Switch to full style
Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

1966-1973 Škoda Trekka

Sob, 25.06.2011, 0:38

Image
Image
Image
Image Image Image Image Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=c5gCsIWeSj4

Trekka to model samochodu terenowego skonstruowany i montowany w Nowej Zelandii na bazie czechosłowackiej Škody Octavii Combi w latach 1966–1973. Z Czechosłowacji importowano podwozie i układ napędowy, a w Nowej Zelandii produkowano opracowaną lokalnie karoserię zbliżoną wyglądem do Land Rovera. Całość była montowana w Auckland pod okiem inżynierów z Czechosłowacji. Samochód zyskał pewną popularność także w Indonezji i Australii (do każdego z tych krajów wyeksportowano po około 100 pojazdów). Łącznie wyprodukowano 2 500 egzemplarzy tego modelu w dwóch wersjach nadwoziowych: furgon i pickup.

Zaletą tego pojazdu była bardzo niska cena i wysoki komfort podczas jazdy po drogach utwardzonych, a wadą – mała wytrzymałość i niskie właściwości terenowe (użyte podwozie samochodu osobowego miało napęd tylko na tylną oś i nie było zaprojektowane do obciążeń powstających podczas jazdy w ciężkim terenie). Planowane było wprowadzenie mechanizmu różnicowego z automatyczną blokadą, lecz prace nie zostały uwieńczone sukcesem. Problemem była też nierówna jakość importowanych podzespołów.

Jedynym powodem powstania tego pojazdu była ówczesna polityka gospodarcza Nowej Zelandii: dolar nowozelandzki był walutą niewymienną, a rynek nowozelandzki był bardzo silnie chroniony. Importowane pojazdy były obłożone bardzo wysokimi cłami, a do tego nabywcy musieli uiszczać część należności w walutach wymienialnych (np. funtach brytyjskich lub dolarach amerykańskich). Importerzy musieli występować o koncesje importowe. Importowane podzespoły służące do montażu aut w Nowej Zelandii były obłożone niższym cłem, a gotowe pojazdy były sprzedawane całkowicie za dolary nowozelandzkie. W tej sytuacji małoseryjna produkcja, normalnie bardzo droga, mogła być opłacalna.

Dane techniczne
Producent: Motor Lines Ltd./Motor Holdings Ltd., Auckland, Nowa Zelandia
Okres produkcji: 1966 - 1973
Wyprodukowanych: ok. 2500 szt.
Silnik: benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, 2 zawory na cylinder, OHV, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 1089 cm³ lub 1221 cm³
Moc maksymalna: 30,9 kW (42 KM) przy 4500 obr/min lub 33,0 kW (47 KM) przy 4200 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna, 4-biegowa (biegi 2, 3, 4 zsynchronizowane)
Napęd: tylny
Długość: 4200 mm
Szerokość: 1650 mm
Wysokość: 1450 mm (furgon) lub 1420 mm (pickup) lub 1400 mm (kabriolet)


(C) Cartype.com
Wikipedia
Wrp.cz
Flickr.com
Youtube.com
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pią, 23.01.2015, 22:22, edytowano w sumie 1 raz

Re: 1966 Ĺ koda Trekka

Sob, 25.06.2011, 8:52

Image
Jakoś tak mi się skojarzyło.

Re: 1966 Ĺ koda Trekka

Sob, 25.06.2011, 12:04

Geoff?

Do Defendera podobne to to.

Re: 1966 Ĺ koda Trekka

Wto, 28.06.2011, 20:16

Do Defendera podobne to to.


bardziej do jego poprzednika "Land Rover'a"(wtedy to była wyłącznie nazwa modelu, nie marka)
z lat 1948-1985

Re: 1966-1973 Škoda Trekka

Pią, 23.01.2015, 22:23

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Cabinetmagazine.org
Autogaleria.hu
Wroom.ru
Truetravel.cz
Thetruthaboutcars.com
All-carz.com
Autokaleidoskop.cz
Auto.idnes.cz

Re: 1966-1973 Škoda Trekka

Śro, 06.03.2024, 20:54

https://blog.centrumpoznan.pl/wp-content/uploads/2020/02/skoda-trekka-interior.jpg
https://blog.centrumpoznan.pl/wp-content/uploads/2020/02/skoda-trekka-rear.jpg
https://blog.centrumpoznan.pl/wp-content/uploads/2020/02/skoda_trekka_interior-1.jpg blog.CentrumPoznan.pl
Image Skoda-Storyboard.com
Image Pinterest.com

Poza Nową Zelandią samochód był również produkowany na licencji w Pakistanie i Wietnamie.


(C) blog.CentrumPoznan.pl
Skoda-Storyboard.com
Pinterest.com
Wyślij odpowiedź