|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 10:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
elCoyote
Postów: 2567 Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
|
Re: ZIĹ, Czajka
Ciekawe ile samochodów w Stanach sowieckie szpiony rozkręcili na kawałki zanim w kraju rad "opracowano" te samochody
_________________ Licencja na miłość Embargo na sen
|
Sob, 05.01.2008, 0:00 |
|
|
rasputin
Postów: 1
|
Re: ZIĹ, Czajka
A macie dane o GAZie 21? Takiego to chciałbym mieć. Jak skończę 17stkę to sobie kupię i doprowadzę do stanu fabrycznego (na tyle ile będę mógł).
|
Pią, 05.09.2008, 23:29 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
1959 GAZ 13 Czajka
(C) Wikipedia film z yt - 1978 GAZ 13 Czajka na Motoshow 2009(C) Youtube.com Cytuj: W ZwiÄ…zku Sowieckim produkowano w latach 1959-1981 luksusowÄ… limuzynÄ™ GAZ 13 Czajka, ros. Đ“ĐĐ—-13 Чайка (pol. mewa), uĹĽywanÄ… wyĹ‚Ä…cznie przez dygnitarzy we wszystkich tzw. krajach demokracji ludowej. Pojazd ten brodukowany byĹ‚ w Gorkowskich ZakaĹ‚adach Samochodowych w mieĹ›cie Gorki (obecnie NiĹĽny NowogrĂłd), ktĂłre od 1932 r. wytwarzaĹ‚y samochody osobowe i ciężarowe na licencji amerykaĹ„skiego Forda. W czasie II Wojny Ĺšwiatowej produkowaĹ‚y samochody terenowe GAZ 67 Czapajew, a po wojnie takĹĽe samochody osobowe M-20 Pobieda i WoĹ‚ga. Czajka miaĹ‚a 560 cm dĹ‚ugoĹ›ci i mieĹ›ciĹ‚a 7 osĂłb. Pojazd produkowano z nadwoziem 4-drzwiowej limuzyny lub jako kabriolet, uĹĽywanych podczas defilad wojskowych. NapÄ™d stanowiĹ‚ 8-cylindrowy widlasty silnik o pojemnoĹ›ci 5,5 l i mocy 195 KM. Czajka wzorowana byĹ‚a częściowo na amerykaĹ„skim samochodzie Packard Carribean z lat 50. Produkcja Czajek rozpoczęła siÄ™ 16 stycznia 1959 roku. SamochĂłd ten jako jedyny – do rozpoczÄ™cia w koĹ„cu lat 70. XX w. produkcji Czajki GAZ 14 – produkowany w krajach socjalistycznych posiadaĹ‚: elektrycznie sterowane szyby, automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegĂłw ze specjalnym biegiem "D" czyli defiladowym, silnik V8, o pojemnoĹ›ci 5,5 l i mocy 195 KM. CzajkÄ™ produkowano w dwĂłch wersjach nadwoziowych: podstawowy sedan (GAZ 13 1959-1981) i maĹ‚oseryjny kabriolet (GAZ 13B 1961-1962 – okoĹ‚o 20 sztuk). SamochĂłd posiadaĹ‚ trzy rzÄ™dy siedzeĹ„ i mogĹ‚o nim podróżować 7 osĂłb. Nieliczna odmiana limuzyny GAZ-13A posiadaĹ‚a oddzielony przegrodÄ… przedziaĹ‚ pasaĹĽerski. OkoĹ‚o 10 samochodĂłw byĹ‚o skarosowanych jako rzÄ…dowe karetki pogotowia (nadwozie kombi) w zakĹ‚adach RAF. Z uwagi na w miarÄ™ komfortowÄ… jazdÄ™, niewielkÄ… liczbÄ™ samochodĂłw dostosowano dla potrzeb filmu, montujÄ…c w odkrywanym przedziale pasaĹĽerskim podstawÄ™ dla kamery. Ogółem wyprodukowano 3179 sztuk. GAZ 13 Czajka to zdecydowanie jeden z najĹ‚adniejszych i najbardziej luksusowych pojazdĂłw produkowanych w ZSRS – pod koniec produkcji byĹ‚ samochodem juĹĽ bardzo przestarzaĹ‚ym i staromodnym. Produkowany byĹ‚ dla wyĹĽszych wĹ‚adz paĹ„stwowych (np. ministrowie, pierwsi sekretarze partii poszczegĂłlnych republik) i przedstawicieli dyplomatycznych ZSRR oraz innych paĹ„stw. NajwyĹĽsze wĹ‚adze uĹĽywaĹ‚y limuzyn ZiĹ, wĹ‚adze Ĺ›redniego szczebla – WoĹ‚g. Z powodu "oficjalnego" przeznaczenia, wiÄ™kszość samochodĂłw wykonana byĹ‚a w kolorze czarnym. Samochody te rozdawane byĹ‚y teĹĽ przez paĹ„stwo jako nagrody dla szczegĂłlnie zasĹ‚uĹĽonych, m.in. otrzymali je Jurij Gagarin i MichaiĹ‚ SzoĹ‚ochow. Od lat 70. wysĹ‚uĹĽone egzemplarze trafiaĹ‚y m.in. do paĹ‚acĂłw Ĺ›lubĂłw, dla przewozu nowoĹĽeĹ„cĂłw (za opĹ‚atÄ… dwa razy wyĹĽszÄ… od WoĹ‚gi). Nieliczne egzemplarze, jakie dostaĹ‚y siÄ™ w rÄ™ce cywilne i zostaĹ‚y zaadaptowane jako taksĂłwki, czÄ™sto poddane byĹ‚y przez wĹ‚aĹ›cicieli pewnym modyfikacjom. Ze wzglÄ™du na duĹĽe spalanie rzÄ™du ok. 40 litrĂłw na 100 km zastÄ™powano oryginalne silniki GAZa silnikami Diesla od ciężarĂłwek bÄ…dĹş teĹĽ od innych luksusowych samochodĂłw z mocnymi silnikami. PozwalaĹ‚o to zredukować ilość spalanego paliwa nawet do 10 litrĂłw/100km. W 1979 roku studio filmowe DEFA z NRD nakrÄ™ciĹ‚o komediÄ™ pod tytuĹ‚em: Der schwarze Tschaika (Einfach Blumen aufs Dach). Film opowiada historiÄ™ zwykĹ‚ego robotnika ktĂłry zamiast Trabantem – jeĹşdzi wĹ‚aĹ›nie CzajkÄ…. Obraz ten kilkakrotnie pokazywaĹ‚a polska telewizja w latach 80. XX w. Mimo znacznej masy (ponad 2 tony), pojazd osiÄ…gaĹ‚ prÄ™dkość 160 km/h.
Dane techniczne Okres produkcji: 1959-1981 Liczba wyprodukowanych: 3179 szt. (w tym 20 szt. kombi) Nadwozie: 4-drzwiowa 7-miejscowa limuzyna lub 2- lub 4- kabriolet lub 5-drzwiowe kombi Silnik: V8, umieszczony z przodu Średnica cylindra: 100 mm Skok tłoka: 88 mm Pojemność skokowa: 5526 ccm Stopień sprężania: 8,5:1 Moc maksymalna: 195 KM przy 4400 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 407 Nm Skrzynia biegów: 3-biegowa automatyczna Napęd: tylny Ogumienie: 8,2×15" Długość: 5600 mm Szerokość: 2000 mm Wysokość: 1620 mm Rozstaw osi: 3250 mm Rozstaw kół przednich: 1540 mm Rozstaw kół tylnych: 1540 (1530?) mm Prześwit: 210 mm Promień skrętu: 7,8 m Masa własna: 2100 kg Pojemność zbiornika paliwa: 80 l Prędkośc maksymalna: 160 km/h Zużycie paliwa: 21 l/100 km (14 l/100 km poniżej 40-50 km/h) (C) Wikipedia Youtube.com Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Sob, 05.02.2011, 23:39, edytowano w sumie 2 razy
|
Sob, 05.02.2011, 13:18 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: ZIĹ, Czajka
Jeden delikwent u mnie w Zgierzu miał ZiSa Czajkę. Nie wiedział, co z nim zrobić, bo samochód stał długo nieużywany: zrobił z niego campbusa
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Sob, 05.02.2011, 13:55 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: ZIĹ vs GAZ Czajka
Żal, szkoda klasyka, jak nie wiedział co zrobić to mógł sprzedać BTW Czajka to zawsze był GAZ
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 07.02.2011, 13:54 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: ZIĹ, Czajka
przeróbka nastapiła z 10 lat temu - nie było może jeszcze na to rynku
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 07.02.2011, 14:00 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: ZIĹ, Czajka
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Wto, 12.04.2011, 9:27 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: ZIĹ, Czajka
SzanujÄ™ ten samochĂłd - dla mnie jest wysoko
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 12.04.2011, 9:39 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Re: ZIĹ, Czajka
Bajka, piękny design
_________________ locha lover
|
Wto, 12.04.2011, 9:57 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: ZIĹ, Czajka
Na mĂłj gust nowe ZIĹy spoko sprzedawaĹ‚y by siÄ™ w Rosji i krajach sÄ…siednich
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 12.04.2011, 10:02 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: ZIĹ, Czajka
Z niedawnej defilady:
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Wto, 10.05.2011, 13:31 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: ZIĹ, Czajka
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 14.02.2012, 9:34 |
|
|
polac
Postów: 3319 Miejscowość: Miechów
|
Re: ZIĹ, Czajka
Jak dla mnie to wyĹĽej od Maybacha.
_________________ [']Zulu-2.X.1990-11.II.2007-PAMIĘTAMY!!!![']
|
Wto, 14.02.2012, 14:55 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: ZIĹ, Czajka
Maybacha znowu nie staĹ‚o, jest szansa dla ZIĹ-a, tylko Rosjanie mogliby mocniej Ĺ›cisnąć poĹ›lady z rozkrÄ™ceniem produkcji
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 14.02.2012, 20:24 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: ZIĹ, Czajka
Przydałby się jakiś nowszy projekt
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 14.02.2012, 20:41 |
|
|
nevport
Postów: 166
|
Re: ZIĹ, Czajka
W moim miasteczku gość ma dwie Czajki, jedna jak twierdzi jest w 99% oryginalna, druga ma silnik diesla od Mercedesa i wynajmuje ją na wesela i tym podobne imprezy.
|
Pon, 20.02.2012, 11:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
1946 ZIS 110
1946 ZIS 110 FILMY:http://www.youtube.com/watch?v=fIj9fxfQ55Mhttp://www.youtube.com/watch?v=HP7qLm--9T0&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=nA5M4UzczdA&feature=relatedCytuj: ZiS-110 to luksusowy samochĂłd osobowy produkowany przez radzieckÄ… firmÄ™ ZiĹ w latach 1945-1959. ZiS-110 byĹ‚ dostÄ™pny jako 4-drzwiowy sedan, powstaĹ‚ jako nastÄ™pca dla modelu ZiS-101. Do napÄ™du uĹĽyto silnika V8 o pojemnoĹ›ci szeĹ›ciu litrĂłw. Moc przenoszona byĹ‚a na oĹ› tylnÄ… poprzez 3-biegowÄ… skrzyniÄ™ biegĂłw. Jako wzorzec do skonstruowania ZiS-a 110 posĹ‚uĹĽyĹ‚ Packard 180. PowstawaĹ‚y różne wersje: ZiS-110A - ambulans, ZiS-110B - z nadwoziem typu phaeton, ZiS-110P/Sh - wyposaĹĽone w napÄ™d 4x4. PowstaĹ‚o 2063 egzemplarze ZiSa 110. SamochĂłd zostaĹ‚ zastÄ…piony przez model ZiĹ-111.
Dane techniczne Producent: Zawod Imieni Stalina/Zawod Imieni Lichaczjewa, ZwiÄ…zek Socjalistycznych Republik Sowieckich Okres produkcji: 1945-1959 Poprzednik: ZiS-101 NastÄ™pca: ZiĹ-111 Segment: F Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan 4-drzwiowy kabriolet Silnik: V8, OHV, 2 zawory na cylinder, chodzony cieczÄ…, umieszczony wzdĹ‚uĹĽnie z przodu Pojemność skokowa: 6005 cmÂł UkĹ‚ad zasilania: gaĹşnik Ĺšrednica cylindra: 90,0 mm Skok tĹ‚oka: 118,0 mm StopieĹ„ sprężania: 6,8:1 Moc maksymalna: 142 KM (104 kW) przy 3600 obr/min Skrzynia biegĂłw: manualna 3-biegowa Rodzaj napÄ™du: tylny / AWD Hamulce: bÄ™bnowe na wszystkie koĹ‚a Ogumienie: 7,5Ă—16 DĹ‚ugość: 6000 mm Szerokość: 1960 mm Wysokość: 1730 mm Rozstaw osi: 3760 mm Rozstaw kół przednich: 1520 mm Rozstaw kół tylnych: 1600 mm PrzeĹ›wit: 210 mm Masa wĹ‚asna: 2575 kg Pojemność zbiornika paliwa: 80 l PrÄ™dkość maksymalna: 140 km/h Ĺšrednie zuĹĽycie paliwa: 23 l / 100 km PromieĹ„ skrÄ™tu: 7,4 m Liczba miejsc: 7 (C) Wikipedia Flickr.com Autogallery.org.ru Oldrussiancars.com Samochodymadeinpoland.fora.pl Cdllcenthus.xanga.com Carblueprints.info Hobbyport.ru Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 14.03.2012, 0:22 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
1936 ZIS 101
1936 ZIS 101 FILM:http://www.youtube.com/watch?v=OnnosvIFDFoCytuj: ZiS-101 to luksusowy samochód osobowy produkowany przez sowiecką firmę ZiŠw latach 1936-1941. ZiS-101 był dostępny jako 4-drzwiowy sedan, powstał jako pierwszy model ZiSa. Do napędu użyto silnika R8 o pojemności 5,8 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową skrzynię biegów. Większość limuzyn malowana była na kolor czarny. Powstawała także wersja z nadwoziem typu kabriolet - ZiS-102, wyprodukowano zaledwie kilkadziesiąt egzemplarzy. Wyprodukowano w kilku egzemplarzach wersję sportową modelu - ZiS-101 Sport. Był to dwudrzwiowy roadster o dwóch miejscach siedzących. Do jego napędu użyto tego samego silnika co w wersji standardowej, został on jednak wzmocniony, co zaowocowało wzrostem mocy maksymalnej do 143 KM. Dzięki temu samochód mógł rozpędzić się do 162 km/h. W roku 1940 zaprezentowano zmodernizowaną wersję modelu - ZiS-101A. Samochód charakteryzował się m.in. nieco mocniejszym silnikiem (podniesiony stopień kompresji). Powstało 8752 egzemplarze ZiSa 101 we wszystkich odmianach. Samochód został zastąpiony przez model ZiS-110. Dane techniczne: Producent: ZiS, Moskwa, ZSSR Okres produkcji: 1936-1939 Wyprodukowanych: 3752 szt. Następca: ZIS 110 Segment: F Typy nadwozia: 4-drzwiowa limuzyna 4-drzwiowy kabriolet Liczba miejsc: 7 Silniki: rzędowy, 8-cylindrowy, SV, 2 zawory na cylinder Pojemność skokowa: 5766 cm³ Układ zasilania: gaźnik Średnica cylindra: 85,00 mm Skok tłoka: 127,00 mm Stopień sprężania: 4,8:1 5,5:1 (101A) Moc maksymalna: 91 KM (66 kW) przy 2800 obr/min 112 KM przy 3200 obr/min (101A) Maksymalny moment obrotowy: 290 Nm 308 Nm (101A) Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa Rodzaj napędu: tylny Koła: 7,5×17 Długość: 5750 mm Szerokość: 1890 mm Wysokość: 1870 mm Rozstaw osi: 3605 mm Rozstaw kół przednich: 1500 mm Rozstaw kół tylnych: 1550 mm Prześwit: 190 mm Promień skrętu: 7,7 m Masa własna: 2550 kg Pojemność zbiornika paliwa: 80 l Przyspieszenie 0-100 km/h: b/d Prędkość maksymalna: 115 km/h Średnie zużycie paliwa: 24,5 l / 100 km (C) Wikipedia Oldrussiancars.com Autogallery.org.ru En.rian.ru Flickr.com Dayerses.com Smcars.net Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 04.04.2012, 23:52 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
1926 AMO Phaeton
1926 AMO phaetonosobowa wersja samochodu AMO F15. (C) Oldrussiancars.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 14.04.2012, 16:30 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
1958-1963 ZiL 111
1958-1963 ZiL 111limuzynakabrioletCytuj: ZiL-111 − luksusowy samochód osobowy produkowany przez sowiecką firmę ZiL w latach 1959–1967. Seria przedprodukcyjna została wypuszczona w 1958. ZiL-111 był dostępny jako 4-drzwiowy sedan, powstał jako następca dla modelu ZiS-110. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności sześciu litrów. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 2-biegową automatyczną skrzynię biegów. 111 nawiązywała swoim wyglądem do modeli Packarda z lat 50. Powstały także warianty 111A – wyposażony w klimatyzację oraz 111W – z nadwoziem typu kabriolet. W roku 1963 samochód przeszedł modernizację wyglądu, zmodyfikowany model oznaczono jako 111G. Pas przedni nawiązywał do Cadillaców z lat 1961–62, pas tylny zaś (szczególnie podwójne światła) do samochodów Mercury z lat 60. Na bazie modelu ZiL-111, powstał mikrobus, ZiL-118 Junost (Młodość), z powodu nikłego zainteresowania rządu wyprodukowano jedynie 20 egzemplarzy. Jak inne modele ZiL-a, 111 dostępny był wyłącznie dla członków Politbiura. Samochód został zastąpiony przez model ZiL-114. Dane techniczneProducent: ZiL, Moskwa, ZSRS Okres produkcji: 1958-1963 Poprzednik: ZiS-110 Następca: ZiL-111G, ZiL-114 Konstruktor: Lew Jeriemiejew Nadwozie: 4-drzwiowa limuzyna 4-drzwiowy kabriolet Silnik: V8, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik Pojemnosć skokowa: 5980 cm³ Średnica cylindra: 100,00 mm Skok tłoka: 95,00 mm Stopień sprężania: 9,0:1 Moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 4200 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 442 Nm przy 2200 obr/min Skrzynia biegów: 2-biegowa automatyczna Rodzaj napędu: tylny Ogumienie: 8,90×15 Długość: 6030 mm Szerokość: 2055 mm Wysokość: 1641 mm Rozstaw osi: 3759 mm Rozstaw kół przednich: 1570 mm Rozstaw kół tylnych: 1650 mm Promień skrętu: 7,5 m Masa własna: 2610 kg Pojemność zbiornika paliwa: 80 l Liczba miejsc: 7 Prędkość maksymalna: 170 km/h Przyspieszenie 0–100 km/h: 23,0 s Średnie zużycie paliwa: 19 l / 100 km (przy 60 km/h) (C) Autogallery.org.ru Flickr.com Carblueprints.info Smcars.net Wikipedia
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 27.06.2012, 1:17, edytowano w sumie 1 raz
|
Pią, 18.05.2012, 16:53 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |