Obecny czas: Wto, 21.05.2024, 2:52




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Czym właściwie jest samochód klasyczny? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1354
Post Czym wĹ‚aĹ›ciwie jest samochĂłd klasyczny?
No właśnie, czym? Zapraszam do dyskusji.

Krew mnie zalewa, kiedy słyszę gdzieś głosy, że "klasyczność" samochodu wyznacza jego wiek. Przykład - Trabant 601 wyprodukowany w 1970 roku jest samochodem klasycznym, a ten z 1985 już nie? Nienawidzę sztywnych kryteriów uznawania samochodu za klasyka. Dla mnie klasykiem jest samochód, który ma to "coś", co odróżnia go od pojazdów współczesnych. Np. Citroen BX - zaprezentowany w 1982 roku, face-lifting w 1986. Wersja sprzed liftingu jest dla mnie klasykiem (pomimo młodego wieku), ale ta już po modernizacji już nie. A na przykład Volkswagen Passat B2, produkowany w tym samym okresie co BX, dla mnie klasykiem już nie jest.

I temat do dyskusji numer dwa - czy wobec tego do grona klasyków będą dołączać nowe modele? Według mnie nie. No, może będą wyjątki - np. Opel Calibra, BMW Z1 itp.

_________________
Moja prospektów kolekcja niewielka


Pon, 15.01.2007, 14:05
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
james_gastovski napisał(a):
No, może będą wyjątki - np. Opel Calibra


:lol: :lol: :lol:

Calibra ma dołączyć do grona klasyków ? nie rozśmieszaj mnie, w Polsce to obecnie chyba najbardziej buracki dresowóz jaki może jeździć, setki aut z padziewnym body-kitem, spojlerem większym od auta, badziewnym najlejkami etc. Spotkanie nie ruszonej Calibry to jest rzadkość, ale wcale nie świadczy to o tym, że będzie to klasyk ...

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pon, 15.01.2007, 14:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 17291
Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
Post 
james_gastovski napisał(a):
I temat do dyskusji numer dwa - czy wobec tego do grona klasyków będą dołączać nowe modele? Według mnie nie. No, może będą wyjątki - np. Opel Calibra, BMW Z1 itp.


oczywiście że tak, Dla mnie wszelkie zadatki na klasyka ma Alfa Romeo 156 najpiękniejszy sedan lat 90 tych i nie tylko. Inny przykład Peugeot 406 coupe

Kobi napisał(a):
Calibra ma dołączyć do grona klasyków ? nie rozśmieszaj mnie, w Polsce to obecnie chyba najbardziej buracki dresowóz jaki może jeździć, setki aut z padziewnym body-kitem, spojlerem większym od auta, badziewnym najlejkami etc. Spotkanie nie ruszonej Calibry to jest rzadkość, ale wcale nie świadczy to o tym, że będzie to klasyk ...


dokładnie, dokładnie i jeszcze raz dokładnie :wink: :lol:

_________________
To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy

Broń
Masowego
Wyprzedzania


Pon, 15.01.2007, 15:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1354
Post 
A czy winą samej Calibry jest to, że się dresi do niej tak garną? Sama w sobie, bez "tjuninku" jest piękna.

_________________
Moja prospektów kolekcja niewielka


Pon, 15.01.2007, 15:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
A śmiejcie się. Kiedyś Manta była typowym dresowozem.
Kobi napisał(a):
Calibra ma dołączyć do grona klasyków ? nie rozśmieszaj mnie, w Polsce to obecnie chyba najbardziej buracki dresowóz jaki może jeździć, setki aut z padziewnym body-kitem, spojlerem większym od auta, badziewnym najlejkami etc. Spotkanie nie ruszonej Calibry to jest rzadkość, ale wcale nie świadczy to o tym, że będzie to klasyk ...
Dużo słów, a zero konkretów. Podaj jakiś powód dlaczego Calibra nie miałaby stać się kiedyś klasykiem?

_________________
HLVS!


Pon, 15.01.2007, 15:34
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 17291
Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
Post 
james_gastovski napisał(a):
A czy winÄ… samej Calibry jest to, ĹĽe siÄ™ dresi do niej tak garnÄ…?


no to w razie czyja jak nie samego auta.

_________________
To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy

Broń
Masowego
Wyprzedzania


Pon, 15.01.2007, 15:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1889
Post 
Zapisze sie w historii ugrupowan politycznych zwanych "dresy" :mryellow: :mryellow:

_________________
Deszcze Niespokojne.

Mecze na żywo


Pon, 15.01.2007, 15:41
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Guerrillero napisał(a):
Podaj jakiś powód dlaczego Calibra nie miałaby stać się kiedyś klasykiem?


Bo nie wyróżnia się niczym szczególnym od setek innych aut ... :roll: Nie ma w nim nic pociągającego, ani ciekawego. Skoro Calibra miała by się stać klasykiem to i Corrado na upartego mogło by się nim stać tak jak klasykiem jest Scirocco. Pewnie się oburzysz bo jesteś fanem, ale cóż poradzić :roll:
Guerrillero napisał(a):
Kiedyś Manta była typowym dresowozem


No Manta to juĹĽ niewÄ…tpliwie jest klasykiem ...

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pon, 15.01.2007, 15:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Przede wszystkim nie mówię, że Calibra będzie klasykiem tylko nie widzę powodów dla których być by nim nie mogła w bliższej lub dalszej przyszłości. Że nic w niej nie ma odkrywczego i ciekawego? A Manty? Przecież to też niczym szczególnym nie wyróżniające się coupe na bazie rodzinnych Ascon A i B.

_________________
HLVS!


Pon, 15.01.2007, 16:25
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
Guerrillero napisał(a):
Calibra będzie klasykiem tylko nie widzę powodów dla których być by nim nie mogła w bliższej lub dalszej przyszłości


Dokładnie. Sam ciekaw jestem jak nasze dzieci czy wnuki za 30 lat będą mówić np. o Calibrze. Wnuk zapyta: dziadku a co to za starodawne auto sportowe? A dziadek odpowie: wiesz wnuku to był dresowóz jakich mało :?

IMO klasyk to auto, które wyglądem wskazuje na fakt, iż pochodzi z poprzedniej epoki designerskiej (moze niezbyt precyzyjny skrót myślowy) i swoim designem (oraz rolą i życiem na rynku) odzierciedla ducha i charakter tej epoki (i nie musi to byc wcale jakiś archetyp). Podobnie np. BMW E30 - też dresowóz że głowa boli, jednak widać że to auto (okiem młodego pokolenia) pochodzi z innych czasów, ns których odcisnęło niebanalne piętno z motoryzacyjnego punktu widzenia ... :>

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Pon, 15.01.2007, 16:42
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Dla mnie - czy auto stanie się klasykiem czy nie - w żaden sposób nie warunkują tego użytkownicy auta. Przykładem jest chociażby Manta, która kiedyś w niemczech była symbolem dresowozu, teraz mało który dres zawraca sobie nią głowę i jest dla kolekcjonerów.

Wg mnie nie ma reguły które auto stanie się klasykiem, a które nie. To nie zależy od tego ile ma koni, jak wielka była produkcja, jakim jest typem auta czy też jakie grupy nimi jeździły. Czy auto jest klasykiem osądza czas i ludzie. Jeżeli po 20 latach, dla przeciętnego człowieka auto będzie szrotem, a będzie grono które tym autem będzie się interesowało i miało chęć przywrócenia drugiej młodości, jeżeli mimo upływu lat auto będize wzbudzało pewne pozytywne emocje i zachwycało wyglądem - ma zadatki na klasyka.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 15.01.2007, 17:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
Kobi napisał(a):
Guerrillero napisał(a):
Podaj jakiś powód dlaczego Calibra nie miałaby stać się kiedyś klasykiem?


Bo nie wyróżnia się niczym szczególnym od setek innych aut ... :roll: Nie ma w nim nic pociągającego, ani ciekawego. Skoro Calibra miała by się stać klasykiem to i Corrado na upartego mogło by się nim stać tak jak klasykiem jest Scirocco. Pewnie się oburzysz bo jesteś fanem, ale cóż poradzić :roll:
Guerrillero napisał(a):
Kiedyś Manta była typowym dresowozem


No Manta to juĹĽ niewÄ…tpliwie jest klasykiem ...

Jednak znajdzie się kilka szczegułów, które wyróżniały Calibrę w jej czasach od innych aut. To prawda, że była dzieckiem wielkoseryjnej produkcji i trochę na tym ucierpiała, ale to samo dotyczyło Manty w jej czasach. Dziś faktycznie jest jednym z najbardziej ulubionych samochodów wsiowych głupków, ale z czasem będzie się to zmieniać. Ogólnie większość niemieckich samochodów "sportowych" opartych na klasie średniej przechodziło przez okres bycia dresowozem. BMW e21, e30, Manta... Teraz Cali czy e36... Ale teraz te stasze auta już stają się klasykami i podobnie może (choć wcale musi) być z modelami z lat '90.
Zgadzam się z Ice'em co do "stania się" auta klasykiem. Jeżeli znajdzie grupę zapalonych wielbicieli to już nim jest. Bo przecież nie ma czegoś takiego jak klasyk "uniwersalny"... Znajdą się ludzie, dla których Gullwing czy 250GTO będzie tylko starym struclem.

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Pon, 15.01.2007, 20:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1652
Miejscowość: warszawa-koszalin
Post 
co do Calibry!
sama linnia nadwozia narysowana przepieknie!
niestety wiele osob nie rozumie ze niektorych rzeczy sie nie powinno poprawiac i stad ten caly galimatias!
sam mialem kiedys piekna czerwona Cali ale rozstalem sie z nia po 2 miesiacach gdyz denerwowalo mnie jej nie ciekawe wnetrze i ciagle awarie prawie wszystkiego!

dla mnie autem klasycznym jak pewnie kilka osob z was juz wie jest to!
http://www.renault25.plm11.pl/album_pag ... e=previous
podoba mi sie ten samochod pod kazdym wzgledem dlatego kupilem sobie tez wersje przed liflingowa!
podoba mi sie w nim tez ze jest niesamowicie komfortowy ale to mozna docenic dopiero jak siew nim siadzie...
podoba mi sie tez to ze jest ich bardzo malo co powoduje ze za jakis czas bedzie ........
jeszcze bardziej klasycznym!
dla mnie auto klasyczne nie moze byc wielkoseryjna tandeta i musi sie wyrozniac czyms szczegolnym.... :wink:


Pon, 15.01.2007, 22:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 883
Miejscowość: Ruda Śląska / Berlin
Samochód: Peugeot 206
Post 
Moim zdaniem kazdy samochód morze być KLASYKIEM dla kazdego moze to byc inne auto, dla mnie nawet FIAT 126p jest klasykiem jesli nikt nie kombinował przy nim (chodzi mi o country modyfikacje i inne wynalazki).

_________________
Alles Ist Die Sekte


Wto, 16.01.2007, 11:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1185
Samochód: Schuka-B
Post 
blondas napisał(a):
dla mnie auto klasyczne nie moze byc wielkoseryjna tandeta i musi sie wyrozniac czyms szczegolnym.... :wink:


Bingo! Dla mnie klasyk musi się wyróżniać choćby minimalną rzadkością, może trochę ekskluzywnością (ale niekoniecznie). Sam wiek nie wystarcza, musi to być samochód, którego nie da się zgubić na parkingu. Pewna rzadkość, to podstawa, bez niej samochód nie będzie klasykiem, do tego może jeszcze jakaś historia związana z danym modelem i mamy klasyka.

Calibra dla mnie w żadnym wypadku klasykiem nie jest, co nie wyklucza możliwości, że np. za 10-15 nim będzie *tak mi się wydaje. Dorzuciłbym jeszcze Safrane Biturbo i XM 3.0 24v...

_________________
"Oszczędny to będzie na przykład "golfik III w tedeiku", tyle że z radością z jazdy nie ma to wiele wspólnego. Już lepiej Poloneza, obciach mniejszy"

- mastah Jonas


Wto, 16.01.2007, 13:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1652
Miejscowość: warszawa-koszalin
Post 
dodal bym jeszcze!
opel comodore,kapitan,senator
renault fuego,30,25,4
i wiele innych ktorych nie latwo policzyc!


Wto, 16.01.2007, 14:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1658
Miejscowość: Grudziądz
Post 
blondas napisał(a):
renault fuego

oj pojezdziłbym tym pojezdził piekna balija :)

_________________
"mój samochód powstał dawno temu, gdy reklama zachwalała przyśpieszenie i pęd, wolność dalekich podróży, a nie schowki, uchwyty, oszczędność paliwa i ładowność bagażnika..."


Czw, 25.01.2007, 0:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 333
Miejscowość: Toruń /Płock-Poznań
Samochód: Lancia Delta II 1,6
Post 
KHOT napisał(a):
Dla mnie klasyk musi się wyróżniać choćby minimalną rzadkością, może trochę ekskluzywnością (ale niekoniecznie). Sam wiek nie wystarcza, musi to być samochód, którego nie da się zgubić na parkingu. Pewna rzadkość, to podstawa, bez niej samochód nie będzie klasykiem, do tego może jeszcze jakaś historia związana z danym modelem i mamy klasyka.


czyli taki Garbus, Cytryna 2CV czy R4 to juĹĽ nie klasyki wg. tej wytycznej - bo to masĂłwka :>:>:>????

_________________
http://www.motoplaneta.pl

http://www.simp.put.poznan.pl


Czw, 25.01.2007, 12:11
Profil

Postów: 8
Post 
james_gastovski napisał(a):
A czy winą samej Calibry jest to, że się dresi do niej tak garną? Sama w sobie, bez "tjuninku" jest piękna.

Masz racjÄ™:
Image


Pią, 26.01.2007, 17:29
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018