Switch to full style
Transport drogowy: ciężarówki, nadwozia, przyczepy, naczepy i ich przebudowy
Wyślij odpowiedź

Polskie wojskowe samochody ciężarowe

Wto, 17.10.2006, 21:32

Jelcze 662, 862 i inne
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Stary 944
Image

Image

Image

Image

Image

(C) strazacy.pl, army.mil.pl

Śro, 18.10.2006, 6:44

Jak dla mnie nie ma lepszej ciężarówki terenowej/wojskowej od tej http://samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=15118
Ale te nowe jelcze i Stary teĹĽ wyglÄ…dajÄ… dobrze Zna ktoĹ› moĹĽe ich dane techniczne ??

Śro, 18.10.2006, 9:11

Dane taktyczno-techniczne samochodu STAR-944 w wersji podstawowej:
Maksymalna moc silnika: 114 kW/2400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy silnika: 580 Nm/1600 obr./min.
Układ napędowy (liczba kół, w tym napędzanych): 4 x 4.
Masa własna: 5700 kg.
Ładowność: 4000 kg (3000 kg w terenie).
Masa holowanej przyczepy: 4500 kg.
Zasięg działania: 650 km.
Wymiary (długość x szerokość x wysokość): 6370 mm x 2540 mm x 3250 mm.

Dane taktyczno-techniczne samochodu JELCZ-662 w wersji podstawowej:
Maksymalna moc silnika: 316 kW/2100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy silnika: 1900 Nm/1050 obr./min.
Układ napędowy (liczba kół, w tym napędzanych): 6 x 6.
Masa własna: 13 510 kg.
Ładowność: 10 490 kg (13 240 kg - techniczna).
Masa holowanej przyczepy: 19 000 kg.
Zasięg działania: 650 km.
Wymiary (długość x szerokość x wysokość): 9315 mm x 2552 mm x 3292 mm.

(C) army.mil.pl

Śro, 18.10.2006, 15:08

fajne jelcze.. nie wiedzialem ze takie byly.. one sa produkowane nadal???

Śro, 18.10.2006, 16:32

witek11 napisał(a):fajne jelcze.. nie wiedzialem ze takie byly.. one sa produkowane nadal???



jak jest zamówienie to tak, jak nie to załoga robi inne rzeczy,
taka elastyczność u nich teraz,
:mryellow:

Czw, 19.10.2006, 12:27

witek11 napisał(a):fajne jelcze.. nie wiedzialem ze takie byly.. one sa produkowane nadal???

jelcze są produkowane tylko na zamowienie wojska a stary 6x6 4x4 dla wojska i słuzb komunalnych energetycznych itd tylko na zamowienie ze znaczkiem jeszcze star

Czw, 19.10.2006, 14:45

Fajne sa i co jak co ale jestem dumny z Jelcza ze robi cos jeszcze i to tak fajnego.

Czw, 19.10.2006, 16:46

Mefisto
Mefisto napisał(a):jestem dumny z Jelcza ze robi cos jeszcze i to tak fajnego.
hmmm możesz bć tylko dumny z Mercedes'a :lol: :lol:

Czw, 19.10.2006, 17:27

johnus napisał(a):Mefisto
Mefisto napisał(a):jestem dumny z Jelcza ze robi cos jeszcze i to tak fajnego.
hmmm możesz bć tylko dumny z Mercedes'a :lol: :lol:

dobrze ze przynajmniej emeblemant jelcza pozostal

Czw, 19.10.2006, 19:44

Niom ale Jelczu wymiata!!

Re: Polskie wojskowe samochody ciężarowe

Czw, 21.08.2014, 9:53

Image

Image

W Hucie Stalowa Wola jest już gotowy prototyp armatohaubicy kalibru 155 mm Kryl. Działo, które swoją premierę będzie miało podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach, do uzbrojenia polskiej armii powinno wejść po 2017 roku.
Kryl, który we wtorek wyjechał z malarni, to, mówiąc w uproszczeniu, kołowy odpowiednik gąsienicowego Kraba. - Krab doskonale nadaje się do obrony terytorialnej. Kryl jest lżejszy, bardziej mobilny i przeznaczony do transportu lotniczego - tłumaczy Bartosz Kopyto, pełnomocnik zarządu HSW.

Opracowanie działa to efekt prac badawczych zleconych przez wojsko. Zgodnie z umową z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju do końca 2015 roku HSW musi opracować prototyp oraz dokumentację do produkcji partii próbnej. Sam Kryl to najbardziej spektakularny element tzw. modułowego dywizjonu ogniowego, obejmującego też m.in. wozy dowodzenia i wsparcia.

Podwozie Kryla to całkowicie nowa konstrukcja opracowana w należącym do HSW Jelczu Komponentach. Zintegrowano je z izraelskim działem ATMOS 2000. Pozwala ono wystrzeliwać pociski na odległość ok. 40 km. - Zespół ogniowy działa produkowany będzie na bazie technologii pochodzenia zagranicznego - zaznacza Bartosz Kopyto.

wyborcza.biz, altair.com.pl

17 lipca w fabryce Jelcz (d. Jelcz-Komponenty) odbyły się trzy ważne premiery: uruchomienie nowych linii montażowych, pokaz ciężarówki 442.32 oraz podwozia dla samochodowej haubicy Kryl.
Linie montażowe stworzono dla seryjnej produkcji pierwszej transzy 910 ciężarówek klasy 4x4, na których zakup MON zdecydowało się w październiku ub.r. (Nowe Jelcze dla wojska, 2013-11-30). Nowe pojazdy będą zastępować – począwszy od końca 2014 – wyeksploatowane Stary najstarszych generacji.

Nowa linia produkcyjna umożliwi fabryce w Jelczu osiągnięcie zdolności produkcyjnej na poziomie 500 wozów rocznie. Dla porównania, kiedy HSW zaczynała robić z jelczańską fabryką poważne interesy, czyli w okresie inauguracji programu WR-40 Langusta (Pierwsze Langusty zamówione, 2008-04-30), zakład w Jelczu wytwarzał rocznie zaledwie ok. 50 pojazdów.
Drugą premierą był pierwszy oficjalny pokaz będących w różnych fazach montażu kilku modeli ciężarówek 442.32, zaprojektowanej od podstaw według wymagań zgłoszonych przez naszą armię.

Pojazd o masie całkowitej 15.000 lub 15.600 kg (zależnie od zastosowanego wariantu kabiny i poziomu jej opancerzenia) i ładowności 4.000 lub 6.000 kg, jest napędzany silnikiem MTU 6R106TD21, spełniającą normy Euro 3, mający moc 240 kW (322 KM) przy 2200 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 1300 Nm w zakresie prędkości obrotowych 1200-1600 obr./min. Urządzenie przenosi napęd na wszystkie koła za pośrednictwem 9-biegowej, sterowanej mechanicznie skrzyni biegów, wyposażonej w przystawkę odbioru mocy. Prędkość maksymalna pojazdu jest ograniczona, zgodnie z przepisami ADR, do 85 km/h, zasięg pojazdu nie został ujawniony. Ciężarówka przystosowana jest do pokonywania brodem przeszkód wodnych o głębokości do 1,20 m oraz pracy w przedziale temperatur od -30° do +50° C.

Trzecią, najbardziej niecierpliwie wyczekiwaną premierą była pierwszy publiczny pokaz podwozia z zupełnie nowej rodziny samochodów ciężarowych, którą otwierać ma jednostka transportowa samobieżnej kołowej armatohaubicy 155 mm Kryl. Docelowo podwozie z tej rodziny przeznaczone będzie także dla samobieżnej wyrzutni pocisków rakietowych, opracowywanej w ramach programu Homar (Priorytety obronne rządu, 2013-09-18).
Pierwszy prototyp podwozia Kryla przechodzi obecnie intensywne próby i badania trakcyjne w WITPiS w Sulejówku. Producent jest oszczędny w podawaniu informacji na temat charakterystyk technicznych oraz szczegółów rozwiązań konstrukcyjnych.

Według informacji uzyskanych przez RAPORT-wto, wiadomo jednak, że masa podwozia w zaprezentowanej konfiguracji nieznacznie przekracza 9000 kg, a opancerzona kabina – wobec której postawiono także wymóg podwyższonej odporności na wybuchy min – mieści całą obsługę działa.

HSW, która jest liderem programu Kryl (75-lecie HSW, 2013-05-25), podtrzymuje swoje wcześniejsze deklaracje, że prezentacja prototypu nowej samobieżnej armatohaubicy odbędzie się 1 września, podczas MSPO w Kielcach. Do tej pory podwozie zostanie już zintegrowane z działem ATMOS 2000, które do HSW dostarczy Elbit. Izraelska spółka będzie też dostawcą ramy pośredniej dla prototypu Kryla. Więcej szczegółów na temat jelczańskich nowości – w sierpniowym wydaniu RAPORT-wto.

Jelcze z linii 662D
Image
Jelcze 442.32
Image
altair.com.pl
Wyślij odpowiedź