Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 1:44




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Remontery. pathery, skrapiarki bitumów 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post Remontery. pathery, skrapiarki bitumĂłw
ZbliĹĽa siÄ™ wiosna i czas Ĺ‚atania dziur w drogach :wink: :lol:

W temacie zdjęcia i opisy specjalistycznych urządzeń- nadwozi zabudowywanych na ciężarówkach
Tekst i zdjęcia pochodzą z witryny -polskiego dystrybutora
http://www.budromet.com.pl/

UrzÄ…dzenia firmy Kobit
Remonter - patcher Turbo 3000/4000/5000/6000/7000/8000
Patchery firmy KOBIT serii TURBO-COMBI montowane sÄ… na podwoziach dowolnego typu. Przeznaczone sÄ… do
remontów nawierzchni drogowych w okresie letnim, z możliwością wykorzystania w okresie zimowym jako posypywarki (opcja). W standardzie z jednym zbiornikiem grysu, opcjonalnie ze zbiornikiem dwukomorowym. Dwukomorowy zbiornik grysu umożliwia prowadzenie robót z zastosowaniem kruszywa o różnych frakcjach np. od 2 do 5 mm (dla uszkodzeń płytkich i szczelinowych) i od 5 do 8 mm (dla uszkodzeń powierzchniowych i głębokich). Lokalizacja ramienia z głowicą mieszającą z tyłu lub przodu pojazdu (wersja Elefant).

Opis techniczny:
Zbiornik grysu:
Pojemność geometryczna 3/4/5/6/7/8 m³
wykonanie jednokomorowe lub dwukomorowe (opcja dla wersji od 5000)
Grys podawany ślimakiem
Hydrauliczny napęd ślimaka
Bezstopniowo regulowana prędkość ślimaka
Zbiornik emulsji
Pojemność 850 l (dla wersji 3000) i 1200 litrów (pozostałe)
Izolacja 50 mm
WskaĹşnik poziomu, termometr
Ogrzewanie emulsji gazowe

Zbiornik wody o pojemności 150-530 litrów

Dmuchawa o wydajnoĹ›ci 8 – 9 m³ /min. , przy ciĹ›nieniu 0,2 bar

Napęd (do wyboru)
silnik HATZ diesel
hydraulika podwozia
Pompa emulsji
zębata z możliwością regulacji
dozowanie 50 – 300 g/m³
GĹ‚owica z dyszami mieszajÄ…cymi podajÄ…ca grys, bitum i powietrze.
Sterowanie
sterowanie wszystkimi funkcjami z miejsca obsługi
dźwignie sterujące zlokalizowane przy głowicy mieszającej
RamiÄ™ robocze
długość 4-5 m
przegubowe i uchylne z wężami doprowadzającymi
wspomagane siłownikiem pneumatycznym .

WyposaĹĽenie dodatkowe:
dwukomorowy zbiornik grysu i dwa ślimaki podające
Rampa z oświetleniem ostrzegawczym
Zadaszenie zbiornika grysu
Ręczna listwa natryskowa
Podpory stacjonarne
Skrapianie grysu wodÄ…
Sito
rozrzutnik ze sterowaniem umoĹĽliwiajÄ…cy wykorzystanie urzÄ…dzenia jako posypywarki w sezonie zimowym
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage



Skrapiarki emulsji, asfaltu i asfaltĂłw modyfikowanych
ImageImage
ImageImage
ImageImage

opis
Skrapiarki bitumĂłw RZ 5-11
Skrapiarka RZ 5000/11000 jest urzÄ…dzeniem przeznaczonym do zabudowy na podwoziu samochodu dwu- lub trzyosiowego. Przystosowana do skrapiania emulsjami a
sfaltowymi, asfaltami lub asfaltami modyfikowanymi o temperaturze maksymalnej do 240°C (wersja z ogrzewaniem pośrednim). Dostępna również wersja z ogrzewaniem bezpośrednim umożliwiająca pracę z emulsjami i asfaltami do temperatury 200°C. Producentem urządzenia jest czeska firma KOBIT posiadająca certyfikaty ISO 9001, ISO 9002.

Opis techniczny:

Zbiornik
Pojemność zbiornika od 5000 do 11000 litrów. Spawany z blachy nierdzewnej o grub. 4mm. Posiada grodzie przeciwspiętrzające, podgrzewanie, mocowanie do podwozia, wskaźnik poziomu, górny właz i dolny otwór spustowy. Wielkość dopasowywana do konkretnego podwozia (10% pojemności zbiornika pozostawione na ewentualność spieniania materiału.) Zbiornik wykonany jest z materiałów spełniających wymogi przepisów ADR. Osprzęt, urządzenia regulacyjne, zlokalizowane są w tylnej, technologicznej części zbiornika zasłaniane są opuszczaną roletą. Sterowanie zaworami jest łatwo dostępne z tylnej platformy. Cały układ kontrolny i urządzenia pomiarowe są czytelne i dobrze widoczne. Użyte materiały są dostosowane do warunków pracy przy wysokiej temperaturze. Głównym elementem jest pompa emulsji z rozdzielaczem kierunkowym, zaworami i filtrami. W całym układzie znajdują się dwa filtry: jeden na rozdzielaczu ssącym
ze źródła, drugi na wtłaczaniu do listwy. Wydajność pompy regulowana jest według zadawanych parametrów.
Urządzenie może pracować w jednym z trybów:
skrapianie ze zbiornika
skrapianie z zewnętrznego zbiornika
cyrkulacja w zbiorniku
cyrkulacja przez listwÄ™ skrapiajÄ…cÄ…
pełnienie i opróżnianie zbiornika
przepompowywanie do innego zbiornika
skrapianie ręczne lancą.

Izolacja Izolacja zbiornika o grubości 80 mm (na życzenie izolacja do 120mm) z wysokiej jakości materiałów izolacyjnych. Osłona zbiornika standardowo z blachy aluminiowej (na życzenie nierdzewnej).

Podgrzewanie
Dla wersji 240°C - pośrednie przez cyrkulujące medium grzewcze - podgrzany olej. Zapewnia uzyskanie maksymalnej temperatury odpowiedniej dla nowoczesnych asfaltów modyfikowanych. Dodatkowo listwa, pompa bitumu oraz filtry są podgrzewane przez wymiennik.
Dla wersji 200°C - bezpośrednie podgrzewanie planikiem olejowym. Rura grzewcza wylotowa w zbiorniku. Obydwa rozwiązania zapewniają pełną regulację przez termostat.

Sterowanie W wersji podstawowej sterowanie półautomatyczne tzn. ciśnienie jest kontrolowane przez komputer wg. zadanych wartości a obsługa utrzymuje prędkość pojazdu wg. wskazań na monitorze w metrach na minutę. Wszystkie pozostałe parametry ustawiane są z tylnej platformy: włączenie- wyłączenie, rozsuwanie listwy, podnoszenie listwy, jednostka napędowa, natrysk, zmiana nastawienia wartości ciśnienia.
Na życzenie pełny automat: ustawiona dawka jest automatycznie utrzymywana niezależnie od zmian prędkości. Możliwość archiwizowania danych : praca w m/km przy skrapianiu, położone m2, zużycie materiału w kg. Sterowanie wszystkich funkcji z kabiny pojazdu.

Instalacja elektryczna zgodna z ADR

Skrapianie Listwa składa się z dwóch ramion z układem obiegowym. Ramiona rozsuwają się w obie strony (prawo, lewo), każda z nich sterowana jest niezależnie, uchwycone za pomocą zamka oraz listwy zębatej umieszczonej na głównym nośniku listwy. W stanie złożonym szerokość listwy 2m (opcja 2,5 m), po rozłożeniu maksymalnie 4 m (opcja 5 m). Podczas rozwierania / przeciągania listwy dysze podłączają i rozłączają się automatycznie. Dysze rozmieszczone są co 100 mm.

Napęd od hydrauliki podwozia lub silnika pomocniczego HATZ

Hydraulika
Wysokiej klasy układy hydrauliczne LINDE i DANFOSS. W układach siłowych użyta została regulowana hydraulika wysokiej mocy napędzająca główny układ technologiczny. Do sterowania układu rozszerzania i składania listwy użyto układów hydraulicznych DANFOSS

Parametry
Dozowanie: 0,22- 5,4 kg/m2
Prędkość: 1,8- 3,4 km/ h
Pojemność zbiornika: 5000 - 11000l
Maksymalne ciśnienie skrapiania: 6 bar
Temperatura robocza: 200°C lub 240°C
Maksymalna szerokość skrapiania: 4000/5000 mm
Minimalna szerokość skrapiania: 250 mm
Ilość dysz:42 / 52

WyposaĹĽenie dodatkowe:
lanca do skrapiania ręcznego
szerokość listwy z rozszerzeniami do 5 m
sterowanie - pełny automat
izolacja 120mm


firma Kobit jest jeszcze producentem sprzętu komunalnego tj:
Cysterny Cysterny asenizacyjne Cysterny kombinowane Myjki
PĹ‚ugi Posypywarki Ĺšmieciarki Zamiatarki uliczne Zamiatarki doczepne Inne urzÄ…dzenia
----
Firma Madro
Image
Remonter na podwoziu samochodowym RS2000A

Masa własna: 2800 kg
Masa całkowita: 11500 kg
Pojemność zbiornikĂłw grysu: 4 m³
Pojemność zbiornika emulsji: 1 m³
Wysięgnik: składany 4,3 m
Silnik: wysokoprężny URSUS AD3.152 o mocy 34,6 kW
Palnik olejowy uruchamiany elektrycznie o mocy 52 kW
Dmuchawa Robuschi o wydajnoĹ›ci 5,6 m³/min
WyposaĹĽenie dodatkowe: grzaĹ‚ki elektryczne do podtrzymywania temperatury, termostat, oĹ›wietlenie pola roboczego, zbiornik z wodÄ… o poj. 0,4 m³


Image
Masa własna: 5200 kg
Masa całkowita: 13500 kg
Pojemność zbiornikĂłw grysu: 4 m³
Pojemność zbiornika emulsji: 1 m³
Wysięgnik: składany 4,3 m
Silnik: wysokoprężny o mocy 34,6 kW
Palnik olejowy uruchamiany elektrycznie o mocy 52 kW
Dmuchawa o wydajnoĹ›ci do 7 m³/min
Sterowanie z pulpitu przy głowicy roboczej
WyposaĹĽenie dodatkowe: grzaĹ‚ki elektryczne do podtrzymywania temperatury, termostat, oĹ›wietlenie pola roboczego, zbiornik z wodÄ… o poj. 0,4 m³
i inne
więcej na:
http://www.budromet.com.pl/

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Sob, 04.03.2006, 12:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 707
Miejscowość: Ode mnie
Post 
Dobrze piszesz ale na drogach gdzie jest pełno dziur jakoś rzadko albo wogóle widuje się takie maszyny i robotników... :evil: Az łezka mi się kręci jak pomyśle o asfaltach np. w niemczech

_________________
STOP "Leśnym skrzatom"


Sob, 04.03.2006, 12:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
Skrapiarki wyglÄ…dajÄ… jak cysterny na mleko :mryellow: :mryellow:


Mason napisał(a):
rzadko albo wogĂłle widuje siÄ™ takie maszyny i robotnikĂłw...

u mnie widuje sie taki co roku bo co roku w tym samym miejscy robią sie dzuiry. Te maszyny tak naprawde zasypują dziuru troche kamieniami i sołą i nie mija rok i znowu jest to samo :roll: :roll: :? :?


Sob, 04.03.2006, 17:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
Szakall69 napisał(a):
Skrapiarki wyglÄ…dajÄ… jak cysterny na mleko :mryellow: :mryellow:


Mason napisał(a):
rzadko albo wogĂłle widuje siÄ™ takie maszyny i robotnikĂłw...

u mnie widuje sie taki co roku bo co roku w tym samym miejscy robią sie dzuiry. Te maszyny tak naprawde zasypują dziuru troche kamieniami i sołą i nie mija rok i znowu jest to samo :roll: :roll: :? :?


dokładnie zgadzam się z Tobą
:evil: może jakby sypali coś lepszego to by i było lepiej, ale to niestety oszczędzają na wszystkim :(

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Sob, 04.03.2006, 17:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
ixxos napisał(a):
oszczędzają na wszystkim

dokładnie tak - mój ojciec pracuje w kamieniołomi i widzi co sie dzieje - zamiast pożądnego grysu biorą najtańszy kamień który tak naprawde nadaje sie na drogi szutrowe a nie asfaltowe :roll: :roll:
Poza tym aby droga wytrzymała kilka lat ( :/ :/ ) w Polsce trzeba zrobić cały pas a nie lepić dziury tego typu maszynami bo to nic nie daje :? :? tu trzeba porządnych walców i innych tego typów pojazdów :| :|


Nie, 05.03.2006, 16:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 707
Miejscowość: Ode mnie
Post 
Kase na drogi bierą z podatków nawet w cenie paliwa jest opłata drogowa a co roku tylko byle jak łatają drogi :twisted: a po zimie dziury szybciej wracają niz niz je załatano. KOSZMAR :/

_________________
STOP "Leśnym skrzatom"


Nie, 05.03.2006, 17:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Mason napisał(a):
Kase na drogi bierÄ…


Biorą chłopie, biorą :!: skąd żeś Ty się wyrwał z taką gwarą :?

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Nie, 05.03.2006, 23:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
Wilu napisał(a):
skąd żeś Ty się wyrwał z taką gwarą

z Baru "BŁĘKITNA OSTRYGA" :mryellow: :mryellow:


Pon, 06.03.2006, 10:40
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post RINCHEVAL
Image
http://www.rincheval.com/

A tu mam pare skrapiarek firmy Rincheval
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Pon, 14.08.2006, 1:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Fajnie, że koło mnie do dziś niektóre dziury nie są naprawione :roll: Dzięki temu utwierdzam się w myśli, że sam mieszkam w "dziurze" :lol:

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Pon, 14.08.2006, 7:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
najbardziej podobają mi się te na ciężarówkach Iveco i MB z przoodu beczka na smołe a z tyłu chyba na żwir pojemnik

Witam nowego forumowicza 8)

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Pon, 14.08.2006, 8:24
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post 
Jeśli chodzi o kombajny skrapiarkowe z zasobnikiem na kruszywo to podobno w Polsce są tylko dwa takie pojazdy jednym z nich dysponuje firma drogowa ze Śląska EUROVIA Polska S.A http://www.eurovia.pl/index.php
Image
Kombajn na Renault Premium - Skrapiarka z rozsypywaczem grysĂłw VIASEALER 26 5000l/ 6m3

I ja witam Starych wyjadaczy forumowych :lol:


Pon, 14.08.2006, 10:29
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post 
Image
Image

Skrapiarka z elektronicznym sterowaniem umożliwiającym bardzo dokładne programowanie dozowania emulsji w zakresie od 0,3 do 4,0 kg/m2. Posiada zbiornik o pojemności maks. 12.000 I. Temperatura robocza emulsji regulowana jest automatycznie poprzez ogrzewanie olejowe. Maksymalna szerokość robocza belki spryskującej wynosi 6400 mm. Stosowana jest do wykonywania utrwaleń powierzchniowych oraz skropień międzywarstwowych. Ponadto, poprzez podłączenie lancy, istnieje możliwość wykonywania remontów cząstkowych "grysami na sucho". Skrapiarka ma także zastosowanie do skrapiania dróg tłuczniowych i wykonywania na nich powierzchniowych utrwaleń. Doczepny rozsypywacz grysu pozwala dozować kruszywo na szerokości od 0,25 do 3,5 m w zakresie od 2,0 do 20,0 kg/m2, niezależnie od jego granulacji.

Image
Image
Image

Kombajn drogowy z elektronicznym sterowaniem umożliwia dokładne programowanie dozowania emulsji w zakresie od 0,3 do 4,0 kg/m2. Posiada ogrzewany zbiornik o pojemności 13.000 I. Belka spryskująca umożliwia wykonanie jednokrotnego sprysku emulsji od 0,25 i wielokrotność do 3,0 m szerokości.

Kombajn drogowy posiada w jednym zestawie oprócz zbiornika na emulsję, zbiornik na grys o pojemności maks. 8,0 m3 z własnym załadunkiem grysu z samochodu wyładowawczego poprzez taśmociąg. Cały zestaw obsługiwany jest przez dwie osoby.

Kombajn drogowy ma szerokie zastosowanie do utrwaleń powierzchniowych, skropień międzywarstwowych, a w szczególności do remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych w technologii powierzchniowego utrwalenia i likwidacji spękań.


Pon, 14.08.2006, 11:22
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post Skrapiarka WEIRO - TM 804 SH
Skrapiarka WEIRO - TM 804 SH
Samobieżna skrapiarka do zastosowania ze wszystkimi gatunkami emulsji bitumicznych zgodnie z Normą German Standard DIN 1995 włącznie z częścią 3 klasa lepkości materiałów
Image
Image

Dane techniczne podwozia

* 4 kołowe podwozie z napędzaną tylną osią,
* napęd hydrauliczny kół tylnych,
* silnik Diesla YANMAR 3-Cylindrowy, Typu 3 TNE 82 A-SA, chłodzony cieczą,
* Rozrusznik elektryczny,
* Sztywna oś przednia ze skrętem hydraulicznym,
* Bezstopniowa regulacja prędkości roboczej od 0-18 km/h,
* Pojemność zbiornika emulsji około 800 l,
* Wymiary: około 3.300 x 1.500 x 1.700 mm (Dł. x Szer. x Wys.,)
* Waga robocza około 1.400 kg.
Funkcje:

* Samo - napełnianie z zewnętrznych zbiorników i beczek
* Układ ogrzewania zbiornika z regulacją temperatury
* Pełna cyrkulacja emulsji w rurach i wężach
* Ręczne spryskiwanie lancą
* DuĹĽy obszar spryskiwania, konstrukcja belki zapewnia czyszczenie dysz i zachodzenie na siebie poszczegĂłlnych strumieni.
* System czyszczenia sprężonym powietrzem całego układu obiegu emulsji, belki spryskowej i dysz zawarta w wersji standardowej

WyposaĹĽenie standardowe :

* Pompa zębata z zaworem regulacji ciśnienia
* Manometr ciśnienia spryskiwania
* Ssak z wężem do napełniania
* Lanca ręczna z wężem o dł. 4 m
* Dwa siatkowe filtry w obiegu lepiszcza
* Palnik ze sterowaniem termoelektrycznym i wszelkimi niezbędnymi funkcjami takimi jak automatyczna regulacja temperatury wł. wył. palnika oraz nastawą temperatury.
* Instalacja gazowa wykonana zgodnie z przepisami BHP German GGVS.
* Automatyczne wyłączanie palnika gazowego w przypadku niskiego poziomu emulsji w zbiorniku
* WskaĹşnik temperatury emulsji
* Belka spryskowa z osłonami, cylinder pneumatyczny do centralnego wł. / wył. wszystkich załączonych dysz, max szerokość spryskiwania 180 cm na wysokości 20 cm, inne szerokości spryskiwania na życzenie
* Wysokość spryskiwania ustawiana mechanicznie przed spryskiwaniem
* Dwa niezaleĹĽne systemy hamulcowe

Osprzęt na specjalne zamówienie za dodatkową opłatą

* Szybkozłącze montowane z przodu do zamontowania dodatkowego osprzętu roboczego systemu MULTICAR )
* Indywidualnie włączane dysze spryskujące, każda dysza otwierana i zamykana włącznikiem elektro-pneumatycznym zamontowanym na pulpicie operatora.
* Dodatkowe przedłużenie belki spryskowej zapewniające max. szerokość spryskiwania 2,40 m.
* Tempomat urządzenie mechaniczne pozwalające na wstępne ustawienie stałej prędkości pracy.
* Gazowe podgrzewanie pompy emulsji
* Prędkościomierz wyskalowany dla niskich prędkości, pomiar prędkości i odległości podczas spryskiwania emulsją, wyświetlacz cyfrowy prędkości ( m/min. ) i odległości ( m/min ),obudowa odporna na wpływy atmosferyczne
* Montowany z przodu mieszalnik bitumenu z kotłem do podgrzewania, mieszania i natryskiwania krawędzi i złącza dywanika asfaltowego Bitumenem. Do wykonania tych prac na mieszalniku zamontowano specjalna głowicę, która może mieć wstępnie � mechanicznie wyregulowaną wysokość, kąt i położenie poprzeczne.
* Szczotka mechaniczna FKM 165 HU 520 montowana z przodu,
* Licznik motogodzin silnika Diesla
* Obrotowa lampa ostrzegawcza


Pon, 14.08.2006, 11:26
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post 
Image

http://www.schaefer-technic.com/de/produkte.htm

A teraz przykład paru kombajnów remonterów itp Niemieckiego producenta
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
UrzÄ…dzenia do fugowania drĂłg
Image
Image
Image
Image
Image


Pon, 14.08.2006, 12:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
te w postaci ciągnik +naczepa są świetne, bardzo nietypowe kostrukcje

Widze ĹĽe jesteĹ› specjalista od spraw drogowych
:twisted:

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Pon, 14.08.2006, 12:32
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post 
A teraz troche Amerykańskiego skrapiania :lol:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Czasami trzeba czymś dowozić bitumen np do kombajnów drogowych
Image
Image


Pon, 14.08.2006, 13:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
A mi się wydaję, że te skłądy ciągnik + naczepa to tylko u nas sa nietypwe konstrukcje. U mnie np. jeździ jakiś stary Star ciągnie przyczepę z tym "czymś" czarnym i potem sypią grysem. Kiedyś jeszcze jak łatali to używali do walcowania takiego małego walca na którego mówili "Kubuś" :wink:

Fajnie, że jest ktoś kto się na tym zna :D W razie czego wiadomo kogo pytać.

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Pon, 14.08.2006, 13:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 271
Miejscowość: Sosnowiec
Post 
Może to i fajnie wygląda, ale zasypywanie dziur w drogach kamyczkami na lepik, to nie jest dobry pomysł, bo kamyczki te zanim się przykleją do lepiku, to mija trochę czasu, i sa one "zabierane" przez kołą samochodów, przyklejają się do nadwozia i cięzko jest później to usunąć... wiem coś na ten temat, bo jak teraz byłem na wichurze to własnie tak łatali drogę, żenada... a później trzeba było z karoserii usuwać to co miało być na drodze... :/

_________________
Wielki miłośnik
- Scanii R i T
- Volvo FH12 i FH16
- FIAT'a
- MKS'u Dąbrowa Górnicza
- Philadelphi 76ers
- Carlsberga i Lecha
- Gronhoelma i Hołowczyca
- STAR WARS i LotR'a...


Czw, 24.08.2006, 9:46
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Świdnica
Post 
Image


Nie, 03.09.2006, 11:25
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018