FILM:http://www.motorvision.de/videos/audi-quattro-der-erste-allrad-sportwagen-der-geschichte-erobert-die-winterlichen-strassen-der-alpen,1672.htmlCytuj:
Od momentu wejścia na rynek Quattro (oznaczony wewnętrznym symbolem 85) stał się jednym z najlepszych samochodów rajdowych. Tajemnica sukcesu tkwiła w napędzie na 4 koła, znakomicie poprawiającym właściwości jezdne oraz dobrych kierowcach, których zaangażowała, potrzebująca sukcesów, firma Audi. Sprytnym posunięciem był stały napęd na 4 koła bez możliwości odłączania i międzyosiowy mechanizm różnicowy. Pojazd napędzał 5-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,1 l z turbosprężarką i chłodnicą powietrza, układem wtryskowym paliwa K-Jetronic oraz bezstykowym układem zapłonowym. Moc silnika wynosiła początkowo 150, potem 170 i 200 KM, prędkość 222 km/h, a czas rozpędzania do 100 km/h - 7,1 s. Oprócz wersji rajdowej o mocy 306 KM, nazwanej Audi Sport Quattro, produkowano również wersję drogową. Zasługą Audi i jej ówczesnego szefa działu rozwoju, Ferdinanda Piëcha, była popularyzacja napędu na 4 koła. Wyprodukowano około 11 500 sztuk Quattro. Pierwszy seryjny samochód sportowy z napędem na 4 koła Jensen FF z powodu wysokiej ceny nie zdobył takiej popularności jak Audi Quattro. Wślady niemieckiej firmy poszli inni producenci. Od 1985 r. napęd na 4 koła jest oferowany jako opcja również w innych modelach Audi.
(C) Wikipedia
Histomobile.com
Cartype.com
Conceptcarz.com
Flickr.com
Autoautomobiles.narod.ru
Carsbase.com
Iedei.wordpress.com
Motorvision.de
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000
PODBIELSKI Zdzisław - Samochody Republiki Federalnej Niemiec; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987