|
|
Obecny czas: Wto, 21.05.2024, 2:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Czym właściwie jest samochód klasyczny?
Autor |
Wiadomość |
james_gastovski
Postów: 1354
|
Czym właściwie jest samochód klasyczny?
No właśnie, czym? Zapraszam do dyskusji.
Krew mnie zalewa, kiedy słyszę gdzieś głosy, że "klasyczność" samochodu wyznacza jego wiek. Przykład - Trabant 601 wyprodukowany w 1970 roku jest samochodem klasycznym, a ten z 1985 już nie? Nienawidzę sztywnych kryteriów uznawania samochodu za klasyka. Dla mnie klasykiem jest samochód, który ma to "coś", co odróżnia go od pojazdów współczesnych. Np. Citroen BX - zaprezentowany w 1982 roku, face-lifting w 1986. Wersja sprzed liftingu jest dla mnie klasykiem (pomimo młodego wieku), ale ta już po modernizacji już nie. A na przykład Volkswagen Passat B2, produkowany w tym samym okresie co BX, dla mnie klasykiem już nie jest.
I temat do dyskusji numer dwa - czy wobec tego do grona klasyków będą dołączać nowe modele? Według mnie nie. No, może będą wyjątki - np. Opel Calibra, BMW Z1 itp.
_________________ Moja prospektów kolekcja niewielka
|
Pon, 15.01.2007, 14:05 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
james_gastovski napisał(a): No, moĹĽe bÄ™dÄ… wyjÄ…tki - np. Opel Calibra
Calibra ma dołączyć do grona klasyków ? nie rozśmieszaj mnie, w Polsce to obecnie chyba najbardziej buracki dresowóz jaki może jeździć, setki aut z padziewnym body-kitem, spojlerem większym od auta, badziewnym najlejkami etc. Spotkanie nie ruszonej Calibry to jest rzadkość, ale wcale nie świadczy to o tym, że będzie to klasyk ...
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pon, 15.01.2007, 14:52 |
|
|
johny
Moderator
Postów: 17291 Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
|
james_gastovski napisał(a): I temat do dyskusji numer dwa - czy wobec tego do grona klasykĂłw bÄ™dÄ… doĹ‚Ä…czać nowe modele? WedĹ‚ug mnie nie. No, moĹĽe bÄ™dÄ… wyjÄ…tki - np. Opel Calibra, BMW Z1 itp. oczywiĹ›cie ĹĽe tak, Dla mnie wszelkie zadatki na klasyka ma Alfa Romeo 156 najpiÄ™kniejszy sedan lat 90 tych i nie tylko. Inny przykĹ‚ad Peugeot 406 coupe Kobi napisał(a): Calibra ma doĹ‚Ä…czyć do grona klasykĂłw ? nie rozĹ›mieszaj mnie, w Polsce to obecnie chyba najbardziej buracki dresowĂłz jaki moĹĽe jeĹşdzić, setki aut z padziewnym body-kitem, spojlerem wiÄ™kszym od auta, badziewnym najlejkami etc. Spotkanie nie ruszonej Calibry to jest rzadkość, ale wcale nie Ĺ›wiadczy to o tym, ĹĽe bÄ™dzie to klasyk ...
dokładnie, dokładnie i jeszcze raz dokładnie
_________________ To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy
Broń Masowego Wyprzedzania
|
Pon, 15.01.2007, 15:07 |
|
|
james_gastovski
Postów: 1354
|
A czy winą samej Calibry jest to, że się dresi do niej tak garną? Sama w sobie, bez "tjuninku" jest piękna.
_________________ Moja prospektów kolekcja niewielka
|
Pon, 15.01.2007, 15:31 |
|
|
Guerrillero
Postów: 2290 Miejscowość: Wrocław
|
A śmiejcie się. Kiedyś Manta była typowym dresowozem.
Kobi napisał(a): Calibra ma doĹ‚Ä…czyć do grona klasykĂłw ? nie rozĹ›mieszaj mnie, w Polsce to obecnie chyba najbardziej buracki dresowĂłz jaki moĹĽe jeĹşdzić, setki aut z padziewnym body-kitem, spojlerem wiÄ™kszym od auta, badziewnym najlejkami etc. Spotkanie nie ruszonej Calibry to jest rzadkość, ale wcale nie Ĺ›wiadczy to o tym, ĹĽe bÄ™dzie to klasyk ... DuĹĽo sĹ‚Ăłw, a zero konkretĂłw. Podaj jakiĹ› powĂłd dlaczego Calibra nie miaĹ‚aby stać siÄ™ kiedyĹ› klasykiem?
_________________ HLVS!
|
Pon, 15.01.2007, 15:34 |
|
|
johny
Moderator
Postów: 17291 Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
|
james_gastovski napisał(a): A czy winÄ… samej Calibry jest to, ĹĽe siÄ™ dresi do niej tak garnÄ…?
no to w razie czyja jak nie samego auta.
_________________ To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy
Broń Masowego Wyprzedzania
|
Pon, 15.01.2007, 15:39 |
|
|
offloldowiec
Postów: 1889
|
Zapisze sie w historii ugrupowan politycznych zwanych "dresy"
_________________ Deszcze Niespokojne.
Mecze na żywo
|
Pon, 15.01.2007, 15:41 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Guerrillero napisał(a): Podaj jakiĹ› powĂłd dlaczego Calibra nie miaĹ‚aby stać siÄ™ kiedyĹ› klasykiem? Bo nie wyróżnia siÄ™ niczym szczegĂłlnym od setek innych aut ... Nie ma w nim nic pociÄ…gajÄ…cego, ani ciekawego. Skoro Calibra miaĹ‚a by siÄ™ stać klasykiem to i Corrado na upartego mogĹ‚o by siÄ™ nim stać tak jak klasykiem jest Scirocco. Pewnie siÄ™ oburzysz bo jesteĹ› fanem, ale cóż poradzić Guerrillero napisał(a): KiedyĹ› Manta byĹ‚a typowym dresowozem
No Manta to juĹĽ niewÄ…tpliwie jest klasykiem ...
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Pon, 15.01.2007, 15:41 |
|
|
Guerrillero
Postów: 2290 Miejscowość: Wrocław
|
Przede wszystkim nie mówię, że Calibra będzie klasykiem tylko nie widzę powodów dla których być by nim nie mogła w bliższej lub dalszej przyszłości. Że nic w niej nie ma odkrywczego i ciekawego? A Manty? Przecież to też niczym szczególnym nie wyróżniające się coupe na bazie rodzinnych Ascon A i B.
_________________ HLVS!
|
Pon, 15.01.2007, 16:25 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
Guerrillero napisał(a): Calibra bÄ™dzie klasykiem tylko nie widzÄ™ powodĂłw dla ktĂłrych być by nim nie mogĹ‚a w bliĹĽszej lub dalszej przyszĹ‚oĹ›ci
Dokładnie. Sam ciekaw jestem jak nasze dzieci czy wnuki za 30 lat będą mówić np. o Calibrze. Wnuk zapyta: dziadku a co to za starodawne auto sportowe? A dziadek odpowie: wiesz wnuku to był dresowóz jakich mało
IMO klasyk to auto, które wyglądem wskazuje na fakt, iż pochodzi z poprzedniej epoki designerskiej (moze niezbyt precyzyjny skrót myślowy) i swoim designem (oraz rolą i życiem na rynku) odzierciedla ducha i charakter tej epoki (i nie musi to byc wcale jakiś archetyp). Podobnie np. BMW E30 - też dresowóz że głowa boli, jednak widać że to auto (okiem młodego pokolenia) pochodzi z innych czasów, ns których odcisnęło niebanalne piętno z motoryzacyjnego punktu widzenia ...
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Pon, 15.01.2007, 16:42 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Dla mnie - czy auto stanie się klasykiem czy nie - w żaden sposób nie warunkują tego użytkownicy auta. Przykładem jest chociażby Manta, która kiedyś w niemczech była symbolem dresowozu, teraz mało który dres zawraca sobie nią głowę i jest dla kolekcjonerów.
Wg mnie nie ma reguły które auto stanie się klasykiem, a które nie. To nie zależy od tego ile ma koni, jak wielka była produkcja, jakim jest typem auta czy też jakie grupy nimi jeździły. Czy auto jest klasykiem osądza czas i ludzie. Jeżeli po 20 latach, dla przeciętnego człowieka auto będzie szrotem, a będzie grono które tym autem będzie się interesowało i miało chęć przywrócenia drugiej młodości, jeżeli mimo upływu lat auto będize wzbudzało pewne pozytywne emocje i zachwycało wyglądem - ma zadatki na klasyka.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Pon, 15.01.2007, 17:03 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Kobi napisał(a): Guerrillero napisał(a): Podaj jakiĹ› powĂłd dlaczego Calibra nie miaĹ‚aby stać siÄ™ kiedyĹ› klasykiem? Bo nie wyróżnia siÄ™ niczym szczegĂłlnym od setek innych aut ... Nie ma w nim nic pociÄ…gajÄ…cego, ani ciekawego. Skoro Calibra miaĹ‚a by siÄ™ stać klasykiem to i Corrado na upartego mogĹ‚o by siÄ™ nim stać tak jak klasykiem jest Scirocco. Pewnie siÄ™ oburzysz bo jesteĹ› fanem, ale cóż poradzić Guerrillero napisał(a): KiedyĹ› Manta byĹ‚a typowym dresowozem No Manta to juĹĽ niewÄ…tpliwie jest klasykiem ...
Jednak znajdzie się kilka szczegułów, które wyróżniały Calibrę w jej czasach od innych aut. To prawda, że była dzieckiem wielkoseryjnej produkcji i trochę na tym ucierpiała, ale to samo dotyczyło Manty w jej czasach. Dziś faktycznie jest jednym z najbardziej ulubionych samochodów wsiowych głupków, ale z czasem będzie się to zmieniać. Ogólnie większość niemieckich samochodów "sportowych" opartych na klasie średniej przechodziło przez okres bycia dresowozem. BMW e21, e30, Manta... Teraz Cali czy e36... Ale teraz te stasze auta już stają się klasykami i podobnie może (choć wcale musi) być z modelami z lat '90.
Zgadzam się z Ice'em co do "stania się" auta klasykiem. Jeżeli znajdzie grupę zapalonych wielbicieli to już nim jest. Bo przecież nie ma czegoś takiego jak klasyk "uniwersalny"... Znajdą się ludzie, dla których Gullwing czy 250GTO będzie tylko starym struclem.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Pon, 15.01.2007, 20:45 |
|
|
blondas
Postów: 1652 Miejscowość: warszawa-koszalin
|
co do Calibry!
sama linnia nadwozia narysowana przepieknie!
niestety wiele osob nie rozumie ze niektorych rzeczy sie nie powinno poprawiac i stad ten caly galimatias!
sam mialem kiedys piekna czerwona Cali ale rozstalem sie z nia po 2 miesiacach gdyz denerwowalo mnie jej nie ciekawe wnetrze i ciagle awarie prawie wszystkiego!
dla mnie autem klasycznym jak pewnie kilka osob z was juz wie jest to!
http://www.renault25.plm11.pl/album_pag ... e=previous
podoba mi sie ten samochod pod kazdym wzgledem dlatego kupilem sobie tez wersje przed liflingowa!
podoba mi sie w nim tez ze jest niesamowicie komfortowy ale to mozna docenic dopiero jak siew nim siadzie...
podoba mi sie tez to ze jest ich bardzo malo co powoduje ze za jakis czas bedzie ........
jeszcze bardziej klasycznym!
dla mnie auto klasyczne nie moze byc wielkoseryjna tandeta i musi sie wyrozniac czyms szczegolnym....
|
Pon, 15.01.2007, 22:55 |
|
|
schnauzevonberlin
Postów: 883 Miejscowość: Ruda Śląska / Berlin
Samochód: Peugeot 206
|
Moim zdaniem kazdy samochód morze być KLASYKIEM dla kazdego moze to byc inne auto, dla mnie nawet FIAT 126p jest klasykiem jesli nikt nie kombinował przy nim (chodzi mi o country modyfikacje i inne wynalazki).
_________________ Alles Ist Die Sekte
|
Wto, 16.01.2007, 11:28 |
|
|
KHOT
Postów: 1185
Samochód: Schuka-B
|
blondas napisał(a): dla mnie auto klasyczne nie moze byc wielkoseryjna tandeta i musi sie wyrozniac czyms szczegolnym....
Bingo! Dla mnie klasyk musi się wyróżniać choćby minimalną rzadkością, może trochę ekskluzywnością (ale niekoniecznie). Sam wiek nie wystarcza, musi to być samochód, którego nie da się zgubić na parkingu. Pewna rzadkość, to podstawa, bez niej samochód nie będzie klasykiem, do tego może jeszcze jakaś historia związana z danym modelem i mamy klasyka.
Calibra dla mnie w żadnym wypadku klasykiem nie jest, co nie wyklucza możliwości, że np. za 10-15 nim będzie *tak mi się wydaje. Dorzuciłbym jeszcze Safrane Biturbo i XM 3.0 24v...
_________________ "Oszczędny to będzie na przykład "golfik III w tedeiku", tyle że z radością z jazdy nie ma to wiele wspólnego. Już lepiej Poloneza, obciach mniejszy"
- mastah Jonas
|
Wto, 16.01.2007, 13:26 |
|
|
blondas
Postów: 1652 Miejscowość: warszawa-koszalin
|
dodal bym jeszcze!
opel comodore,kapitan,senator
renault fuego,30,25,4
i wiele innych ktorych nie latwo policzyc!
|
Wto, 16.01.2007, 14:02 |
|
|
Mac_Abra
Postów: 1658 Miejscowość: Grudziądz
|
blondas napisał(a): renault fuego
oj pojezdziłbym tym pojezdził piekna balija
_________________ "mój samochód powstał dawno temu, gdy reklama zachwalała przyśpieszenie i pęd, wolność dalekich podróży, a nie schowki, uchwyty, oszczędność paliwa i ładowność bagażnika..."
|
Czw, 25.01.2007, 0:28 |
|
|
ZwierZ
Postów: 333 Miejscowość: Toruń /Płock-Poznań
Samochód: Lancia Delta II 1,6
|
KHOT napisał(a): Dla mnie klasyk musi siÄ™ wyróżniać choćby minimalnÄ… rzadkoĹ›ciÄ…, moĹĽe trochÄ™ ekskluzywnoĹ›ciÄ… (ale niekoniecznie). Sam wiek nie wystarcza, musi to być samochĂłd, ktĂłrego nie da siÄ™ zgubić na parkingu. Pewna rzadkość, to podstawa, bez niej samochĂłd nie bÄ™dzie klasykiem, do tego moĹĽe jeszcze jakaĹ› historia zwiÄ…zana z danym modelem i mamy klasyka.
czyli taki Garbus, Cytryna 2CV czy R4 to juĹĽ nie klasyki wg. tej wytycznej - bo to masĂłwka :>:>????
_________________ http://www.motoplaneta.pl
http://www.simp.put.poznan.pl
|
Czw, 25.01.2007, 12:11 |
|
|
Adam
Postów: 8
|
james_gastovski napisał(a): A czy winÄ… samej Calibry jest to, ĹĽe siÄ™ dresi do niej tak garnÄ…? Sama w sobie, bez "tjuninku" jest piÄ™kna.
Masz racjÄ™:
|
Pią, 26.01.2007, 17:29 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |