oraz innych sprawdzonych komponentĂłw z seryjnie produkowanych typoszeregĂłw Axor oraz Actros i dostosowanie ich do pracy w ekstremalnych warunkach terenowych. Rama i komponenty podwozia zostaĹ‚y poĹ‚Ä…czone z innowacyjnym moduĹ‚em kabiny kierowcy, odwoĹ‚ujÄ…cym siÄ™ do koncepcji „globalnego kokpitu" („Global Cockpit") i ukĹ‚adu kierowniczego Mercedes-Benz Axor. DziÄ™ki takiemu podejĹ›ciu udaĹ‚o siÄ™ skonstruować „peĹ‚nokrwisty" samochĂłd off-road majÄ…cy jednak wĹ‚aĹ›ciwoĹ›ci ergonomiczne typowe dla drogowego samochodu ciężarowego. Zastosowanie w Zetrosie komponentĂłw znanych z innych ciężarĂłwek Mercedes-Benz pozwala na ujednolicenie obsĹ‚ugi pojazdĂłw w obrÄ™bie jednej floty, a tym samym znacznÄ… redukcjÄ™ uszkodzeĹ„ powstajÄ…cych w wyniku nieumiejÄ™tnej obsĹ‚ugi oraz skrĂłcenie czasu szkolenia personelu. Silnik za kabinÄ… Usytuowanie siedzenia kierowcy za osiÄ… przedniÄ… sprawia, ĹĽe Zetrosem kieruje siÄ™ podobnie jak samochodem osobowym, a elementy kontrolne i moduĹ‚y obsĹ‚ugowe (wskaĹşniki, przyciski, przeĹ‚Ä…czniki itp.) przejÄ™te z ciężarowych modeli wielkoseryjnych uĹ‚atwiajÄ… szybkie i pewne opanowanie jazdy. ZarĂłwno w wersji dwuÂ, jak i trzyosiowej Zetros ma identycznÄ… kabinÄ™, ktĂłra speĹ‚nia najwyĹĽsze wymagania w zakresie bezpieczeĹ„stwa i ergonomii. ZnanÄ… zaletÄ… samochodĂłw z silnikiem umieszczonym przed kabinÄ… jest pĹ‚aska podĹ‚oga, zapewniajÄ…ca odpowiednio duĹĽÄ… swobodÄ™ ruchĂłw. Innym elementem zwiÄ™kszajÄ…cym komfort jazdy takim samochodem, zwĹ‚aszcza w terenie, jest ulokowanie miejsca kierowcy miÄ™dzy osiami. Maska silnika odchylana do przodu umoĹĽliwia wygodnÄ… i szybkÄ… obsĹ‚ugÄ™ serwisowÄ…. Zetros z zewnÄ…trz wykazuje wyraĹşne podobieĹ„stwo do oferowanych aktualnie samochodĂłw terenowych Mercedes-Benz (np. do modelu GL) – m.in. za sprawÄ… charakterystycznej osĹ‚ony chĹ‚odnicy. Jednolita kabina kierowcy tego typoszeregu speĹ‚nia najwyĹĽsze wymagania w zakresie bezpieczeĹ„stwa i ergonomii. OprĂłcz trzech pojedynczych foteli jest w niej rĂłwnieĹĽ miejsce na bagaĹĽ. * Zetros napÄ™dzany jest przez szeĹ›ciocylindrowy silnik rzÄ™dowy OM 926 LA, stosowany np. w modelu Axor. Ten kompaktowy i lekki turbodoĹ‚adowany silnik wysokoprężny o pojemnoĹ›ci skokowej 7,2 l rozwija moc 240 kW (326 KM) w przedziale 2000–2300 obr/min i maksymalny moment obrotowy 1300 Nm w przedziale 1200–1600 obr/min. Niezawodność i trwaĹ‚ość tego silnika zostaĹ‚a wielokrotnie sprawdzona nie tylko w samochodach ciężarowych Mercedes-Benz, ale takĹĽe w modelach terenowych. Za przenoszenie siĹ‚y napÄ™dowej odpowiada sterowana hydraulicznie skrzynia biegĂłw G 131, wyposaĹĽona w osiem biegĂłw do jazdy w przĂłd i bieg peĹ‚zajÄ…cy z krĂłtkim przeĹ‚oĹĽeniem. W tym roku ma siÄ™ pojawić opcjonalna moĹĽliwość zamontowania w peĹ‚ni zautomatyzowanej skrzyni biegĂłw. Zetros jest doskonale przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie: ma staĹ‚y napÄ™d na wszystkie koĹ‚a. Dwustopniowa skrzynia rozdzielcza z przeĹ‚oĹĽeniem redukujÄ…cym do jazdy terenowej 1:1,69 zwiÄ™ksza siĹ‚Ä™ napÄ™dowÄ… o blisko 70%. Do tego dochodzÄ… zaĹ‚Ä…czane, mechaniczne blokady mechanizmĂłw różnicowych w kaĹĽdej z osi oraz blokada miÄ™dzyosiowa. WytrzymaĹ‚e osie majÄ… zawieszenia mechaniczne na resorach piĂłrowych oraz zwolnice planetarne w piastach kół. NoĹ›ność osi przedniej wynosi maksymalnie 7,5 t (opcjonalnie 9 t), osie tylne majÄ… noĹ›ność po 9 t. WĹ‚aĹ›ciwoĹ›ci trakcyjne w terenie zwiÄ™kszajÄ… dodatkowo pojedyncze opony, poniewaĹĽ koĹ‚a tylne poruszajÄ… siÄ™ po Ĺ›ladzie kół przednich. Standardowo stosowane sÄ… opony w rozmiarze 14 R20. SamochĂłd zostaĹ‚ przystosowany do pokonywania przeszkĂłd wodnych: dopuszczalna gĹ‚Ä™bokość brodzenia wynosi standardowo 800 mm, a dziÄ™ki odpowiednim modyfikacjom moĹĽna jÄ… na ĹĽyczenie zwiÄ™kszyć do 1100 mm. PrzewidujÄ…c trudne warunki eksploatacji, na wszystkich osiach zastosowano hamulce bÄ™bnowe, rĂłwnieĹĽ z myĹ›lÄ… o uĹ‚atwieniu czynnoĹ›ci obsĹ‚ugowych i napraw. Elastyczna koncepcja Zetros: terenowy wszÄ™doĹ‚az Rozstaw osi Zetrosa w wersji dwuosiowej wynosi 4800 mm, natomiast w wersji trzyosiowej jest to 4750 + 1450 mm. Podwozie waĹĽy 8,6 t (dwuosiowe) lub 10,5 t (trzyosiowe), a doÂpuszczalna masa caĹ‚Âkowita pojazdu to odpowiednio 16 (18) t lub 25 (27) t. Standardowa skrzynia Ĺ‚adunkowa moĹĽe mieć dĹ‚ugość 5,1 lub 6,2 m, przy czym moĹĽliwe sÄ… teĹĽ skrzynie o innych wymiarach. Koncepcja pojazdu umoĹĽliwia w razie potrzeby stworzenie wielu innych jego wersji. Podobnie jak pozostaĹ‚e ciężarĂłwki Mercedesa Zetros produkowany jest w fabryce samochodĂłw ciężarowych Mercedes-Benz w Wörth. Zastosowanie wytwarzanych wielkoÂseryjnie komponentĂłw jest gwarancjÄ… dostaw części zamiennych i serwisu na caĹ‚ym Ĺ›wiecie poprzez sieć Mercedes-Benz skupiajÄ…cÄ… blisko 5000 punktĂłw serwisowych w 160 krajach. (c)diarmotori.com . .samochody-specjalne.com.pl http://www.youtube.com/watch?v=lqq4VE2q ... r_embedded http://video.google.pl/videosearch?q=Me ... CDEQqwQwCQ |
Autor: | Szakall69 [ Sob, 26.12.2009, 18:11 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
co tu robia fotki Stara ? |
Autor: | stan1906 [ Sob, 26.12.2009, 19:49 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
może star wykupił mercedesa |
Autor: | drakor [ Nie, 28.03.2010, 21:45 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
wykupil i nawet sprzedał po ogłoszeniu upadłości. (c)bild.de |
Autor: | sebastianadam [ Wto, 30.03.2010, 17:53 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
Powiększony Unimog i tyle. Ale ciekawie wygląda jak na ciężarówkę. |
Autor: | kenji [ Wto, 30.03.2010, 20:27 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
sebastianadam napisał(a): PowiÄ™kszony Unimog i tyle. Ale ciekawie wyglÄ…da jak na ciężarĂłwkÄ™. Sam jesteĹ› Unimog - to caĹ‚kowicie nowa konstrukcja, a ĹĽe podobny to juĹĽ inna sprawa. |
Autor: | sebastianadam [ Śro, 31.03.2010, 15:56 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
kenji napisał(a): a ĹĽe podobny to juĹĽ inna sprawa. O to mi wĹ‚aĹ›nie chodziĹ‚o. |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 08.10.2012, 14:00 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
Genialne nadwozie na bazie Zetrosa fundir.org |
Autor: | Piotr_24 [ Pon, 08.10.2012, 14:11 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
Do świat juz nie daleko , wiec świety mikołaju Ja chce taka zabawke pod choinke dla duzych chłopcow byłem grzeczny A tak powaznie to Genialna ciężarówka , wnętrze na 6 + |
Autor: | kenji [ Pon, 08.10.2012, 16:09 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
Bajka. Choć pewnie ładnych parę baniek trzeba dać za ten wohnmobil. |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 08.10.2012, 20:39 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
Poszukałem trochę info o tym samochodzie, a właściwie o dwóch samochodach Cytuj: Jeśli podobnie jak ekipa Top Gear nienawidzicie przyczep kempingowych, a chcielibyście mieć własny dom na kołach, z pomocą przychodzi Mercedes. Stworzył on willę na kołach zdolną do poruszania się w ciężkich warunkach terenowych. To nie żaden kamper, ale luksusowy domek letniskowy, który postawicie tam, gdzie tylko macie na to ochotę. Mercedes-Benz Zetros to model z rodziny użytkowych Mercedesów, który łączy cechy terenowego Unimoga i szosowych Actrosów. To wygodna ciężarówka przystosowana do poruszania się w terenie. Przeznaczony jest głównie dla wojska i służb specjalnych do działań w trudnych warunkach. Trudno tu mówić o wersjach cywilnych, bo kto tak naprawdę potrzebuje Zetrosa? A jednak znaleźli się i tacy. Dwaj biznesmeni z Mongolii zamówili Zetrosy z zabudową, która wyposażeniem i wykończeniem może zawstydzić niejeden wolno stojący dom. Obie zabudowy wykonane z poliuretanu to kompletne mieszkania z salonem, sypialnią, kuchnią i łazienką. Jedno z aut wyposażono nawet w garaż na quada. Wyposażenie zawiera wszystko to, co macie w domu, a każdy z elementów to najwyższej klasy sprzęt. W kuchni nie zabraknie płyty grzewczej, lodówki, barku czy ekspresu do kawy. Jest umywalka z filtrowaną, ciepłą wodą podawaną również do prysznica. Salon to miejsce dla 4-6 osób, które siedząc w skórzanych fotelach, mogą zjeść obiad przy dużym stole. W razie potrzeby stół można przekształcić w dodatkowe łóżko. Czas umilają odtwarzacz DVD, antena satelitarna i dwa telewizory LCD – 40- i 46-calowy. O nagłośnienie dba system Bose. Nie zabrakło komputera Mini Mac z modemem. Do ciekawostek można zaliczyć zamontowany sejf na broń lub kosztowności. O zasilanie “troszczy się” generator napędzany silnikiem wysokoprężnym, współpracujący z czterema akumulatorami – 220 Ah każdy. Ponadto na dachu zabudowy znajdują się dwa 80-watowe moduły baterii słonecznych. W samochodzie są dwa dodatkowe zbiorniki: na wodę o pojemności 250 l i na ścieki – 100 l. Pomijając rzecz jasna dwa zbiorniki na paliwo – 200 i 300 l. Oczywiście zabudowa to nie wszystko. Kierowca również nie może narzekać na swoje warunki pracy. Kabina ma miejsce do spania, ogrzewanie postojowe i klimatyzację. Manewrowanie ułatwiają kamery cofania połączone z 7-calowym wyświetlaczem. Jest system nagłośnienia z Bluetooth. Łączność odbywa się przy użyciu telefonu satelitarnego. Na kabinie znajduje się schowek o ładowności 100kg i dodatkowe oświetlenie. Tak czy inaczej w 50 % mamy jednak do czynienia z samochodem. Przyjrzyjmy się. Jest to podwozie typu 6×6, o ładowności 16 ton i rozstawie osi 5350 mm. Zetros napędzany jest przez sprawdzony w najcięższych warunkach silnik OM 926 LA. To wysokoprężna jednostka 6-cylindrowa o pojemności 7,2 l. Maksymalna moc 326 KM i moment o wartości 1300 Nm pozwalają na przemierzanie zarówno pustynnych wydm, jak i pełzanie po znacznych wzniesieniach. Silnik zamontowany klasycznie (przed kabiną), łączy się z manualną, 9-stopniową skrzynią biegów lub z 6-stopniowym automatem. Napęd 6×6 jest stały, wyposażony rzecz jasna w reduktor. Do tego każdy most wyposażono w dodatkowe przekładnie planetarne, zwane zwolnicami. O doskonałe właściwości terenowe dbają blokady w każdym dyferencjale – osiowe i międzyosiowa. Zawieszenie ma wytrzymać najcięższe przeciążenia, więc mosty zawieszono na resorach piórowych. Głębokość pokonywanych brodów standardowo wynosi 80 cm, jednak wyposażenie w snorkel, każe przypuszczać, że są znacznie większe rezerwy. Z uwagi na eksploatację w trudnych warunkach, z dala od serwisów, hamulce oparte są na konstrukcji bębnowej. W razie utknięcia w błocie czy śniegu z pomocą przychodzi wyciągarka mechaniczna. Szkoda tylko, że samochody nie będą spełniały zbyt szlachetnych funkcji. Podobno mają pomagać swoim właścicielom w polowaniach na wilki w górach Ałtaj. Tak czy inaczej Mercedes pokazał, że stać go na zaspokojenie potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów. Naturalnie nie wszystko zostało wykonane w fabryce Mercedesa. Zabudowę wykonała firma Hartmann, natomiast wnętrze wyposażono w firmie Huenerkopf. autokult.pl Firma Hartmann: http://www.hartmann-wohnmobile.de Firma Huenerkopf: http://www.huenerkopf.de |
Autor: | BmwM5 [ Wto, 09.10.2012, 19:44 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
ja szczerze powiedziawszy średnio jestem przekonany. pewnie popyt na te wozidło będzie konkret, ale.... nie wiem, może zbyt konserwatywny się robię :S mam mieszane uczucia. ciekawe co jeszcze wymyślą. luksusową amfibię campera? |
Autor: | kenji [ Wto, 09.10.2012, 20:46 ] |
Temat postu: | Re: Mercedes-Benz Zetros 2733 |
Ale że co? Przecież to nie będzie szło w jednej fabryce z A-klasą. Zabudowa specjalna, powstanie pewnie kilka, kilkanaście sztuk w roku dla najbardziej wymagających klientów - pewnie arabusy, ruscy. Przecież nie wymyślają niczego z du*y, buduje się to na co jest zapotrzebowanie, poza tym takie pojazdy MB składa od xx lat. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |