1957 Skoda 1100 OHC (typ 968)
(C) Skodovka.pl
(C) Motoleasing.pl
(C) Flickr.com
Cytuj:
Škoda 1100 OHC (typ 968) to dwumiejscowy miejscowy samochód wyścigowy zbudowany w latach 1957-1960. Silnik rzędowy Skoda 440 umieszczony z przodu z rozrządem DOHC napędzał tylne koła. Pojemność skokowa: 1089 ccm. Moc max: 70 kW (95 KM) przy 7700 obr/min. Prędkość max. - 210 km/h. Karoseria wersji roadster wykonana z włókna szklanego, wersji coupé z aluminium. Powstało pięć egzemplarzy - dwa z nadwoziem coupé oraz trzy roadstery.
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1957-1960
Wyprodukowanych: 4 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé
2-drzwiowy, 2-miejscowy roadster
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, aluminiowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 2 gaźniki Jikov, wolnossący
Pojemność skokowa: 1089 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm
Skok tłoka: 75,0 mm
Moc maksymalna: 70 kW (95 KM) przy 7700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 90 Nm przy 2800 obr./min
Stopień sprężania: 9,0
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3940 mm (coupé)
3880 mm (roadster)
Szerokość: 1530 mm (coupé)
1430 mm (roadster)
Wysokość: 1230 mm (coupé)
964 mm (roadster)
Rozstaw osi: 2200 mm
Rozstaw kół przednich: 1200 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 555 kg (coupé)
550 kg (roadster)
Prędkość maksymalna: 190 (coupé)
210 km/h (roadster)
Poprzednik: Škoda 1100 Sport
Pokrewne: Škoda 440
(C) Skodovka.pl
Motoleasing.pl
Flickr.com