Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Polskie prototypy z FSO, FSM i nie tylko... https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=24694 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | oldtimer 125p [ Pon, 07.01.2008, 16:01 ] |
Temat postu: | Polskie prototypy z FSO, FSM i nie tylko... |
Pionier Warszawa M20u i M20f Popularny Smyk Meduza Fafik Syrena Mikrobus(Frania) Syrena Kombi Syrena Sport Alfa Beta Delta Syrena 110 Warszawa 210 Gacek Polonez Coupe Fiat 125p Coupe Fiat 126p Kombi Fiat 126p TRACTION AVANT Polonez Analog Polonez Kombi i sedan witam oto kilka nowych autek które znalazłem Fiat 125p GTJ Warszawa Fiat 126p Bombel Fiat 126p Ryjek 3 osiowy polonez dostawczy Polonez Traper Polonez Limuzyna 7drzwiowy cinqecento sedan i kombi Tarpan Camping żrodla google, wikipedia, akson.sgh/prototypy |
Autor: | Bonus [ Pon, 07.01.2008, 16:24 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO |
Fajny temat ale niektĂłre prototypy sÄ… z fsm |
Autor: | Alexa [ Pon, 07.01.2008, 17:39 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
oldtimer 125p napisał(a): Fafik To jakiĹ› ĹĽart? Ale pokraka oldtimer 125p napisał(a): Syrena Sport IMHO NajpiÄ™kniejszy prototyp jaki kiedykolwiek zostaĹ‚ zbudowany w naszym piÄ™knym kraju, zniszczenie jedynego egzemplarza byĹ‚o totalnÄ… gĹ‚upotÄ… Ăłwczesnych wĹ‚adz . Zawsze bÄ™dÄ™ ĹĽaĹ‚ować, ĹĽe nie wszedĹ‚ do produkcji seryjnej |
Autor: | kulikowski [ Wto, 08.01.2008, 15:42 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Głos na Warszawę 210. oldtimer125p zapomniałeś dodać Dostawczego typ 40 i Stal 300 |
Autor: | Sybki i Wściekły [ Wto, 08.01.2008, 17:17 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Ja osobiście nie znam sie na produktach FSO I FSM ale powiem ze niektóre z nich są całkiem fajne |
Autor: | Ice [ Wto, 08.01.2008, 17:34 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Syrena Sport jest przepiękna, ale głos oddam na Fafika, jak zobaczyłem zdjęcie to... |
Autor: | Tapir [ Wto, 08.01.2008, 18:09 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
WybĂłr dla mnie prosty: Syrena Sport Alexa napisał(a): IMHO NajpiÄ™kniejszy prototyp jaki kiedykolwiek zostaĹ‚ zbudowany w naszym piÄ™knym kraju |
Autor: | Osiek [ Wto, 08.01.2008, 18:13 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Zniszczenie Syreny Sport było wylaniem dziecka z kąpielą Jedyne co mogę zrobić to zagłosować na nią |
Autor: | Martin [ Wto, 08.01.2008, 21:57 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Bezsprzecznie najlepsza z nich wszystkich jest Syrena Sport. Dla mnie najpiękniejszy prototyp jaki kiedykolwiek powstał w Polsce. |
Autor: | Paweł14 [ Wto, 08.01.2008, 22:19 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Szkoda, że Syrena Sport nie była produkowana, bo jest piękna, takie polskie Ferrari Ale Fafik i tak wymiata |
Autor: | konchma [ Śro, 09.01.2008, 21:55 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Glos na SYRENE S reszta to naprawde prowokacja poza Fafikiem bo wyglad ma prezydencki |
Autor: | MaddDogg [ Pon, 14.01.2008, 17:39 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Oddaje głos na Fiata 126p Combi. Jeśli nie on, nie potrafiłbym się zdecydować. |
Autor: | AddMaster [ Pon, 14.01.2008, 17:47 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Syrena sport - super, troche jak Lotus. Ogólnie sporo fajnych pomysłów, szkoda ze brakowało środków. |
Autor: | michal91 [ Sob, 19.01.2008, 0:01 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Mnie najbardziej spodobał się Polonez Coupe, choc Syrena Sport tez jest bardzo fajna, ale jednak głos oddałem na Poloneza Coupe |
Autor: | marcello [ Sob, 19.01.2008, 11:56 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Cytuj: Polonez Coupe to nie Polonez Coupe ale FSO 1100 Coupe zbudowane na bazie Zastawy |
Autor: | Bonus [ Sob, 19.01.2008, 12:10 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Fiat 126p z silnikiem wysokoprężnym. Pomysł wstawienia do "Malucha" silnika wysokoprężnego zrodził się w czasach, kiedy benzyna była na kartki (lata osiemdziesiąte). Fiat 126p Diesel miał być napędzany jednym z dwóch silników japońskiej firmy Kubota, oba chłodzone cieczą: trzy- i czterocylindrowy. Wybrano jednostkę większą, która z pojemności 800ccm osiągała moc 24KM (17,7 kW). Samochód z nowym silnikiem stał się nie tylko bardziej dynamiczny, ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania prac do seryjnej produkcji nie doszło, ponieważ japoński jen zaczął gwałtownie zwyżkować i całe przedsięwzięcie przestało mieć ekonomiczny sens . Fiat 126p LTP "lekki pojazd terenowy". Ta odmiana "MALUCHA" powstała do zastosowań wojskowych, istniała też wersja na gąsienicach. Wyprodukowano zaledwie kilkadziesiąt sztuk. Pojazd ten miał elektryczną blokadę na środkową i tylnią oś. Wersja Amfibia posiadała śrubę do pływania. Napęd na śrubę można było podłączyć tylko poprzez środkową oś. Nadwozie wykonane było z włókna szklanego. W oplandekowanym dachu znajdowały się szyby z pleksi. Miał trzy wycieraczki. Środkowa oś nie posiadała zawieszenia. Przez to pojazd ten mógł się zawieszać na środkowej osi. Za przeniesienie napędu na osie odpowiadał łańcuch. Pojazd ten posiadał dwie skrzynie biegów, pierwsza jak w orginale. Druga zaś odwrócona, napędzała dwie osie i poprzez tę redukcję pojazd pokonywał strome wzniesienia. Hamulec ręczny hamował tylko środkową oś. Był siedmio miejscowy. Kierowca plus dwie poprzeczne ławki po trzy miejsca każda. (c) google.pl wikipedia głowa;-) |
Autor: | AddMaster [ Śro, 23.01.2008, 1:45 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
Bonus napisał(a): japoĹ„skiej firmy Kubota Widzialem nie raz klapki kubota, mam nadzieje, ze to nie ta sama firma Polonez Coupe jest bardzo ciekawy, naprawde szkoda, ze nie doszlo do niczego powaznego |
Autor: | Tapir [ Śro, 23.01.2008, 8:47 ] |
Temat postu: | Re: Prototypy z FSO i FSM |
AddMaster napisał(a): Widzialem nie raz klapki kubota, mam nadzieje, ze to nie ta sama firma |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |