Obecny czas: Nie, 16.12.2018, 3:00




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
1966 IKA/Renault Torino 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5919
Miejscowość: Warszawa
Post 1966 IKA/Renault Torino
sedan
Image ImageImage Image Image Image Image Image

coupé
ImageImage Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=RPwRXBdVNMY
http://www.youtube.com/watch?v=0XbXesbLeeg
http://www.youtube.com/watch?v=qoQBfwttK4k

Firma Industrias Kaiser Argentina (IKA) powstała w 1956 r. w Santa Isabel w Argentynie jako filia amerykańskiej firmy Kaiser. Początkowo produkowała samochody terenowe Jeep (m. in. Rural Willys), by w 1966 r. nawiązać współpracę z American Motors i Renault. Powstały wtedy modele oparte na konstrukcjach Ramblera, wśród których znalazł się samochód IKA Torino, oparty na modelu Rambler American. Produkowano również modele Renault, m. in. Dauphine, Ondine, Fregate. W wyniku współpracy powstał również samochód Renault Rambler, produkowany w europejskiej fabryce w Belgii na bazie modelu Rambler Classic (przedstawiony w odrębnym temacie). W 1970 r. firma została wykupiona przez Renault. W wersji rajdowej startował Juan Manuel Fangio. Model Torino pod zmienioną nazwą Renault Torino produkowano do 1982 r.

Dane techniczne
Producent: Industrias Kaiser Argentina (1966-1977)/Renault (1978-1982), Santa Isabel, Argentyna
Okres produkcji: 1966-1982
Segment: D
Konstruktor: Richard A. Teague & Pininfarina
Nadwozie: 2-drzwiowe hardtop coupé
4-drzwiowy sedan
Silniki: gaźnikowy, rzędowy, 6-cylindrowy, OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
R6 OHC 3,0 l 122 KM 206 Nm
R6 OHC 3,8 l 155 KM 266 Nm
R6 OHC 3,8 l 176 KM
R6 OHC 3,8 l 188 KM
R6 OHC 3,8 l 200 KM
R6 OHC 3,8 l 218 KM 324 Nm
Pojemność skokowa: 2962 ccm
3770 ccm
Ĺšrednica cylindra: 84,8 mm
Skok tłoka: 87,4 mm
111,1 mm
Stopień sprężania: 7,0:1 (3,0 l)
7,5:1 (3,8 l)
Moc maksymalna: 122 KM (90 kW) przy 4700 obr/min (3,0 l)
155 KM (116 kW) przy 4300 obr/min
176 KM (136 kW) przy 4500 obr/min
188 KM (138 kW) przy 4700 obr/min
200 KM (149 kW) przy 4500 obr/min
218 KM (160 kW) przy 4700 obr/min (3,8 l)
Maksymalny moment obrotowy: 206 Nm przy 2500 obr/min (3,0 l)
266 Nm przy 2200 obr/min
324 Nm przy 3500 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa
automatyczna 3-stopniowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza koła tylne
Ogumienie: 6,85-15
Hamulce: bębnowe na wszystkie koła
Długość: 4492 mm (coupé)
4580 mm (sedan)
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1440 mm
Rozstaw osi: 2720 mm
Rozstaw kół przednich: 1440 mm
Rozstaw kół tylnych: 1430 mm
Masa własna: 1390 kg
1367 kg (coupé)
1497 kg (sedan)
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Prędkość maksymalna: 160 km/h (3,0 l)
175 km/h
199 km/h
202 km/h
205 km/h (3,8 l)


(C) Productioncars.com
Oldtimer.400.pl
Wikipedia
Autoautomobiles.narod.ru
Histomobile.com
Oldcars.free-search.eu
Flickr.com
Youtube.com


Sob, 19.11.2011, 1:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20782
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: 1966 IKA/Renault Torino
IKA Torino 380S z 1970 należący onegdaj do Juana Manuela Fangio.
Cytuj:
The Torino was a combination of an AMC Rambler American and Classic, built by an Argentine company born out of a joint venture between Argentina's government and America's Kaiser Motors. Sporting a 215-horsepower, 3.8-liter six-cylinder from Jeep under its hood, the rare Torino 380S was limited to under 1,600 units.


Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
autoblog.com

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 14.10.2013, 8:50
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018