Sob, 22.10.2011, 21:10
Sob, 22.10.2011, 23:51
Śro, 16.11.2011, 0:29
Sob, 14.01.2012, 22:55
Wto, 24.01.2012, 1:48
Wto, 24.01.2012, 1:58
Wto, 24.01.2012, 2:51
Wto, 24.01.2012, 18:51
Wto, 24.01.2012, 20:52
Śro, 25.01.2012, 13:09
Śro, 25.01.2012, 13:20
Wto, 28.02.2012, 18:03
Śro, 29.02.2012, 8:37
Tatra - legendarny czeski producent, który już sprzedaje nad Wisłą cywilne pojazdy - chce wygrać przetarg na dostawę ciężarówek dla polskiego wojska, informuje "Puls Biznesu".
Czesi są podobno na tyle zdeterminowani, że wyrażają gotowość uruchomienia tych pojazdów w Polsce, pisze gazeta. Musi jednak zostać spełniony podstawowy warunek - zdobycie zleceń od naszej armii. Tatra chce wziąć udział w przetargach, które w tym roku mają być ogłoszone przez resort obrony. MON planuje przeznaczyć ok. 50 mln zł rocznie na zakup pojazdów dla wojska.
By zwiększyć szanse czeska firma połączyła siły z polskim partnerem - firmą MAW Telecom Intl, wyspecjalizowaną w dostawach dla naszych sił zbrojnych sprzętu łączności, systemów nawigacyjnych oraz pojazdów inżynieryjnych. W grudniu obie firmy podpisały umowę o współpracy, która obejmuje przygotowanie oferty w przetargach. Tatra chce do nich zgłosić "samochód średniej ładowności wysokiej mobilności" z przeznaczeniem dla armii.
Śro, 29.02.2012, 13:16
Śro, 29.02.2012, 17:38
Wto, 06.03.2012, 18:35
Pojazd posiada napęd na wszystkie koła i wszystkie koła skrętne, przez co charakteryzuje się doskonałą mobilnością w terenie. M-APEX jest wyposażony w silnik Caterpillar 600 KM, automatyczną 6-biegową skrzynię Caterpillar ,aktywne zawieszenie,energochłonne siedzenia,podwozie w kształcie litery V,zdalnie sterowane systemy uzbrojenia czy system kamer.
Sob, 07.04.2012, 19:04
Pią, 11.05.2012, 17:27
Nowy Tatrapan 8x8 CC to podwozie Tatry T-815-7 8x8, wyposażone w słowacką kabinę opancerzoną i zabudowę do przewożenia kontenerów standardu ISO 1D, 1C, 1DPS, 1DPL i 1C. Pojazd o masie własnej 32 t przystosowany jest do ciągnięcia 16-t przyczepy.
Zaprojektowana na Słowacji opancerzona kabina wozu Tatrapan 8x8 CC różni się od rozwiązań Tatry. Wóz napędzany ponad 400-konnym silnikiem wysokoprężnym rozpędza się do prędkości maksymalnej 85 km/h .
Tatrapan 6x6 w wersji transportera piechoty, przedział transportowy pozwalana na komfortowy przewóz 10 żołnierzy. Ponad 50 wozów tego typu w różnych odmianach dostarczono armii słowackiej.
Rodzina ciężarówek Tatra 158 Phoenix powstała przy współudziale amerykańskiego koncernu PACCAR (silniki MX o mocy od 355 do 500 KM mają napędzać czeskie samochody) i należącego od 1996 do niego holenderskiego DAF Trucks, od którego pochodzą cywilne kabiny CF 85.
MAN HX 32.440 8x8 IAC (HX77) z opancerzoną kabiną i systemem załadowczym multilift będzie najsilniejszym konkurentem Tatrapana 8x8 CC w walce o zamówienie słowackiej armii. Podwozie należy do kategorii dużej nośności. Napęd stanowi jednostka common rail MAN D 2066 LF 34 o mocy 440 KM (324 kW). Dopuszczalna masa całkowita 40 t, przy masie własnej 17 t. Przeniesienie napędu przez skrzynię biegów ZF 12 AS 2302 OD TipMatic i 2-przełożeniową skrzynię rozdzielczą G 173.
Dwie ciężarówki MAN serii HX, widoczne są różnice w konfiguracji kabiny nieopancerzonej – HX 32.440 8x8 BB VV na pierwszym planie (zabudowa skrzyniowa na nieco lżejszym podwoziu) i opancerzonej – HX 32.440 8x8 IAC w głębi. Napęd obu stanowi ta sama jednostka napędowa, nie ma również zmian w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej. Dopuszczalna masa całkowita BB VV to 32 t, przy masie własnej 15 t .
Opracowana przez Tanax Truck na bazie podzespołów MAN ciężarówka Arktis 4x4.1R-08 VV napędzana jest silnikiem MAN D 0836 LFL 50 o mocy 240 KM (176 kW), przeniesienie napędu zapewniają skrzynia biegów ZF 9S-1310 OD i dwuprzełożeniowa skrzynia rozdzielcza G 103.
Na kazachskich targach zbrojeniowych KADEX 2012 firma AwtoKrAZ zaprezentowało nową modyfikację samochodu ciężarowego KrAZ-5233WE. Nazwa wskazuje na przeznaczenie dla sił specjalnych ale raczej mowa w tym wypadku o ponadstandardowych możliwościach samochodu. Pojazd o napędzie 4x4 przeznaczony jest przede wszystkim do transportowania personelu czy holowania przyczep czy uzbrojenia (np. haubica 152 mm). Samochód napędza silnik JAMZ-238 DE2 o mocy 330 KM. Otrzymał centralny system pompowania kół i 12-tonową wyciągarkę. Kabina otrzymała górny otwierany właz, gdzie można montować stanowisko automatycznej broni strzeleckiej. Błotniki jak i klapa mają antypoślizgową powierzchnię, dzięki czemu można np. sprawnie szturmować obiekty z nadwozia kabiny.
Wto, 19.06.2012, 15:54
Choć przedsiębiorstwo Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak ma własne stoisko na targach Eurosatory, gdzie prezentowany jest Kołowy Wóz Zabezpieczenia Technicznego (KWZT-1) 8x8 Mamut, to jednak zaprojektowany przez nich pojazd saperski ma swoją światową premierę w pawilonie Tatry. Nic w tym dziwnego, bowiem wóz został opracowany przez firmę z Bielska-Białej na bazie czeskiej ciężarówki T 815-7L0R59 19 257 4x4.1R. Pojazd powstał na zapotrzebowanie armii słowackiej, która poszukuje czterech wozów tego typu, ale producent nie wyklucza dalszych zamówień ze strony innych klientów.
Atena to pojazd saperski do transportu niebezpiecznych materiałów wyposażony w przeciwodłamkowy i wentylowany pojemnik przeznaczony do bezpiecznego przewożenia średniej wielkości niewybuchów i niewypałów o równoważniku do 10 kg czystego TNT, zaprojektowany przez przedsiębiorstwo Jakusz z Kościerzyny.
Samochód napędzany jest 345-konnym (257 kW) silnikiem Cummins ISLe+ 350, spełniającym normy EURO 3. Wyposażono go w 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów Allison MD 3200 SP. Kabina mieści cztery osoby i istnieje możliwość jej opancerzenia do poziomu 2 według STANAG 4569. Masa rzeczywista Ateny z wyposażeniem jest równa 15 t, dopuszczalna masa całkowita wynosi 19 t. Pojazd saperski może być transportowany na pokładzie samolotów C-130 Hercules. Prędkość maksymalna to 115 km/h, głębokość brodzenia do 1,2 m /Zabudowa pojazdu obejmuje windę o ładowności 550 kg, umożliwiającą saperowi lub robotowi dostanie się do otworu pojemnika. Atena jest wyposażona w 5-metrowy maszt oświetleniowy z 2 reflektorami o mocy 1000 W każdy.
Dużą uwagę odwiedzających paryską wystawę uzbrojenia przyciągał 24-tonowy Ural-ZA, rosyjski pojazd należący do klasy MRAP. Obecnie Rosjanie intensywnie testują dwa prototypy pojazdu, seria przedprodukcyjna wozów ma zostać ukończona w 2013.
Rosyjskie zakłady Ural, będące obecnie częścią grupy GAZ, pokazały na Eurosatory pojazd o wzmocnionej ochronie przeciwminowej, Ural-ZA. Samochód napędza 450-konny silnik wysokoprężny, napęd przekazywany jest na koła za pomocą 6-biegowej, automatycznej skrzyni biegów oraz 2-przełożeniowego reduktora. Maksymalna prędkość na drodze wynosi 105 km/h.
Pojazd został wyposażony w parę drzwi dla kierowcy i dowódcy oraz masywne, tylne wrota otwierane za pomocą siłownika. Wóz wyposażono w otwory strzelnicze w drzwiach przednich i kadłubie, te ostatnie są przeznaczone dla żołnierzy desantu .
24-tonowy samochód opancerzony powstał z wykorzystaniem podzespołów popularnej ciężarówki. W konstrukcji pojazdu można wyróżnić opancerzoną 2-osobową kabinę oraz opancerzony kontener transportowy, ulokowany w miejscu skrzyni ładunkowej. Obok kierowcy i dowódcy, we wnętrzu jest miejsce dla 12 żołnierzy. Siedzenia desantu umieszczone są przodem do siebie, w sposób typowy dla pojazdów klasy MRAP. Opancerzenie Ural-ZA zapewniać ma ochronę przeciw ostrzałowi z broni małokalibrowej, odłamkom i minom.
W stropie znajdują się włazy ewakuacyjne, a jeżeli odbiorca wyrazi takie wymaganie, to Ural-ZA może być wyposażony w obrotnicę lub zdalnie sterowany moduł uzbrojenia. Do standardowego wyposażenia pojazdu należą wspomaganie układu kierowniczego, system centralnego pompowania kół i klimatyzacja.
Sob, 05.01.2013, 16:52