Obecny czas: Sob, 27.04.2024, 23:42




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1957-1959 DeSoto Firesweep 
Autor Wiadomość
Online
Awatar użytkownika

Postów: 7498
Miejscowość: Warszawa
Post 1957-1959 DeSoto Firesweep
1958 DeSoto Firesweep Sportsman 4d (hardtop sedan)
Image Wikipedia.org

1957 DeSoto Firesweep Sedan 4d
Image Wikipedia.org

1957 DeSoto Firesweep Sportsman 2d (hardtop coupé)
Image Wikipedia.org

1958 DeSoto Firesweep Sportsman 2d (hardtop coupé)
Image Wikipedia.org
Image
Image Auta5p.eu

1959 DeSoto Firesweep Explorer 4d (kombi)
Image Wikipedia.org

1959 DeSoto Firesweep Sportsman 2d (hardtop coupé)
Image Pinterest.com

1959 DeSoto Firesweep convertible (cabrio)
Image Facebook.com/Kizzle Laflare
Cytuj:
DeSoto Firesweep to samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką DeSoto w latach 1957–1959.

W połowie lat 50. w USA rynek samochodów klasy wyższej bardzo się zagęszczał. Coraz więcej marek oferowało modele w coraz szerszym zakresie cen, wykraczając poza tradycyjne grupy klientów, do których adresowały swoje produkty. Przykładem takiej ekspansji jest pojawienie się modelu Firesweep u DeSoto w roku 1957. Od przedniej szyby w tył, nadwozie samochodu było zgodne z dwoma pozostałymi modelami, Firedome i Fireflite natomiast błotniki przednie i maska pochodziły od tańszego Dodge'a.

Różnica ta była widoczna od razu i konkurencja nie omieszkała zwracać na to uwagi. Od "mniejszego brata" pochodził również silnik - 325-calowy V8, połączony z jedynie dwugardzielowym gaźnikiem. Wyposażeniem standardowym była ręczna, 3-biegowa skrzynia manualna, za dopłatą dostępna była automatyczna skrzynia biegów "Torqueflite", gdzie zakresy pracy wybierało się przy pomocy przycisków, a nie konwencjonalnej dźwigni (jedno z charakterystycznych rozwiązań samochodów z Korporacji Chryslera w połowie lat 50.).

Lifting
W roku modelowym 1958 wprowadzono kosmetyczne zmiany, z których najbardziej widoczna było przejście z zastosowania jednej pary reflektorów na dwie pary - trend wspólny dla prawie całego rynku motoryzacyjnego w Stanach Zjednoczonych. Zmienił się również kształt ozdobnych listew na boku nadwozia, między którymi mógł znajdować się jeden z dwóch lub trzech lakierów. Niestety sprzedaż samochodów z rocznika '58 spadła u wszystkich producentów, z powodu pierwszej powojennej recesji gospodarczej.

Dotknęło to bardziej DeSoto, wokół którego krążyć zaczynały plotki o bliskim zarzuceniu produkcji marki przez Korporacje Chryslera, a także zła opinia, jaką zebrał składany w pośpiechu, przez co szybko korodujący rocznik 1957. Wiosną 1958 dostępna jest Wiosenna Specjalność (en Spring Special) - DeSoto z dodatkowymi listwami ozdobnymi na klapie bagażnika i wokół wnęki na tablicę rejestracyjną, oraz kilka nowych kolorów w palecie barw lakierów. Oferta ta służy zwiększeniu sprzedaży po etapie pierwszego zachwytu nowym modelem.

Koniec produkcji
W roku 1959 odświeżono przód DeSoto poprzez zastosowanie nowych błotników z reflektorami w linii grilla. Firesweep oderwał się od widocznego pokrewieństwa z Dodge'em, ponieważ nowe błotniki pochodziły od Chryslera jak w obu droższych DeSoto. Do napędu służył wykorzystywany w wielu markach Korporacji Chryslera silnik V8 o pojemności 361 cali sześciennych (ok. 6 litrów), o mocy 295 KM przy 4600 obrotach na minutę. Wobec dalszego spadku sprzedaży, przystąpiono do cięcia kosztów, i zrezygnowano z Firesweep na rok 1960.

Produkcja w Australii
Samochód był również produkowany w Australii w formie montażu CKD w fabryce Chrysler Australia w Mile End w latach 1958-1960. Rocznik 1958 posiadał silnik V8 350 cu in, a rocznik 1959 V8 361 cu in. Na rynku australijskim został zastąpiony przez lokalny model Dodge Phoenix.

Dane techniczne
Producent: DeSoto, Commerce (k. Maywood), hrabstwo Los Angeles, Kalifornia, Stany Zjednoczone
Chrysler Australia, Mile End, Australia (1958-1959)
Okres produkcji: 1957-1959
Segment: E
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
4-drzwiowy hardtop sedan
2-drzwiowe hardtop coupé
2-drzwiowe cabrio
5-drzwiowe kombi
Silniki: benzynowe, czterosuwowe, gaźnikowe, wolnossące, widlaste 8-cylindrowe, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzone cieczą
V8 325 cu in (5.3 L) 264 KM (194 kW) przy 4400 obr./min (1957)
V8 350 cu in (5.7 L) 280 KM (260 kW) przy … obr./min (1958)
V8 361 cu in (5.9 L) (1959) 295 KM (… kW) przy 4600 obr./min
Układ zasilania: gaźnik 2-gardzielowy Stromberg, wolnossący
Pojemność skokowa: 5735 ccm (1958 350 cu in)
Średnica cylindra: 103,2 mm (1958 350 cu in)
Skok tłoka: 85,9 mm (1958 350 cu in)
Moc maksymalna: 264 KM (194 kW) przy 4400 obr./min (1957 325 cu in)
280 KM (206 kW) przy 4600 obr./min (1958 350 cu in)
295 KM (217 kW) przy 4600 obr./min (1959 361 cu in)
Maksymalny moment obrotowy: 515 Nm przy 2400 obr./min (1958 350 cu in)
Stopień sprężania: 10,0 (1958 cu in)
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa (drążek pod kierownicą)
PowerFlite automatyczna 2-biegowa
TorqueFlite automatyczna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Rozstaw osi: 3099 mm (1958 Sportsman 2d)
Masa własna: 1660-1810 kg
Poprzednik: DeSoto Firedome
Następca: DeSoto Fireflite
DeSoto Adventurer
Pokrewne: Chrysler Windsor
Dodge Coronet
Plymouth Belvedere



(C) Wikipedia.org
Auta5p.eu
Pinterest.com
Facebook.com/Kizzle Laflare

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 07.03.2024, 16:11
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018