Obecny czas: Śro, 17.09.2025, 1:11




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Rover Jet1 (1950) 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Rover Jet1 (1950)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

(C) allsportauto.com

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 06.07.2005, 12:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
:shock: O kurde, jakie to ..... dziwne :?

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Śro, 06.07.2005, 12:55
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Przednia maska i gril przypominajÄ… mi RR Phantoma :lol:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 06.07.2005, 13:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Co to jest? Jeżdżące kowadło? :roll:

_________________
http://www.exoticcars.pl


Śro, 06.07.2005, 13:09
Profil
Post 
pruba zbudowania auta niepowiodła,czego wynikiem jest to


Śro, 06.07.2005, 13:54
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Dajcie spokĂłj... ĹĽenada :!:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 06.07.2005, 15:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 612
Miejscowość: mam wiedzieć?
Post 
Brzydkie, brzydkie i jeszcze raz brzydkie... :roll:

_________________
Bayerische Motoren Werke ///M3 E46


Śro, 06.07.2005, 16:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Wygląda jakby poszło na czołówkę ze ścianą :?

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Śro, 06.07.2005, 20:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5434
Miejscowość: Częstochowa
Samochód: 3008
Post 
Leaved napisał(a):
Wygląda jakby poszło na czołówkę ze ścianą :?


najlepszy opis tego auta! nic dodać nic ująć...

_________________
ExoticCars.pl


Śro, 06.07.2005, 21:09
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Takie są właśnie RR Phantom , jakby podczas produkcji spotkał się ze ścianą :twisted:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 06.07.2005, 22:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Kobi napisał(a):
Takie są właśnie RR Phantom , jakby podczas produkcji spotkał się ze ścianą :twisted:


No ale u RR to jakoĹ› wyglada, a tu :?: Kupa jakaĹ›

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Śro, 06.07.2005, 22:34
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Bo to nie ultra luksusowa limyzyna ;) A zresztą to powstało 55 lat temu ! Trochu szacunku ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 06.07.2005, 22:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7513
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Rover Jet1 (1950)
Image
Image SmartAge.pl
Image
Image Wikipedia.org
Image Revivaler.com
Image ScienceMuseumGroup.org.uk
Image Roverclub.at
Image Pinterest.com

[url]Film:[/url]
Image Techno Charge Mobile at Youtube.com
SmartAge.pl napisał(a):
W 1950 roku brytyjska firma Rover zaprezentowała niepozorny samochód – Rover JET1. Na pierwszy rzut oka wyglądał jak zwykły mały samochód sportowy. W rzeczywistości był pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w turbinę gazową.

Eksperymenty z montowaniem w samochodach turbin gazowych zamiast tradycyjnych silników rozpoczęto po II wojnie światowej. Nowy rodzaj napędu miał przynieść zupełnie nowe możliwości. Palmę pierwszeństwa w rozwoju tego typu aut zdobyła brytyjska firma Rover.

8 marca 1950 roku zaprezentowała swój pierwszy samochód z turbiną gazową – Rover JET1. Prace nad autem ruszyły w 1948 roku. Jako bazę wykorzystano podzespoły z Rovera P4. Przebudowano karoserię, a z tyłu, za siedzeniami umieszczono turbinę gazową o mocy około 100 KM. Podczas prób pozwoliła ona na rozpędzenie JET1 do 142 km/h. Samochód cechował się umieszczonymi po bokach i na klapie silnika wlotami powietrza.

Nie był to spektakularny wynik, a osiągnięte przyśpieszenie nieco ponad 14 sekund do setki było typowym wynikiem jak na tamte lata. Mimo to prototyp dopracowywano i w czerwcu 1952 roku udało się go rozpędzić do 244 km/h. Niestety prędkości te osiągano za cenę bardzo dużego zużycia paliwa.

Początkowy zachwyt nowym tworem techniki szybko zniknął, ponieważ mimo zapewnień inżynierów Rovera, nie udało się zmniejszyć zużycia paliwa. Mimo to firma kontynuowała prace nad turbinami gazowymi, próbując montować je nawet w ciężarówkach. Niestety cały czas problemem było zużycie paliwa oraz ogólnie średnie parametry silnika.

Jedyny zbudowany prototyp Rovera JET1 po latach trafił do London Science Museum, gdzie jest eksponowany po dziś dzień – warto dodać, że powstało kilka replik JET1, ale z normalnymi silnikami. Inni producenci również próbowali zbudować samochody z turbinami gazowymi, ale rezultaty ich prac były takie same. Jednym z ciekawszych przykładów takich aut był Fiat Turbina.

(C) SmartAge.pl
Wikipedia.org
Revivaler.com
ScienceMuseumGroup.org.uk
Roverclub.at
Pinterest.com
Techno Charge Mobile at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 06.03.2023, 9:13
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018