Sob, 23.07.2011, 21:00
Sob, 27.08.2011, 15:11
Sob, 27.08.2011, 16:40
Śro, 31.08.2011, 1:50
Śro, 31.08.2011, 2:52
Śro, 31.08.2011, 7:12
Śro, 31.08.2011, 13:03
Śro, 31.08.2011, 13:24
Czw, 01.09.2011, 0:34
Podstawowe parametry wersji 6x6:
Masa całkowita 7500 kg;
Ĺadowność 4000 kg;
Długość 5840 mm, szerokość 2360 m, wysokość 2700 mm;
Ĺšrednica zawracania 9100 mm;
Prześwit 265-400mm;
Głębokość brodzenia 800mm;
Pojazd napędzany jest 4,5 litrowym silnikiem Diesla Cummins ISBe5 o mocy od 147 kW (200 KM), wytwarzając do 900 Nm momentu obrotowego. Umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 140 km/h. Skrzynia biegów to Allison 2500SP, 6-biegowa, w pełni automatyczna współpracuje ze skrzynią rozdzielczą. W układzie hamulcowym odnajdziemy wentylowane tarcze hamulcowe Bremo o średnicy 300mm z dwoma zaciskami.
The VLRA series of tactical military trucks has been developed by the French ACMAT company, specially for reconnaissance, escort and support duties. It is also used as a heavy patrol vehicle, equipped for long reconnaissance missions.
Entered service 1983
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 2 men
Troops 12 men
Weight (empty) 3.98 t
Maximum load 2.3 t
Length 5 m
Width 2.2 m
Height 2.7 m
Engine Renault 3.6-liter diesel
Engine power 117 hp
Maximum road speed 89 km/h
Fording 0.9 m
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 1 men
Weight (empty) 3.2 t
Maximum load 2 t
Length 5.36 m
Width 2.09 m
Height 2.49 m
Engine Hino DQ100 diesel
Engine power 95 hp
Maximum road speed 87 km/h
Pią, 02.09.2011, 3:04
Toczka – radziecki taktyczny klasy ziemia-ziemia zestaw rakietowy 9K79 z pociskami balistycznymi 9M79F, 9M79K oraz 9M79B na lądowej platformie samochodowej z wyrzutnią typu TEL, przeznaczony do rażenia celów punktowych.
Pią, 02.09.2011, 7:28
Pon, 05.09.2011, 23:53
Śro, 07.09.2011, 19:00
Kielecki salon stał się okazją do ciekawego porównania – na sąsiadujących ze sobą stanowiskach zaprezentowane zostały trzy średnie ciężarówki w układzie 4x4, potencjalni kandydaci na następców produkowanych w Starachowicach modeli Star 660, 266, 266M oraz 944. Od 2006 MAN-Star Trucks (obecnie MAN Trucks&Bus Polska) zaprzestał produkcji modelu Start 944, a także podzespołów używanych w modernizacji modelu 266 do wersji Star 266M (nowe 944 i modernizowane 266M były w dużym stopniu zunifikowane). Wobec tego faktu wojsko stanęło przed trudnym i do dziś nierozwiązanym problemem wyboru nowego modelu podstawowej, średniej ciężarówki.
Najbardziej swojską konstrukcją jest Jelcz Bartek, czyli terenowa ciężarówka średniej ładowności w układzie 4x4 oznaczona Jelcz 442D.28. Model ten napędzany jest silnikiem Iveco NEF o pojemności 5,9 litra i mocy 202 kW (275 KM). Całkowita masa maksymalna wozu to 17 ton. Dużą zaletą tej konstrukcji jest duża unifikacja z obecnie już używanymi przez siły zbrojne większymi modelami Jelcza.
Auto-Hit, reprezentujący w Polsce włoski koncern Iveco, proponuje ciężarówkę Iveco M170.33 WM 4x4. Jest to najlżejszy model z serii SM-2. Co ciekawe, pod względem rozwiązań konstrukcyjnych pojazd stanowi połączenie rozwiązań Iveco i przejętej przez koncern Astry. Pojazd napędzany jest 7,8-litrowym silnikiem Iveco Cursor 8 o mocy 259 kW (352 KM).
Trzecim zaprezentowanym modelem jest produkt MAN, ciężarówka MAN HX 18.330 4x4 – najlżejszy model serii HX. Jego napęd zapewnia silnik MAN D0836o pojemności 6,9 l i mocy 240 kW (326 KM). Producent deklaruje iż w przypadku wyboru jego konstrukcji gotów jest sprzedawać samochody pod marką Star.
Śro, 07.09.2011, 21:22
Bazę dla Mamuta stanowi ciężarówka Tatra T 815 7Z0R9T 44 440 8x8.1R. Podwozie zintegrowane jest z kabiną opancerzoną do poziomu II według STANAG 4569, mogącą przewozić kierowcę i do 3 żołnierzy. Napęd stanowi silnik Deutz TCD 2015 V08 o mocy 598 KM (440 kW), zestawiony ze skrzynią biegów Allison 48000 SP. Zastosowane jest niezależne zawieszenie wszystkich kół z ogumieniem 16.00 R20 i wkładkami, pozwalającymi na kontunuowanie jazdy po przestrzeleniu opon (Run Flat). Dwa zbiorniki paliwa, o pojemności 320 l każdy, również są opancerzone.
Sob, 17.09.2011, 1:12
Sisu SA-150- współczesny fiński samochód ciężarowy z napędem na wszystkie koła (4x4).Używany przez armie fińską od pierwszej połowy lat 80., początkowo jako ciągnik artyleryjski, później także w innych rolach. SISU SA-150VK był napędzany sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 110,3 kW przy 2500 obr/min, dającym maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500 obr/min. Skrzynia biegów z sześcioma biegami do przodu i wstecznym, reduktor dwubiegowy. Rama pojazdu jest skonstruowana w sposób dopuszczający znaczne skręcenia, a silnik i przekładnie znajdują sie za kabinie dzięki czemu zmniejszone zostało prawdopodobieństwo oderwania kół od podłoża w trakcie jazdy terenowej. Kabina czteroosobowa, zamocowana elastycznie do ramy. Pojazd wyposażony jest w wyciągarkę i nagrzewnicę z wentylatorem. Ciężarówki tego typu zostały zakupione także przez ONZ.
silnik wysokoprężny, 6-cylindrowy o mocy 110,3 kW przy 2500 obr./min
Poj. zb. paliwa 225 l
Długość 6,76 m
Szerokość 2,48 m
Wysokość 2,90 m
Prześwit 0,40 m
Masa 7 600 kg (własna),14 000 kg (całkowita)
Prędkość 98,5 km/h (do przodu) 11,6 km/h (do tyłu)
Zasięg 800 km
Brody (głęb.) 1,00 m
Kąt podjazdu 45°
Sob, 17.09.2011, 13:56
Sob, 17.09.2011, 19:16
Pon, 03.10.2011, 21:58
Dimensions:
Overall Length: 5 692mm
Overall Width: 2 438mm
Overall Height: 2 820mm
Wheelbase: 2 900mm
Ground Clearance: 470mm
Engine:
Make: Deutz
Model: F6L913
Type: Air Cooled - 6 Cylinder diesel
Displacement: 6 128 cc
Maximum Power (DIN): 94Kw @ 2 800 Rpm
Maximum Torque (DIN): 375 Nm @ 1 500 Rpm
Transmission:
Make: ZF S5-35-3
Type: 5 Speed synchromesh
Transfer Box:
Make: ZF Z65
Type: High & Low range - Differential lock
Weight 6.17 t
Maximum load 2.3 / 4.5 t
Length 6.78 m
Width 2.43 m
Height 2.84 m
Mobility
Engine KK-7.4 diesel
Engine power 180 hp
Maximum road speed 95 km/h
Range 955 km
Manufacturer Scania division from Saab-Scania
Also called Tgb 30
Production 1975 - 1981
Engine Scania D11 162 kW(220 hp)
Transmission Scania GA763
Wheelbase 4.0 m
Length 6.75 m
Width 2.5 m
Height 2.9 m
Curb weight 8,820 kg
Sob, 22.10.2011, 0:28
The TAM-110 light utility truck was developed in the 1980s by Tovarna Avtomobilov Maribor (TAM) to meet the requirements of the former Yugoslavian army. This military truck is based on the German Magirus-Deutz design. The TAM-110 is the standard vehicle with Yugoslavia and successor states. This military truck remains in service with Serbia, Slovenia, Croatia and Bosnia.
Entered service 1980s
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 1 men
Dimensions and weight
Weight (empty) 4.5 t
Maximum load 1.5 / 2.5 t
Length 4.85 m
Width 2.27 m
Height 2.47 m
Mobility
Engine TAM 5.88-liter diesel
Engine power 110 hp
Maximum road speed 90 km/h
Range 500 ~ 600 km
The Engesa EE-25 series first appeared during the early 1970s and over the years has been powered by a variety of engines, the Mercedes-Benz engine is the latest of a line that includes Chrysler and Perkins units. The series is also unusual in being produced with both 4x4 and 6x6 drive configurations with the 4x4 version being the original version.
Specs:
Cab seating 1 + 2 men
Weight (empty) 7.1 tonne
Maximum load 2.5 - 5 tonne
Length 7m
Width 2.25m
Height 2.5m
Engine Mercedes-Benz OM 352A 5.7-liter diesel
Engine power 156 hp
Maximum road speed 80 km/h
Range 600 km
Gradient 70%
Side slope 30%
Vertical step 0.5m
Trench 0.9m
Fording 0.9m
The Engesa EE-5 is a development by former Brazlian manufacturer Engesa. They developed and manufactured the vehicle in the early 1980’s for the Brazlian Army as an off road truck capable of carrying 5 tons of supplies.
The vehicle did enter service with both the Brazilian and Angolan Armies, but with the debt’s incurred through the development of the EE-T1 Osório MBT, which was originally due to be purchased in the Middle East, but who later went with the US Abrams, the company filled for bankruptcy and production of the EE-5 ended.
Entered service early 1980s
Configuration 6 x 6
Cab seating 1 + 1 men
Weight (empty) 11.9 t
Maximum load 5 - 10 t
Length 7.85 m
Width 2.6 m
Height 2.9 m
Engine Scania D11 diesel
Engine power 215 hp
Maximum road speed 80 km/h
Range 700 km
Gradient 70%
Side slope 30%
Vertical step 0.5 m
Trench 0.9 m
Fording 0.9 m
The MLVW or Medium Logistics Vehicle Wheeled is in service with Canadian armed forces. It is based on the obsolete US M35 cargo truck design, dated back to 1950s, however Canadian version includes many modifications. The MLVW entered service in 1982. Over 2 700 of these trucks had been built by Bombardier.
Entered service 1982
Configuration 6 x 6
Cab seating 1 + 2 men
Weight 6.3 - 7.8 t
Maximum load 2.27 - 5 t
Engine Detroit Diesel 8.2-liter diesel
Maximum road speed 90 km/h
The Czech armed forces have ordered since September 2005, a total of 977 vehicles, of which 556 are to be delivered during the period of 2006 - 2011. The remaining 421 are to be delivered by 2014 at the latest.
Entered service 2007
Configuration 6 x 6
Cab seating 1 + 2 men
Weight (curb) 8.5 t
Maximum load 4.5 t
Length 7.49 m
Width 2.55 m
Height 3.32 m
Engine Renault Dxi7 diesel
Engine power 237 hp
Maximum road speed 106 km/h
Range 800 km
Gradient up to 100%
Side slope 40%
Vertical step 0.45 m
Trench 0.9 m
Fording 1.2 m
The Tatra T815-7BOR42 is a heavy duty tactical truck. It was first revealed in 2004 as the Tatra T-817. It is a member of the new Tatra T815-7 truck family, specially designed for military needs. These vehicles were designed for operation over rough terrain and in difficult climatic and environmental conditions. Trucks are compatible with NATO standards. It is in service with the Czech Republic.
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 1
Dimensions and weight:
Weight (curb) 7.2 t
Maximum load 7.8 t
Length 6.75 m
Width 2.5 m
Mobility:
Engine Cummins ISBe 275 diesel
Engine power 270 hp
Maximum road speed 110 km/h
Range ~ 850 km
Maneuverability:
Gradient 76%
Side slope 50%
Vertical step 0.5 m
Trench 0.9 m
Fording 1.5 m
The Panhard TC54 general utility truck was developed specifically for Saudi-Chinese artillery programme. The first order comprises 50 trucks. These will enter service with the Saudi Arabia until 2011. These trucks will be used to support field artillery units, equipped with Chinese 155-mm howitzers. Another country, which recently ordered 80 of these military trucks is Togo.
Vehicle has a payload capacity of 5 000 kg. It is the best payload/vehicle weight ratio in this class. The TC54 can carry more than it weights itself.
This truck is a derivative of the Ashok Leyland Stallion. It is worth mentioning that the Ashok Leyland is one of India's biggest vehicle manufacturers. Vehicle is powered by a Steyr diesel engine, developing 215 hp and is fitted with Czech manual gearbox. Vehicle can be fitted with armored cab, which provides protection against landmines and IEDs. Cab has a V-shaped floor and deflects mine blasts. It can also be fitted with remotely controlled weapon station.
The Panhard TC54 is available in different versions, including troop carrier, supply vehicle, shelter carrier, command post vehicle.
Configuration 4 x 4
Cab seating 1 + 2 men
Dimensions and weight:
Weight 4.3 t
Maximum load 5 t
Length 6.52 m
Width 2.51 m
Height 2.89 m
Mobility:
Engine Steyr diesel
Engine power 215 hp
Maximum road speed 110 km/h
Range 1 000 km
Maneuverability:
Gradient 60%
Side slope 30%
Trench 0.5 m
Fording 0.7 m