Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer" https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=35700 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kulikowski [ Pon, 07.01.2008, 0:12 ] |
Temat postu: | Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer" |
Volkswagen KdF / Käfer (C) Howstuffworks.com (C) Motoleasing.pl Cytuj: 1938-1979 Volkswagen Käfer 1200 / 1200A / 1302 / 1303 (D) Wyprodukowano w Niemczech: 16 255 500 szt. Pochodne: terenowy KĂĽbelwagen typ 82 (25 tys. szt. w 1938-1945), amfibia Schwimmwagen typ 166 (17 tys. szt. w 1938-1945), sportowy Karmann- Ghia, dostawczy Transporter I i II (1955-1983) Dane techniczne Nadwozie: 2- drzwiowe, 4-5- miejscowe Silnik: 4-suwowy, gaĹşnikowy, 4-cylindrowy w ukĹ‚adzie przeciwsobnym (boxer), umieszczony z tyĹ‚u, napÄ™dza koĹ‚a tylne Ĺšrednica cyl. Ă— skok tĹ‚oka: 75 Ă— 64 / 77 Ă— 64 / 77 Ă— 69 / 83 Ă— 69 mm Pojemność skokowa: 1131 / 1192 / 1285 / 1493 cm3 Moc maksymalna: 18 / 25 / 29 / 32 kW (25 / 34 / 40 / 44 KM) przy 3300 / 3600 / 4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 82 / 87 / 100 Nm przy 2000 obr/min StopieĹ„ sprężania: 5,8 / 7,0 / 7,3 / 7,5 Paliwo: o LO 86 / 87 / 91 Skrzynia przekĹ‚adniowa: 4-biegowa, synchronizowana Zawieszenie przednie: krĂłtkie wahacze wleczone, pakiety drÄ…ĹĽkĂłw skrÄ™tnych umieszczone w dwĂłch poprzecznych rurach noĹ›nych, amortyzatory teleskopowe, stabilizator Zawieszenie tylne: oĹ› Ĺ‚amana, wahacze podĹ‚uĹĽne, drÄ…ĹĽki skrÄ™tne, amortyzatory teleskopowe Hamulce: dwuobwodowe, bÄ™bnowe na 4 koĹ‚a, mechaniczny hamulec rÄ™czny dziaĹ‚a na koĹ‚a tylne Ogumienie: o wymiarach 155 SR 15 lub 5.60-15 / 175/70 SR 15 DĹ‚ugość Ă— szerokość Ă— wysokość: 4060 Ă— 1550 Ă— 1500 / 4110 Ă— 1585 Ă— 1500 mm Rozstaw osi: 2400 / 2420 mm Rozstaw kół przednich (tylnych): 1305 (1288) mm Masa wĹ‚asna: 720-840 kg Masa caĹ‚kowita: 1110-1200 kg PrÄ™dkość maksymalna: 110 / 115 / 120 / 125 km/h ZuĹĽycie paliwa: 7,5 / 8,2 l/100 km przy v=90 km/h (C) Howstuffworks.com Motoleasing.pl JEĹ»EWSKI WiesĹ‚aw; JeĹĽdĹĽÄ™ samochodem Volkswagen. Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1984 PODBIELSKI ZdzisĹ‚aw; Pojazdy Republiki Federalnej Niemiec. Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1987 Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000 |
Autor: | konchma [ Śro, 09.01.2008, 21:26 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
Ferdynand PORSHE Jak wymyslil Carrere to sie na nim wzorowal |
Autor: | kulikowski [ Śro, 09.01.2008, 22:06 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
Projekt nadwozia Ferdynand Porsche ukradł Hansowi Ledwince z Tatry (prototyp 97). Volkswagen przegrał długi proces o prawa autorskie i w 1961 roku zapłacił wysokie odszkodowanie Tatrze. Wtedy Volkswagen wpadł w głęboką recesję, a pomogło mu odkupienie Audi od Mercedesa i kupno NSU. |
Autor: | konchma [ Śro, 09.01.2008, 22:11 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
Ktorego nadwozia ? Porsche czy Garbaty. |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 09.01.2008, 22:38 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
Ale odkop |
Autor: | kulikowski [ Pią, 11.01.2008, 1:32 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
@konchma - chodzi o Garbusa. 1969 1974 (C) Flickr.com |
Autor: | kulikowski [ Pią, 15.01.2010, 11:42 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
1940 Volkswagen KdF Cytuj: 1945: 1100 1951: 1200 1954: 1200 1963: 1300 Genialny konstruktor samochodowy Ferdynand Porsche opracowaĹ‚ pierwszy projekt volkswagena juĹĽ w latach kryzysu gospodarczego, a Ĺ›ciĹ›lej mĂłwiÄ…c w 1932 r. W 1936 r. na wystawie samochodĂłw w Berlinie Porsche przedstawiĹ‚ dwa prĂłbne pojazdy oznaczone jako model 3. Producenci samochodĂłw krytykowali ksztaĹ‚t samochodu i jego ogĂłlnÄ… koncepcjÄ™, uwaĹĽajÄ…c jÄ… za zbyt drogÄ…. Volkswagen miaĹ‚ być sprzedawany za cenÄ™ poniĹĽej 1000 marek, a Porsche nie potrafiĹ‚ go wyprodukować poniĹĽej 1200 marek. WyjechaĹ‚ wiÄ™c do Detroit, aby zapoznać siÄ™ z amerykaĹ„skim przemysĹ‚em samochodowym i produkcjÄ… seryjnÄ…. Do swojej nowej fabryki Porsche zakupiĹ‚ w Ameryce obrabiarki, prasy i automaty za kwotÄ™ 50 milionĂłw marek. KamieĹ„ wÄ™gielny pod nowÄ… fabrykÄ™ poĹ‚oĹĽono 26 maja 1938 r., a w 1939 r. ukazaĹ‚a siÄ™ pierwsza seria liczÄ…ca 20 000 sztuk. SamochĂłd volkswagen miaĹ‚ wbudowany z tyĹ‚u 4-cylindrowy, chĹ‚odzony powietrzem silnik, z tĹ‚okami przeciwbieĹĽnymi, o pojemnoĹ›ci 1131 cm3, osiÄ…gajÄ…cy moc 17,8 kW (24 KM) przy 3000 obr/min. Wentylator napÄ™dzaĹ‚ chĹ‚odzÄ…ce powietrze na bogato uĹĽebrowione cylindry. ChĹ‚odnica oleju zapewniaĹ‚a dobre wĹ‚asnoĹ›ci smarowe oleju, tak ĹĽe samochĂłd mĂłgĹ‚ utrzymywać staĹ‚Ä… prÄ™dkość 100 km/h. Skrzynia biegĂłw miaĹ‚a cztery stopnie i byĹ‚a poĹ‚Ä…czona we wspĂłlnym bloku z mechanizmem różnicowym. RamÄ™ volkswagena tĹ‚oczono ze stalowej blachy. OĹ› przednia skĹ‚adaĹ‚a siÄ™ z dwĂłch poĹ‚Ä…czonych rur, w ktĂłrych znajdowaĹ‚y siÄ™ piĂłrowe drÄ…ĹĽki skrÄ™tne. Wahliwe półosie kół tylnych byĹ‚y umocowane szerokimi pasami, poĹ‚Ä…czonymi z przestawianymi drÄ…ĹĽkami skrÄ™tnymi o przekroju koĹ‚owym. Amortyzatory teleskopowe dziaĹ‚aĹ‚y dwustronnie. Ten najbardziej udany niemiecki samochĂłd pod wzglÄ™dem liczby wyprodukowanych sztuk i nieustajÄ…cej popularnoĹ›ci przeĹ›cignÄ…Ĺ‚ nawet legendarna „blaszanÄ… ElĹĽbietkÄ™" Forda. ChociaĹĽ produkowany jest do dzisiaj, jego pierwsze modele zaliczamy juĹĽ do weteranĂłw. (C) AutoIllustation.co.uk (C) EN.Wikipedia.org (C) Static.howstuffwork.com (C) The-Blueprints.com (C) KHulsey.com (C) Autokult.pl (C) Stare-samochody.eu (C) Stare samochody. Wydawnictwo "Sport i Turystyka:, Warszawa, 1981 (C) JEĹ»EWSKI WiesĹ‚aw; JeĹĽdĹĽÄ™ samochodem Volkswagen. Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1984 (C) PODBIELSKI ZdzisĹ‚aw; Pojazdy Republiki Federalnej Niemiec. Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1987 (C) RYCHTER Witold; Dzieje samochodu. Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1987 (C) ROEDIGER Walter; Hundert Jahre Automobil. Urania-Verlag, Lepzig-Jena-Berlin, 1988 (C) Samochody historyczne i współczesne; Poligraficzna Spółdzielnia Pracy "Zespół", Warszawa, 1978 (C) Samochody stulecia. Prego, Warszawa, 2000 |
Autor: | sl65amg [ Pią, 15.01.2010, 12:22 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
RR ltd Co. napisał(a): Ale odkop i nie trzeba nic wiecej pisac |
Autor: | kulikowski [ Nie, 21.11.2010, 23:19 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
1938 Volkswagen KdF sedan: (C) Speedace.info (C) Moto.pl 1941 Volkswagen KdF cabrio: 1941 Volkswagen KdF 4x4 (oficerski): (C) Luiscezar.blogspot.com 1941 Volkswagen KdF pickup: (C) Luiscezar.blogspot.com (C) Allaircooled.com (C) Carblueprints.info 1948 Volkswagen 1100 cabrio: (C) Seriouswheels.com wersja rajdowa: (C) Speedace.info Volkswagen 1302 cabrio: (C) Moto24.tv (C) Speedace.info Moto.pl Luiscezar.blogspot.com Seriouswheels.com Moto24.tv Allaircooled.com Carblueprints.info |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 22.11.2010, 9:28 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
odkop #2, ale temat zacny, mimo, ĹĽe bardzo chaotyczny - ani uporzÄ…dkowany chronologicznie, ani statystycznie Propozycje: @kulikowski: weĹş no to nieco ogarnij... @mods moĹĽe zamiast mylÄ…cego "Herbiego" przemianujcie ten temat na jakiĹ› bardziej przystajÄ…cy i jednoznaczny, proszÄ™ |
Autor: | kulikowski [ Pon, 23.01.2012, 12:24 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
FILM: http://www.mototube.pl/film/7349/volkswagen-beetle---historia-nietuzinkowego-modelu/ (C) Carblueprints.info Cartype.com Pre67vw.com Mototube.pl |
Autor: | kenji [ Pon, 23.01.2012, 22:28 ] |
Temat postu: | Re: Herbie |
RR, dwa posty wyżej - już możesz zmienić nazwę |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 23.01.2012, 22:36 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer" |
Historia często szykuje niespodzianki |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 26.09.2012, 9:38 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer" |
giifoto via FB |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 31.01.2014, 9:21 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer" |
http://ranwhenparked.net/ |
Autor: | haidek [ Czw, 20.03.2014, 11:26 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer |
De Agostini wypuściło właśnie modelik 1303 w cabrio skala 1:8 do złożenia, czerwony dokładnie taki jak na zdjęciu które pokazuje kolega kulikowski. Fajna inicjatywa. Tutaj strona kolekcji: http://www.kolekcjagarbus.pl/?utm_sourc ... gn=deamenu I kilka fotek: |
Autor: | Bladyhel [ Pon, 31.03.2014, 12:42 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer |
Nieźle wygląda ten Garbus, tylko czemu z przodu ma taką dziwną rejestrację (fotoszopową?), podczas gdy tylna wygląda na prawidłową polską |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 31.03.2014, 14:41 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer |
Tylna też wygląda jak z PS. Ale to taki drobiazg. Zawsze można zrobić własną. Choop się na tym zna |
Autor: | Jamci [ Śro, 02.04.2014, 16:15 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer |
A o takim projekcie ktoś z Was słyszał: VW Dannenhauer ? Nie, nie jest to Porsche 356 Więcej informacji: http://automuseum.volkswagen.de/196.html http://volkswagenutah.wordpress.com/201 ... nnenhauer/ |
Autor: | Bladyhel [ Sob, 05.04.2014, 23:36 ] |
Temat postu: | Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer |
Front nie porywa, ale tyłeczek ma boski vide |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |