|
|
Obecny czas: Czw, 16.05.2024, 18:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Skoda Rapid/Garde (81-90)
Autor |
Wiadomość |
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Skoda Rapid/Garde (81-90)
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 009_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 010_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 011_lg.jpg
http://www.autocentrum.pl/gallery/skoda ... 020_lg.jpg
http://www.skoda-oldtimer.at/uploads/pics/Skelett.jpg
dane techniczne:
poj. skok. 1258 ccm
moc maks. 58 KM (5000 obr/min)
skrzynia 5 biegowa
ogumienie 165/80 SR 13
masa własna 885 kg
bagaĹĽnik 290 dm3 + 120 dm3
pręd. max. 153 km/h
przysp. 0-100 km/h 17 s.
zuĹĽycie paliwa: 5,7/7,9/9,7
źródło: autocentrum.pl
Fotki zmienione na linki - przekroczony rozmiar
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
Ostatnio edytowany przez Emer, Czw, 22.03.2007, 11:02, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 22.03.2007, 10:59 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
hmm gdyby moc była wyższa o jakieś 50 koni to moznaby było tym nieźle pofikać ps. u mnie niedaleko pracy gość parkuje takie cudo w kolorze czerwonym. Szkoda tylko że jest strasznie zaniedbany
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Czw, 22.03.2007, 11:02 |
|
|
budzyfer
Postów: 966 Miejscowość: Western Poland
Samochód: Jetta MK2/Laguna I
|
Fajne to "czeskie Porsche". Wstawić mu coś słuszniejszego i można śmigać bokiem
_________________ LANZ BULLDOG - Mission in progress;) http://img136.imageshack.us/img136/7034/dsc3246fv2.jpg
|
Czw, 22.03.2007, 11:06 |
|
|
james_gastovski
Postów: 1354
|
Jeszcze niedawno niedaleko mojego domu stał taki, nieco zaniedbany, wyglądał, jakby nie ruszał się z miejsca już od dawna. Niedawno znikł... W sumie bardzo fajne autko, niezbyt często u nas spotykane.
_________________ Moja prospektów kolekcja niewielka
|
Czw, 22.03.2007, 12:20 |
|
|
Arturro
Postów: 289 Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
|
Super autko! Bardzo je lubię. Tak jak mówiliście przydałaby się trochę większa moc, aczkolwiek i tak chętnie wziąłbym to autko.
|
Czw, 22.03.2007, 14:39 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
budzyfer napisał(a): moĹĽna Ĺ›migać bokiem
trudno, bo silnik z tylu
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Czw, 22.03.2007, 14:51 |
|
|
Arturro
Postów: 289 Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
|
POĹCZAK napisał(a): budzyfer napisaĹ‚: moĹĽna Ĺ›migać bokiem
trudno, bo silnik z tylu Ale jakby .. budzyfer napisał(a): Wstawić mu coĹ› sĹ‚uszniejszego
To dałoby się.
|
Czw, 22.03.2007, 15:04 |
|
|
Mefisto
Postów: 2386 Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
|
Sympatyczne auto ktore mi sie podoba...szkoda ze rzadko mozna ja spotkac. Fajnie byloby gdyby tak reaktywowali Rapida/Garde
_________________ [']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007['] PAMIĘTAMY
|
Czw, 22.03.2007, 16:29 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
niby by sie dalo, ale o powaznym driftingu nie ma mowy, poniewaz rozklad mas jest jednak decydujacym czynnikiem
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Czw, 22.03.2007, 18:47 |
|
|
Arturro
Postów: 289 Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
|
POĹCZAK napisał(a): niby by sie dalo, ale o powaznym driftingu nie ma mowy, poniewaz rozklad mas jest jednak decydujacym czynnikiem
na racja ale ludzie potrafią driftować nawet z FWD. A co do rozkładu mas - wie ktoś chociaż mniej więcej jak to wyglądało?
|
Czw, 22.03.2007, 19:43 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Arturro napisał(a): ludzie potrafiÄ… driftować nawet z FWD. fwd to jest satan's hell driftz, ale nie normalny drifting. drifting to poslizg samochodem z napedem na tylne kola, lub wszystkie Arturro napisał(a): co do rozkĹ‚adu mas - wie ktoĹ› chociaĹĽ mniej wiÄ™cej jak to wyglÄ…daĹ‚o?
w tej skodzie?
ja celuje w 40 na 60 przy pustym baku
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Czw, 22.03.2007, 20:05 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
To zdjęcie jest najlepsze:
.
Pamiętam, że Angole nawet przerabiali to cudo na cabrio.
(c) http://kani.plivnik.cz
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 22.03.2007, 21:37 |
|
|
Arturro
Postów: 289 Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
|
Z przodu to Cabro całkiem fajnie. Ale z tyłu lepiej w wersji coupe!
|
Czw, 22.03.2007, 22:42 |
|
|
morphy
Postów: 3978 Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
|
U mnie w mieście taki jeden wredota (mówie wam) ma to Skode. Fakt, że to rzadkość. Bo codziennie jeżdze z jednego miasta do drugiego i nie spotkałem takiego drugiej Skody. Jednak wcale nie ubolewam z tego powodu bo nie widzę w nic co mogłoby moją uwagę przykuć do tego auta. Jeśli chodzi o silnik to podoba mi się w nim ten charakterystyczny gulgot. Piszę "charakterystyczny" bo jeszcze oprócz tej wersji spotkałem również sedana i identycznie brzmiał i strasznie mi się spodobał. Takie brubrubrubrummm, tttttttt... Świetnie normalnie. Jednak jak pisałem z zewnątrz nic ciekawego.
|
Czw, 22.03.2007, 23:17 |
|
|
Arturro
Postów: 289 Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
|
666 napisał(a): JeĹ›li chodzi o silnik to podoba mi siÄ™ w nim ten charakterystyczny gulgot. PiszÄ™ "charakterystyczny" bo jeszcze oprĂłcz tej wersji spotkaĹ‚em rĂłwnieĹĽ sedana i identycznie brzmiaĹ‚ i strasznie mi siÄ™ spodobaĹ‚. Takie brubrubrubrummm, tttttttt... Ĺšwietnie normalnie.
Co za opis! Ĺšwietny.
|
Pią, 23.03.2007, 19:37 |
|
|
MaddDogg
Postów: 4102 Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
|
Szkoda, że już sie ich tak często nie widuje. Jedyne do czego sie przyczepie to coś co zauwazył już pardon - Moc.
Gdyby ją podnieść
pardon napisał(a): o jakieĹ› 50 koni
_________________ S T A N C E | W O R K S
|
Sob, 24.03.2007, 17:47 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1981-1984 Škoda Garde (743)
Skoda-Club.net Auta5p.eu Wikipedia.org Auto-Swiat.pl Skoda-Storyboard.com WebCarStory.com Garaz.cz FavCars.com Flickr.com Cytuj: Škoda Rapid/Garde (typ 743) to sportowy samochód produkowany przez ówcześnie czechosłowacką firmę Škoda od 1981 do 1990 roku w zakładzie w Kvasinach oraz Bratysławie.
Historia i opis modelu Pierwsza oficjalna prezentacja Škody Garde nastąpiła w październiku 1981 roku w Brnie. Zaraz po premierze w zakładzie w Kvasinach ruszyła produkcja próbnej serii. Do końca roku fabrykę opuściło 38 egzemplarzy. W aucie zastosowano 55 konny silnik o pojemności 1174 cm³ znany ze Škoda 120 GLS i 4−biegową skrzynię biegów. W kolejnych latach produkcji 1982 i 1983 fabrykę opuściło kolejno 2854 i 3856 sztuk Škód Garde. W 1984 roku po wprowadzeniu elementów nadwozia Škody 130 (m.in. aerodynamiczny kształt przodu, nowe reflektory), nazwę samochodu zmieniono na Rapid. W lipcu tego samego roku zmontowano ostatnie coupé z 742.12X i 4−biegową skrzynią. Jesienią ruszyła produkcja nowego modelu 130 Rapid z mocniejszym silnikiem Š742.13 o pojemności 1289 cm³ i 58 KM, oraz 5−biegową skrzynią biegów. W tym roku wytworzono 2584 egzemplarze Škody Rapid i 1576 Škody 130 Rapid. W 1987 roku na rynku pojawiły się nowe modele Rapid 135 i Rapid 136 wyposażone w zmodernizowany silnik 1289 cm³ przygotowywany dla Škody Favorit oraz zakończono produkcję w bratysławskiej fabryce BAZ, która trwała od 1982 roku. Podstawowy i zarazem najtańszy model 130 Rapid nadal pozostawał w produkcji. Wszystkie wersje przeszły drobny face lifting − nowy zestaw wskaźników i kształt kierownicy. W sierpniu 1990 roku z taśmy montażowej fabryki w Kvasinach zjechał ostatni egzemplarz Škody Rapid.
Dane techniczne Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1981-1984 Wyprodukowanych: 11 179 egz. Nadwozie: 2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé Silnik: typu Š 781.12X, benzynowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 EDSR, wolnossący Pojemność skokowa: 1174 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 54 KM (40,5 kW) przy 5200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 85,5 Nm przy 3250 obr./min Stopień sprężania: 9,5 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4175 mm Szerokość: 1640 mm Wysokość: 1380 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1320 mm Rozstaw kół tylnych: 1290 mm Masa własna: 915 kg Ładowność: 350 kg Masa całkowita: 1265 kg Pojemność zbiornika paliwa: 37 L Pojemność bagażnika: 280 L Prędkość maksymalna: 153 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,0 s Zużycie paliwa (przy 90/120 km/h/w mieście): 6,5/9,2/8,9 L/100 km Pokrewne: Škoda 742 Konkurencja: Dacia 1310 Sport FSO Polonez Coupé Volkswagen Scirocco I (C) Skoda-Club.net Auta5p.eu Wikipedia.org Auto-Swiat.pl Skoda-Storyboard.com WebCarStory.com Garaz.cz FavCars.com Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 21.02.2024, 0:27 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Rapid/Garde (81-90)
1984-1987 Škoda Rapid (743) Auta5p.eu Mad4Wheels.com Wikipedia.org Dane techniczne (Skoda Rapid 743)Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1984-1987 Wyprodukowanych: 12 109 Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé Silnik: typu 781.12X, benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący Pojemność skokowa: 1174 ccm Średnica cylindra: 72,0 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 54 KM (40,5 kW) przy 5200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 85,5 Nm przy 3250 obr./min Stopień sprężania: 9,5 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Sprzęgło: suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie za tylną osią pochylony o 20 stopni w prawo, napędza koła tylne Długość: 4200 mm Szerokość: 1610 mm Wysokość: 1380 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1390 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 890 kg Pojemność zbiornika paliwa: 37 L Pojemność bagażnika: 280 L Prędkość maksymalna: 153 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 18 s Zużycie paliwa przy 90 km/h/120 km/h/w mieście: 6,5/9,2/8,9 L/100 km Poprzednik: Škoda Garde Następca: Škoda Rapid 130 (743) Pokrewne: Škoda 742 Konkurencja: Dacia 1310 Sport FSO Polonez Coupé Volkswagen Scirocco I (C) Auta5p.eu Mad4Wheels.com Wikipedia.org
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 27.02.2024, 23:59 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Rapid/Garde (81-90)
1984-1988 Skoda Rapid 130 (743) Skoda-Club.net Auta5p.eu Wikipedia.org Flickr.com Dane techniczneProducent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1984-1988 Wyprodukowanych: 22 475 egz. Nadwozie: 2-drziowe, 4-miejscowe coupé Silnik: typu Š 781.13, benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący Pojemność skokowa: 1289 ccm Średnica cylindra: 75,5 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 97 Nm przy 2850 obr./min Stopień sprężania: 9,7 Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa Sprzęgło: suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4200 mm Szerokość: 1610 mm Wysokość: 1380 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1390 mm Rozstaw kół tylnych:1350 mm Masa własna: 890 kg Pojemność zbiornika paliwa: 37 L Pojemność bagażnika: 280 L Prędkość maksymalna: 153 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,0 s Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 5,8/8,2/8,9 L/100 km Poprzednik: Škoda Garde, Škoda Rapid (C) Skoda-Club.net Auta5p.eu Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 03.03.2024, 0:41 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Skoda Rapid/Garde (81-90) (743/747)
1987-1990 Škoda Rapid 135 (747) Auta5p.eu Flickr.com Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Kvasiny, Czechosłowacja Okres produkcji: 1987-1990 Wyprodukowanych: 1272 egz. Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupé Silnik: typu Š 781.135 benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SEDR, wolnossący Pojemność skokowa: 1289 ccm Średnica cylindra: 75,5 mm Skok tłoka: 72,0 mm Moc maksymalna: 58 KM (43 kW) przy 5000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 94 Nm przy 3000 obr./min Stopień sprężania: 8,8 Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa Układ napędowy: silnik mieszczone wzdłużnie za tylną osią pochylony o 20 stopni w prawo, napędza koła tylne Długość: 4200 mm Szerokość: 1610 mm Wysokość: 1380 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1390 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 885 kg Pojemność zbiornika paliwa: 36 L Pojemność bagażnika: 280 L Instalacja elektryczna: 12 V Prędkość maksymalna: 148 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 15,0 s Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 6,0/8,2/8,9 L/100 km Promień skrętu: … m Poprzednik: Škoda Rapid 130 (743) Następca: Škoda Rapid 136 (747) Pokrewne: Škoda 135 (C) Auta5p.eu Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 06.03.2024, 19:10 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |