 |
|
Obecny czas: Śro, 17.09.2025, 1:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
 Rover Jet1 (1950)
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 06.07.2005, 12:45 |
|
 |
Wilu
Postów: 22089
|
 O kurde, jakie to ..... dziwne 
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Śro, 06.07.2005, 12:55 |
|
 |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Przednia maska i gril przypominajÄ… mi RR Phantoma 
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 06.07.2005, 13:08 |
|
 |
markus
Postów: 9496 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
|
Co to jest? Jeżdżące kowadło? 
_________________ http://www.exoticcars.pl
|
Śro, 06.07.2005, 13:09 |
|
 |
Reanimator
|
pruba zbudowania auta niepowiodła,czego wynikiem jest to
|
Śro, 06.07.2005, 13:54 |
|
 |
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Dajcie spokĂłj... ĹĽenada 
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Śro, 06.07.2005, 15:40 |
|
 |
wi(L)ku
Postów: 612 Miejscowość: mam wiedzieć?
|
Brzydkie, brzydkie i jeszcze raz brzydkie... 
_________________ Bayerische Motoren Werke ///M3 E46
|
Śro, 06.07.2005, 16:16 |
|
 |
Wilu
Postów: 22089
|
Wygląda jakby poszło na czołówkę ze ścianą 
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Śro, 06.07.2005, 20:33 |
|
 |
spider
Postów: 5434 Miejscowość: Częstochowa
Samochód: 3008
|
Leaved napisał(a): WyglÄ…da jakby poszĹ‚o na czołówkÄ™ ze Ĺ›cianÄ… 
najlepszy opis tego auta! nic dodać nic ująć...
_________________ ExoticCars.pl
|
Śro, 06.07.2005, 21:09 |
|
 |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Takie są właśnie RR Phantom , jakby podczas produkcji spotkał się ze ścianą 
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 06.07.2005, 22:33 |
|
 |
Wilu
Postów: 22089
|
Kobi napisał(a): Takie sÄ… wĹ‚aĹ›nie RR Phantom , jakby podczas produkcji spotkaĹ‚ siÄ™ ze Ĺ›cianÄ… 
No ale u RR to jakoĹ› wyglada, a tu  Kupa jakaĹ›
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Śro, 06.07.2005, 22:34 |
|
 |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Bo to nie ultra luksusowa limyzyna  A zresztą to powstało 55 lat temu ! Trochu szacunku 
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 06.07.2005, 22:52 |
|
 |
kulikowski
Postów: 7513 Miejscowość: Warszawa
|
 Re: Rover Jet1 (1950)
  SmartAge.pl   Wikipedia.org  Revivaler.com  ScienceMuseumGroup.org.uk  Roverclub.at  Pinterest.com [url]Film:[/url]  Techno Charge Mobile at Youtube.com SmartAge.pl napisał(a): W 1950 roku brytyjska firma Rover zaprezentowała niepozorny samochód – Rover JET1. Na pierwszy rzut oka wyglądał jak zwykły mały samochód sportowy. W rzeczywistości był pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w turbinę gazową.
Eksperymenty z montowaniem w samochodach turbin gazowych zamiast tradycyjnych silników rozpoczęto po II wojnie światowej. Nowy rodzaj napędu miał przynieść zupełnie nowe możliwości. Palmę pierwszeństwa w rozwoju tego typu aut zdobyła brytyjska firma Rover.
8 marca 1950 roku zaprezentowała swój pierwszy samochód z turbiną gazową – Rover JET1. Prace nad autem ruszyły w 1948 roku. Jako bazę wykorzystano podzespoły z Rovera P4. Przebudowano karoserię, a z tyłu, za siedzeniami umieszczono turbinę gazową o mocy około 100 KM. Podczas prób pozwoliła ona na rozpędzenie JET1 do 142 km/h. Samochód cechował się umieszczonymi po bokach i na klapie silnika wlotami powietrza.
Nie był to spektakularny wynik, a osiągnięte przyśpieszenie nieco ponad 14 sekund do setki było typowym wynikiem jak na tamte lata. Mimo to prototyp dopracowywano i w czerwcu 1952 roku udało się go rozpędzić do 244 km/h. Niestety prędkości te osiągano za cenę bardzo dużego zużycia paliwa.
Początkowy zachwyt nowym tworem techniki szybko zniknął, ponieważ mimo zapewnień inżynierów Rovera, nie udało się zmniejszyć zużycia paliwa. Mimo to firma kontynuowała prace nad turbinami gazowymi, próbując montować je nawet w ciężarówkach. Niestety cały czas problemem było zużycie paliwa oraz ogólnie średnie parametry silnika.
Jedyny zbudowany prototyp Rovera JET1 po latach trafił do London Science Museum, gdzie jest eksponowany po dziś dzień – warto dodać, że powstało kilka replik JET1, ale z normalnymi silnikami. Inni producenci również próbowali zbudować samochody z turbinami gazowymi, ale rezultaty ich prac były takie same. Jednym z ciekawszych przykładów takich aut był Fiat Turbina. (C) SmartAge.pl Wikipedia.org Revivaler.com ScienceMuseumGroup.org.uk Roverclub.at Pinterest.com Techno Charge Mobile at Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 06.03.2023, 9:13 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
|  |